Gå til innhold

Brenne DVD fra dataen


eblth

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettopp to dvd-brennecd'er, men hvordan skal jeg få brent ut noen filmer jeg har inne...?(Trodde det var mye enklere enn det tydeligvis var)

Jeg bruker RecordNow, men når mulighetene er ; Nøyaktig kopi, musikkdisk, datadisk og et eller annet med mp3, hva skal jeg velge...? :(

 

Jeg leste litt på "hjelp", men da stod det dette under Lag en datadisk:

En datadisk er en CD eller DVD som brukes til å lagre elektroniske data, for eksempel filene og applikasjonene som er lagret på datamaskinens harddisk. I motsetning til musikkdisker brukes datadisker til å lagre filer som bare kan leses av en datamaskin. De kan ikke avspilles på hjemme- eller bilstereoanlegg selv om det finnes lydfiler på dem.

Virker denne da om jeg tar den i DVD-spilleren? :ermm:

 

Og en ting til: På "avansert" inne på "alternativer" står det to muligheter (man må velge en):

 

*Bruke en disk mer en en brenning. (Du vil kunne legge til data senere, men færre DVD-stasjoner vil kunne lese den)

 

*Bruke en disk bare en brenning. (Du kan ikke legge til data senere, men flere DVD-stasjoner vil kunne lese den)

Hvilken skal jeg velge? (Det er DVD RW jeg har kjøpt)

 

 

Takk for svar! :thumbs:

Endret av Mr.fungus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du gjøre ?? Brenne nøyaktig kopi av DVD film ??

 

Da trenger du i såfall (om dvd platen er såkalt DVD-9 format) et program til å komprimere filmen til DVD-5. (som du har kjøpt)

 

Jeg bruker DVD Shrink.. Det er lettvint.. Det kan du egentli bruke uansett for å legge inn filmen på harddisken.. DvdShrink.org

 

Så tar du bare å brenner ut de filene programmet genererer men Nero Burning Room. Det er ALLTID det beste uansett... Det er en Nødvendighet...

 

Velg DVD-Video og bare dra filene over i VIDEO_TS mappen... Jeg har brent Ca 100 DVD filmer på denne måten, og er fornøyd....

 

 

 

Om det var DivX du mente å brenne ut er det ikke noen vits å sløse bort DVD på dette... Brenn heller ut på S-VCD med nero... Like bra..

Endret av Thoma_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...