HaviWath Skrevet 11. april 2020 Del Skrevet 11. april 2020 Hei, har hatt problemer men windows siste par dager, der den henger seg opp på oppstart og avslutting av pcen. Noen ganger så starter ikke pcen i det hele tatt og er stuck i bios loading. Jeg testet med å ta ut ssdene for å se om det funket og når jeg tok ut den 1tb ssden jeg kjøpte for 3måneder siden så funker pcen igjen. Men det som er rart er at SSDen som er defekt ikke er den jeg har installert Win10 på, så hvorfor klarer ikke dataen og starte pga den defekte SSDen eller er det ett annet underliggende problem ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2020 Del Skrevet 11. april 2020 Ikke uvanlig at OS henger og krasjer hvis man har defekt lagring tilkoblet. Kan til og med skje med USB-disker. Hvis SSD-en er av kurant merke kan du laste ned produsentens diagnoseprogramvare for å teste den. Lenke til kommentar
HaviWath Skrevet 11. april 2020 Forfatter Del Skrevet 11. april 2020 (endret) Jeg tenkte å bare returnere den på garanti for å få en som funker igjen Det er en Samsung 860 Evo 1tb ssd jeg har så antar at den er kurant Endret 11. april 2020 av HaviWath Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2020 Del Skrevet 11. april 2020 Samsung har Samsung Magician som kan diagnosere SSD-er. Det kan være en fordel å kjøre den først så du er 100% sikker på at det er den. Det hjelper også teknikerne veldig hvis du kan sende med evt. feilkoder eller lignende som Samsung Magician kommer opp med. Lenke til kommentar
HaviWath Skrevet 11. april 2020 Forfatter Del Skrevet 11. april 2020 ja det kan eg gjør Lenke til kommentar
HaviWath Skrevet 16. april 2020 Forfatter Del Skrevet 16. april 2020 Ok, så noe enda rarere har skjedd og sliter fortsatt med og lokalisere hva som er problemet. Så jeg koblet til 1tb SSDen igjen også funket pcen med alle 3 ssdene innstallert, jeg kjørte en lang test på Magician og ingen problemer kom frem. Og frem til idag så har det ikke vært mange problemer, men idag etter en windows update så lagger biosen, kommer inn i windows og alt er bare uresponsivt og programmer jeg åpner osv krasjer, så jeg restarter pcen og den loader bare i bios, så jeg skrur pcen av igjen og tar ut den ene Sata kabelen på den ene SSDen ( En annen denne gangen for å se om den og fikser det) og igjen så funker Windows igjen som normalt. Hva er det som kan være galt ? er det hovedkortet som begynner å bli ødelagt? Så altså hver gang jeg får problemer i windows og oppstart så tar jeg og kobler ut den ene Sata kabelen fra en av SSDene også starter jeg pcen uten den SSDen og den funker normalt igjen, samme hvilken jeg SSD jeg tar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå