Gå til innhold

Test av kundeservice...


Anbefalte innlegg

Bare for å føye meg inn i rekken av de som skriver hvor mye det koster å ringe kundeservicen. Her har dere sitat fra en mail jeg mottok i går kveld:

 

"Hei!

 

Dette kommer an på om du ringer fra mobiltelefon og hvilket abonnement du har.

 

Fra vanlig fast telefon koster dette kr 0,39 øre pr minutt.

 

Med vennlig hilsen

 

Nina

Chess Kundeservice"

 

Så da fikk vi vel slått fast hvor mye det faktisk kostet i det minste :o)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ringer med fast telefon med telenor koster det sikkert 0,39 kr/min, men hvis du bruker fast telefon med tele2 koster det 0,37 kr/min.

 

I praksis betyr denne forskjellen ingen ting, men bare for å slå fast hvor mye det faktisk koster.

 

Jeg er forøvrig meget fornøyd med Chess, og kundeserviceen deres.

Lenke til kommentar

Ok, jeg bør kanskje forklare litt mer med hva jeg mente med den sperringen av abonnementet og telefon og sånt.

 

Telenor opererer med såpass høye priser i forhold til konkurrentene sine at de må finne noe annet å reklamere med enn lave ringepriser. (høye priser? - alt er vel relativt)

 

Hvorfor handle melk hos Ultra når du kan billigere, enklere og kjappere handle melken hos Rema 1000?

 

Jeg som tidligere Telenor mobil-kunde har spart i gjennomsnitt 8000,- pr anno på å skifte operatør fra Telenor mobil til Chess. Hvorfor gjør ikke flere det samme? Hadde nok ikke spart det samme beløpet dersom jeg var Netcom-kunde. Men allikevel, betydelige beløp.

 

Hvorfor betaler vi forresten så mye mindre for SMS og MMS enn svensker og dansker?

 

Svaret må vel være konkurranse. Det samme som Chess vs. Telenor / Netcom.. Hvem tjener på dette i lengden? Jo, det gjør vi... Forbrukerne. Derfor er det viktig at vi faktisk er bevisste. Ikke bare når det gjelder pris, men også på markedsføring, kundeservice og mye annet. Gjør som meg, kjøp melken din på Rema, spar penger, og lev vel.

 

"Gnier, gnier, kan du være, for du stjal min mobilkunde..."

Lenke til kommentar
De kjører fortsatt ulik pris til andre mobil nettverk enn deres eget.

 

kanskje du burde ha litt greie på ting før du snakker mister hassan...

 

d har seg sånn at d finns noe som heter terminerings pris... det betyr netcom tar seg ekstra betalt for at telenor kunder skal kunne ringe netcoms kunder....

 

:thumbs:

Når man har i bakhodet at Telenor Mobil arva nettet av Televerket, som delvis var betalt av skattekroner, mens NetCom betalte fra egen lomme, er det vel bare rett å rimelig at termineringsavgifta TnM betaler til NC er noe høyere, enn den andre veien. :cool:

Lenke til kommentar

Jeg synes Telenor sin kunedeservice er tidenes håpløste, og så var det folk som klagde på NextGentel. Jeg bestilte ADSL fra Telenor, når jeg fikk pakka, installerte jeg det med en gang, men så hadde det noe gjøre med Telenor. Så jeg måtte slite i ca. 2 måneder for at de skulle starte opp internett. Jeg satt faktisk på vent over 1 og halv time, nesten hver gang jeg ringte og jeg ringte nesten hver eneste dag. Jeg hater Telenor's kundeservice bare for å si det.... nei nei nei.......JEG HATER HELE SELSKAPET

Dette har ikke bare skjedd med meg, men med nabo'en min, vennene mine, og totale fremmede. En gang var det en kamerat som er nabo'en av meg som ringte kundeservice, han spurte kan jeg få bestille ADSL? så sier damen, det er ikke ADSL mulighet i området der du bor (han er nabo'en min og jeg har det)

________

Telenor sux delux ps aldri velg Telenor internett :no: de er noen :devil: jeg får lyst å banke vær eneste ansatt der :angry: men forsatt er Telenor en av norges største selskaper.

Lenke til kommentar
En gang var det en kamerat som er nabo'en av meg som ringte kundeservice, han spurte kan jeg få bestille ADSL? så sier damen, det er ikke ADSL mulighet i området der du bor (han er nabo'en min og jeg har det)

 

Dette har jeg hørt tilfeller av før. Da viste det seg at husene tilhørte forskjellige sentraler.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...