Gå til innhold

NEC-1300A og DVD-RW/+RW

Exlex

Anbefalte innlegg

Har nylig fått en NEC-1300A og oppgradert den med Herrie`s hacka 1.08V2-firmware. Bruker Nero 6.0. Har enda ikke klart å brenne en dvd+rw eller dvd-rw med video som kan leses av andre dvd-spillere (NEC ide-dvdspiller og Grundig 1230 Malaga stand-alone).... Har prøvd Verbatim dvd+rw, Memorex dvd-rw, og TDK dvd-rw uten hell... Dvd+r derimot ser ut til å funke utmerket. Noen tips?

Exlex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen tips, men jeg bruker både verbatim +rw og princo -rw som leses i nec 1300a'en, plextor leseren og stue-dvd'en min. Gjør ingenting spesielt, og har brent med 1.07 og 1.08 firmware (1.09 gjorde at jeg kun kunne bruke PIO mode, så den måtte jeg gå bort fra).

Kan nec'en lese dem helt fint etterpå ?

Lenke til kommentar

Takk for engasjementet!

Testingen fortsetter.... Her er hva Dvdrhelp.com sier om stand-alone spilleren min:

"Grundig Malaga SE 1230 CDR, CDRW, DVD-R, DVD+R, DVD+RW, VCD, SVCD"

Og jeg har faktisk for noen minutter siden fått den til å spille av en verbatim dvd+rw, men den måtte "lures" ved at jeg trykte på play gjentatte ganger etter at jeg satte inn dvd`en. Men dvd-rom`en på pc`en min leser ikke en samme plata. Har forsåvidt prøvd å oppgradere firm/softwaren i grundigen uten hell, men jeg tror ikke det er problemet da dvd-rom`en på pc`en heller ikke leser platene...

Nec`en leser alle platene den brenner... Har oxo brent en data-dvd på en Verbatim dvd-r, og den leses oxo bare av 1300a, ikke av nec dvd-rom`en.

Exlex (sliter...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...