Cocola Skrevet 10. april 2020 Del Skrevet 10. april 2020 Hei, Jeg har en Audi a5 2011 modell hvor dørhåndtaket ikke går tilbake av seg selv. Jeg kan dytte på det og da går det tilbake. Noen som har en idé om hva det kan være? Dårlig vaier? Lenke til kommentar
accer Skrevet 11. april 2020 Del Skrevet 11. april 2020 Ta av låssylinder dørtrekket og stram vaieren eller bytt om den er veldig slakk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2020 Del Skrevet 11. april 2020 (endret) Jeg tok bare litt 5-56 eller lignende og sprayet inn der håndtaket dras ut. Det har holdt nå i snart 5 år. Edit: Må du dytte hele veien inn igjen? Eller smetter det på plass ved en liten dytt? Endret 11. april 2020 av sedsberg Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 11. april 2020 Forfatter Del Skrevet 11. april 2020 Det smetter tilbake ved en liten dytt. Jeg la også merke til at nå i regnværet, så vil ikke håndtaket bli stående ute som på bildet. Jeg prøver å smøre opp som du foreslo, hvis det ikke hjelper så prøver jeg accer sitt forslag. Takk for svar folkens. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2020 Del Skrevet 11. april 2020 Hvis den smetter tilbake er det neppe wiren som er problemet. Veldig vanlig at håndtaket henger litt i plasten. Litt rens og smøring pleier å gjøre susen. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 11. april 2020 Del Skrevet 11. april 2020 Prøv med litt låsolje. Jeg hadde det samme på min '08 Caddy for et par år siden. Merkelig hvordan problemet plutselig oppstod etter en bilvask og det ble -15°C ute... Skvett inn litt låsolje og dra håndtaket inn og ut noen ganger for å drive oljen inn alle steder. Ha inn mer olje til du kjenner håndtaket er som det skal, uten ekstra motstand noe sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå