Alexander4840 Skrevet 8. april 2020 Del Skrevet 8. april 2020 Hva kan vi gjøre i alle de forskjellige bransjene for å hindre smitte? Jeg tenkte her om dagen på å sette opp håndvask stasjoner(touchless kran med tørkepapir) utenfor butikker og restauranter, evt også kontorer, skoler og klasserom osv. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 8. april 2020 Del Skrevet 8. april 2020 Ingenting, med mindre du kan hindre folk i å puste. Alt annet, med unntak av god sosial distansering, og å være mest mulig hjemme, har trolig liten effekt. Det er for tidlig å åpne opp noe, forhåpentligvis går det bra, men har mine tvil, jeg tror at vi kanskje ender med å stenge ned igjen, og da enda lengre enn om alt bare hadde vært stengt. Optimalt sett, burde alt være stengt, med unntak av apotek, matbutikker og annet livsnødvendig, frem til antallet nye smittede gikk ned med 90%, altså 10-15 nye tilfeller per dag. Det ville gjøre det overkommelig å drive utstrakt kontaktsporing på de få tilfellene, slik at man kunne åpne samfunnet noe, å holde kontroll på smittespredningen mens man ventet på en mer permanent løsning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GTrad9iY Skrevet 8. april 2020 Del Skrevet 8. april 2020 Hva er vitsen med å hindre smitte? Alle får denne influensaen etterhvert. Covid-19=influensa Optimalt sett burde ingenting vært stengt. Er ikke påskeferien over på mandag? Passende dag å starte skole og slikt på. Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 15. april 2020 Del Skrevet 15. april 2020 som i kina sverige, italia og usa? der det er små koas pga mangel på sykeseng i sykehuset fordi mange må innlegges samtidig pga høy smittespredning? ellers er ening med at alle vil få sars cov 2 ettehvert fordi karantenetaktikken er for å dempe spredningen slik at leger og syehusene får pusterom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå