Gå til innhold

Brenne DVD fra dataen

eblth

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettopp to dvd-brennecd'er, men hvordan skal jeg få brent ut noen filmer jeg har inne...?(Trodde det var mye enklere enn det tydeligvis var)

Jeg bruker RecordNow, men når mulighetene er ; Nøyaktig kopi, musikkdisk, datadisk og et eller annet med mp3, hva skal jeg velge...? :(

Jeg leste litt på "hjelp", men da stod det dette under Lag en datadisk:

En datadisk er en CD eller DVD som brukes til å lagre elektroniske data, for eksempel filene og applikasjonene som er lagret på datamaskinens harddisk. I motsetning til musikkdisker brukes datadisker til å lagre filer som bare kan leses av en datamaskin. De kan ikke avspilles på hjemme- eller bilstereoanlegg selv om det finnes lydfiler på dem.

Virker denne da om jeg tar den i DVD-spilleren? :ermm:

Og en ting til: På "avansert" inne på "alternativer" står det to muligheter (man må velge en):

*Bruke en disk mer en en brenning. (Du vil kunne legge til data senere, men færre DVD-stasjoner vil kunne lese den)

*Bruke en disk bare en brenning. (Du kan ikke legge til data senere, men flere DVD-stasjoner vil kunne lese den)

Hvilken skal jeg velge? (Det er DVD RW jeg har kjøpt)

Takk for svar! :thumbs:

Endret av Mr.fungus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Prøv den som heter nøyaktig kopi,jeg vet ikke,er det noe dvd brennerprogram på det brenner programmet ditt?Bare spør.Bruk RW plate,for hvis du ikke får det til så kan du slette den etterpå.

Er vel ikke helt riktig med pc programmer her bruk en annen topic

godt nyttår

Lenke til kommentar

Hva skal du gjøre ?? Brenne nøyaktig kopi av DVD film ??

Da trenger du i såfall (om dvd platen er såkalt DVD-9 format) et program til å komprimere filmen til DVD-5. (som du har kjøpt)

Jeg bruker DVD Shrink.. Det er lettvint.. Det kan du egentli bruke uansett for å legge inn filmen på harddisken.. DvdShrink.org

Så tar du bare å brenner ut de filene programmet genererer men Nero Burning Room. Det er ALLTID det beste uansett... Det er en Nødvendighet...

Velg DVD-Video og bare dra filene over i VIDEO_TS mappen... Jeg har brent Ca 100 DVD filmer på denne måten, og er fornøyd....

Om det var DivX du mente å brenne ut er det ikke noen vits å sløse bort DVD på dette... Brenn heller ut på S-VCD med nero... Like bra..

Endret av Thoma_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...