ProphetSe7en Skrevet 10. april 2020 Del Skrevet 10. april 2020 Går meg helt bort i alle tekniske spesifikasjoner når det kommer til mobiler så jeg trenger litt hjelp her. Han insisterer på at det må være Samsung, den må være vanntett og må ha ok+ batteri. Pris er satt til mask 5000 og den må kunne kjøpes i butikk i morgen. Har funnet at følgende modeller under 5000 og på lager her jeg bor, er det noen av disse som skiller seg ut som et bedre kjøp en den andre modellene? A40/A50/A51/A70 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. april 2020 Del Skrevet 10. april 2020 Er noen av disse vanntette, da? Prisjakt sier nei? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 10. april 2020 Forfatter Del Skrevet 10. april 2020 Ser ut som du har rett. Da får han klare seg uten at den er vanntett om han ikke vil øke budsjettet. Er det da noen av alternativene over som skiller seg positivt ut? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. april 2020 Del Skrevet 10. april 2020 (endret) Tror de er ganske like, egentlig. A70 har litt større skjerm, vet ikke om det kan telle positivt? Hadde kanskje gått for A50https://www.tek.no/test/i/rAev98/samsung-galaxy-a50 Noen sier A50 er IP68 sertifisert (vannavstøtende), men jeg finner ikke det bekreftet på noe "offisielt" nettsted. Den står ikke på lista fra Samsung ... https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00077679/ Endret 10. april 2020 av :utakt Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. april 2020 Del Skrevet 10. april 2020 Ellers ble jeg litt nysgjerrig på denne, øverste hylle fra LG. Klart, du får ikke kjøpt den over disk i butikk i morgen, og det er ikke Samsung, men ville nå nevne det likevel. Ikke helt der oppe med de andre toppmodellene, men jeg er ganske trygg på at det er en bedre deal enn disse midt-på-treet modellene til de andre produsentene. Den er vanntett også. https://www.proshop.no/Mobil/LG-G8s-ThinQ-128GB-Mirror-Black/2794766?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. april 2020 Del Skrevet 10. april 2020 A51 er den nyeste av disse. A70 har en kraftigere prosessor og mere minne, men kamera er nok litt bedre på A51. Størrelsen på A51 passer meg litt bedre. Personlig ville jeg ha valgt denne. 1 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 10. april 2020 Forfatter Del Skrevet 10. april 2020 :utakt skrev (14 minutter siden): Ellers ble jeg litt nysgjerrig på denne, øverste hylle fra LG. Klart, du får ikke kjøpt den over disk i butikk i morgen, og det er ikke Samsung, men ville nå nevne det likevel. Ikke helt der oppe med de andre toppmodellene, men jeg er ganske trygg på at det er en bedre deal enn disse midt-på-treet modellene til de andre produsentene. Den er vanntett også. https://www.proshop.no/Mobil/LG-G8s-ThinQ-128GB-Mirror-Black/2794766?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Han må ha den i morgen, og umulig å snakke han bort fra Samsungs dessverre Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. april 2020 Del Skrevet 10. april 2020 Omnithunder skrev (8 minutter siden): A51 er den nyeste av disse. A70 har en kraftigere prosessor og mere minne, men kamera er nok litt bedre på A51. Størrelsen på A51 passer meg litt bedre. Personlig ville jeg ha valgt denne. Først nå ser jeg at prisforskjellen på disse to er minimal. Fant et nettsted som anbefalte A50 over A51 fordi forskjellen var så liten og A51 var en del dyrere. Men, enig, A51. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 10. april 2020 Forfatter Del Skrevet 10. april 2020 Da satser jeg på A51 til ham. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 27. april 2020 Del Skrevet 27. april 2020 ProphetSe7en skrev (På 11.4.2020 den 0.19): Da satser jeg på A51 til ham. Takk for hjelpen Hvordan funker A51? Fornøyd kjøper? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 10. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2020 :utakt skrev (På 27.4.2020 den 21.55): Hvordan funker A51? Fornøyd kjøper? Beklager sent svar. Det viste seg at med defekt telefon så var det kun noen innstillinger som var endret etter en oppdatering. Han insisterte på at telefonen var ødelagt, men etter å ha endret litt småting så er han fornøyd igjen. Tallvarsel på ikoner (ubesvarte, meldinger osv) i tillegg til at batteriet var ødelagt (skjermen ikke gikk av automatisk lengre). Alt løste seg ved å endre innstillinger, så det ble med andre ord ikke nytt kjøp siden telefonen ikke var ødelagt likevel ? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 ProphetSe7en skrev (4 timer siden): Beklager sent svar. Det viste seg at med defekt telefon så var det kun noen innstillinger som var endret etter en oppdatering. Han insisterte på at telefonen var ødelagt, men etter å ha endret litt småting så er han fornøyd igjen. Tallvarsel på ikoner (ubesvarte, meldinger osv) i tillegg til at batteriet var ødelagt (skjermen ikke gikk av automatisk lengre). Alt løste seg ved å endre innstillinger, så det ble med andre ord ikke nytt kjøp siden telefonen ikke var ødelagt likevel ? Klassisk ? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 26. august 2020 Forfatter Del Skrevet 26. august 2020 Da er telefonen hans ødelagt, på ekte denne gangen. Kommer noen nye modeller siden sist som bør vurderes? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 (endret) Fortsatt kun Samsung som er aktuelt? I så fall ikke. Edit: A51 5G og A71 er rett over budsjettgrensen. Endret 26. august 2020 av Omnithunder Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 26. august 2020 Forfatter Del Skrevet 26. august 2020 Men ingen av de er vel vanntett? Budsjett og merke er oppe til vurdering, men må være vanntett og ikke opp mot 10 000 kroner Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 Vurdert noe slikt? https://www.komplett.no/product/1161046/mobiler-klokker/mobiltelefoner/motorola-moto-g8-power-464gb-blaa# Denne er P2i og ikke IP68, så den tåler vann, men ville ikke svømt med den... Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 26. august 2020 Forfatter Del Skrevet 26. august 2020 Hvordan blir den sammenlignet med A51? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 5 minutes ago, ProphetSe7en said: Hvordan blir den sammenlignet med A51? Bedre ytelse og bedre batteritid, kanskje litt dårligere kamera. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 Hva med Samsung Xcover Pro? Den er vanntett og skal være robust. Batteritiden er OK, men man kan i tillegg bytte ut batteriet: https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/123380/samsung-galaxy-xcover-pro-smarttelefon-sort?&scid=SEM6283&gclid=CjwKCAjwkJj6BRA-EiwA0ZVPVmq9bzY1hSJQmNAksiC1saA_o1PB3-zD5nbrcnc-b8JrmIX-qEit4xoClm8QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 5 minutes ago, Hugo_Hardnuts said: Hva med Samsung Xcover Pro? Den er vanntett og skal være robust. Batteritiden er OK, men man kan i tillegg bytte ut batteriet: https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/123380/samsung-galaxy-xcover-pro-smarttelefon-sort?&scid=SEM6283&gclid=CjwKCAjwkJj6BRA-EiwA0ZVPVmq9bzY1hSJQmNAksiC1saA_o1PB3-zD5nbrcnc-b8JrmIX-qEit4xoClm8QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Har bare dårlig erfaring med xcover, det er telefoner som følger en streng spec, men som igjen gjør dem til ikke så veldig gode telefoner på alt utenfor den speccen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå