Gå til innhold

Rimelig Samsung mobil til min far?

Anbefalte innlegg

Går meg helt bort i alle tekniske spesifikasjoner når det kommer til mobiler så jeg trenger litt hjelp her.

Han insisterer på at det må være Samsung, den må være vanntett og må ha ok+ batteri. Pris er satt til mask 5000 og den må kunne kjøpes i butikk i morgen.

Har funnet at følgende modeller under 5000 og på lager her jeg bor, er det noen av disse som skiller seg ut som et bedre kjøp en den andre modellene?

A40/A50/A51/A70

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror de er ganske like, egentlig. A70 har litt større skjerm, vet ikke om det kan telle positivt? 

Hadde kanskje gått for A50
https://www.tek.no/test/i/rAev98/samsung-galaxy-a50

Noen sier A50 er IP68 sertifisert (vannavstøtende), men jeg finner ikke det bekreftet på noe "offisielt" nettsted. Den står ikke på lista fra Samsung ...

https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00077679/

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Ellers ble jeg litt nysgjerrig på denne, øverste hylle fra LG. Klart, du får ikke kjøpt den over disk i butikk i morgen, og det er ikke Samsung, men ville nå nevne det likevel. Ikke helt der oppe med de andre toppmodellene, men jeg er ganske trygg på at det er en bedre deal enn disse midt-på-treet modellene til de andre produsentene. Den er vanntett også. ;) 

https://www.proshop.no/Mobil/LG-G8s-ThinQ-128GB-Mirror-Black/2794766?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Lenke til kommentar
:utakt skrev (14 minutter siden):

Ellers ble jeg litt nysgjerrig på denne, øverste hylle fra LG. Klart, du får ikke kjøpt den over disk i butikk i morgen, og det er ikke Samsung, men ville nå nevne det likevel. Ikke helt der oppe med de andre toppmodellene, men jeg er ganske trygg på at det er en bedre deal enn disse midt-på-treet modellene til de andre produsentene. Den er vanntett også. ;) 

https://www.proshop.no/Mobil/LG-G8s-ThinQ-128GB-Mirror-Black/2794766?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Han må ha den i morgen, og umulig å snakke han bort fra Samsungs dessverre

Lenke til kommentar
Omnithunder skrev (8 minutter siden):

A51 er den nyeste av disse. A70 har en kraftigere prosessor og mere minne, men kamera er nok litt bedre på A51. Størrelsen på A51 passer meg litt bedre. Personlig ville jeg ha valgt denne.

Først nå ser jeg at prisforskjellen på disse to er minimal. Fant et nettsted som anbefalte A50 over A51 fordi forskjellen var så liten og A51 var en del dyrere.

Men, enig, A51.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
:utakt skrev (På 27.4.2020 den 21.55):

Hvordan funker A51? Fornøyd kjøper? 

Beklager sent svar.

Det viste seg at med defekt telefon så var det kun noen innstillinger som var endret etter en oppdatering. Han insisterte på at telefonen var ødelagt, men etter å ha endret litt småting så er han fornøyd igjen. Tallvarsel på ikoner (ubesvarte, meldinger osv) i tillegg til at batteriet var ødelagt (skjermen ikke gikk av automatisk lengre). Alt løste seg ved å endre innstillinger, så det ble med andre ord ikke nytt kjøp siden telefonen ikke var ødelagt likevel ?

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (4 timer siden):

Beklager sent svar.

Det viste seg at med defekt telefon så var det kun noen innstillinger som var endret etter en oppdatering. Han insisterte på at telefonen var ødelagt, men etter å ha endret litt småting så er han fornøyd igjen. Tallvarsel på ikoner (ubesvarte, meldinger osv) i tillegg til at batteriet var ødelagt (skjermen ikke gikk av automatisk lengre). Alt løste seg ved å endre innstillinger, så det ble med andre ord ikke nytt kjøp siden telefonen ikke var ødelagt likevel ?

Klassisk ?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
5 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Har bare dårlig erfaring med xcover, det er telefoner som følger en streng spec, men som igjen gjør dem til ikke så veldig gode telefoner på alt utenfor den speccen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...