t_man Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Hei, Prøver å hjelpe en kamerat med å oppdatere windows XP. Når han kjøre windowsupdate nekter maskina å instalere noen spesielle pakker. Det er altså ikke alle.. Gjelder (i alle fall) "samleoppdateringer 1" og "oppdatering for xp" (eller noe i den duren). Har innstalert sp1a (lasta ned hele; 114MB) og det funka bra. "windowsuppdate" fungerer også (som regel bra), men som sagt, det er ikke alle pakker den ønsker å innstalere (_alt_ blir lastet ned). Den begynner altså å instalere pakken, men det blir alldri ferdig (har ventet lenge).. Han bruker windows XP nor (med sp1a) Edit: Prøver å rette på litt "ræva norsk".. Endret 30. desember 2003 av t_man Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Prøvd å boot inn i sikkermodus og installer derfra. Bruker som regel å gå bra Lenke til kommentar
t_man Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Prøvd å boot inn i sikkermodus og installer derfra. Bruker som regel å gå bra Kan være.. Men, problemet kan ikke ha sammenheng med lisenser?? De pakkene som han ikke klarer å innstalere, er vel "windows xp-spesifiserte". Hvis det er noen som har aktivert lisensen fra før av, så skal en vel ikke få lastet ned oppdateringer. Har samme problem med en av hans andre maskiner, som også kjører XP. Kan det være noe i det? Endret 30. desember 2003 av t_man Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3c8g7z Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Prøvd å boot inn i sikkermodus og installer derfra. Bruker som regel å gå bra Kan være.. Men, problemet kan ikke ha sammenheng med lisenser?? De pakkene som han ikke klarer å innstalere, er vel "windows xp-spesifiserte". Hvis det er noen som har aktivert lisensen fra før av, så skal en vel ikke få lastet ned oppdateringer. Har samme problem med en av hans andre maskiner, som også kjører XP. Kan det være noe i det? jah, det pleier å komme noen lisens feil greier på min?:S (seff etter at jeg har prøvd å innstallere ting derfra) Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 dette er kanskje helt på jordet å litt til, men kanskje du kan prøve å installere Oppdateringene først også Service Pack etter på? men da må du jo ta en reinstallasjon å det er vel ikke akkurat populært det heller. jeg fikk litt problemer med maskina når jeg installerte Service pack 1a. jeg installerte den fordi jeg trodde det var litt forbedret, men neida. ble ikke så bra. så jeg gikk tilbake til Service pack 1. da ble den mye bedre. kanskje du skal prøve det du også. å for å si det sånn, du trenger ikke alle oppdateringene heller. du trenger bare de som er mest kritiske (mener jeg da) jeg bruker aldri å installere noen fler enn 8 oppdateringer når jeg reinstallerer Windows. Lenke til kommentar
t_man Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 dette er kanskje helt på jordet å litt til, men kanskje du kan prøve å installere Oppdateringene først også Service Pack etter på? men da må du jo ta en reinstallasjon å det er vel ikke akkurat populært det heller. jeg fikk litt problemer med maskina når jeg installerte Service pack 1a. jeg installerte den fordi jeg trodde det var litt forbedret, men neida. ble ikke så bra. så jeg gikk tilbake til Service pack 1. da ble den mye bedre. kanskje du skal prøve det du også. å for å si det sånn, du trenger ikke alle oppdateringene heller. du trenger bare de som er mest kritiske (mener jeg da) jeg bruker aldri å installere noen fler enn 8 oppdateringer når jeg reinstallerer Windows. Hei, Prøvde også å innstalere pakkene før jeg la inn sp1a. Men, siden jeg har problemet på to maskiner virker det jo litt rart. Lenke til kommentar
t_man Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 dette er kanskje helt på jordet å litt til, men kanskje du kan prøve å installere Oppdateringene først også Service Pack etter på? men da må du jo ta en reinstallasjon å det er vel ikke akkurat populært det heller. jeg fikk litt problemer med maskina når jeg installerte Service pack 1a. jeg installerte den fordi jeg trodde det var litt forbedret, men neida. ble ikke så bra. så jeg gikk tilbake til Service pack 1. da ble den mye bedre. kanskje du skal prøve det du også. å for å si det sånn, du trenger ikke alle oppdateringene heller. du trenger bare de som er mest kritiske (mener jeg da) jeg bruker aldri å installere noen fler enn 8 oppdateringer når jeg reinstallerer Windows. Hei, Prøvde også å innstalere pakkene før jeg la inn sp1a. Men, siden jeg har problemet på to maskiner virker det jo litt rart. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 *kremt* host, han har vel orginal XP? hvis han har det så skal det ikke være det store problemet med lisensen iallefall. på pc`en min så er det slik at hvis jeg reinstallerer Windows så slipper jeg å aktivere den på nytt. dette er vel kanskje fordi at det er recovery cd. hvis du har en orginal XP plate så skal det stå lisensenøkkelen enten inni coveret eller inne boka som fulgte med, hvis det gjorde det. hvis du derimot har en piratkopiert XP så er det kanskje det som er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå