ErikH Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Heisann jeg ser ut til å ha fått et større problem med pcen. Når jeg prøver å starte pcen er nå det eneste som skjer at alle viftene starter og harddisken spinner opp. Noen få ganger klarer den å få sagt fra om at "system failed memory test," dette har også skjedd noen ganger tidligere uten at pcen har hatt problemer med å boote normalt. Enda skjeldnere skjer det nå at jeg hører det herlige lille bippet som skal komme, men da henger pcen etter de to første linjene i bios, eller midt i memory testing saken. Jeg har: Asus a7n8x-deluxe rev.1.04 amd xp-1800+ t-bred silent twin kjøler 2x256mb twinmos pc3200 cl2.5 msi geforce4 ti4200 wd 120gb hd liteon 40x cd brenner iomega 4x dvd±rw qtec 350w psu jeg har prøvd å starte med bare en rambrikke, begge alene og i forskjellige slots uten noe positivt resultat. tok ut hd cd/dvd spillere uten resultat, samme med skjermkort. bios er forsøkt resatt. så, det jeg er redd for at er feil er hovedkort, cpu eller ram, men jeg vil gjerne høre deres meninger, siden jeg vil bruke minst mulig penger på å få maskina opp igjen. Og jeg er klar over at pcen ikke er blant de beste og jeg trenger ikke noe ultrasuperfantastisk, siden jeg skal tilbake til millitæret om 5 dager. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Høres fornuftig ut det du har konkludert med. Satser pengene mine på at rambrikkene lager trøbbelet for deg. Får du lånt en brikke å teste med? Evt kan du laste ned MemTest86, lage en bootable cd eller floppy, ta med brikkene til en kammerat og spør pent om du får teste minnet der. DrErling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå