Gå til innhold

Test av kundeservice...


Anbefalte innlegg

De kjører fortsatt ulik pris til andre mobil nettverk enn deres eget.

 

kanskje du burde ha litt greie på ting før du snakker mister hassan...

 

d har seg sånn at d finns noe som heter terminerings pris... det betyr netcom tar seg ekstra betalt for at telenor kunder skal kunne ringe netcoms kunder....

 

:thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rart at chess ikke har den ekstra utgifts posten på prisene sine da.. Sikkert sant det du sier, men det går tydeligvis an å gjøre noe med det, og det gjør tydeligvis ALLE andre firmaene enn telenor.

 

Jeg driter i hva jeg betaler, om det er termineringsavgift, eller whatever. Jeg skal ha et bra produkt, og telenor leverer rett og slett ikke et produkt som er bra nok for meg.

 

Og en liten ting, hva i alle dager har telenor gjort for DEG siden du er så positivt instillt til de? Jobber du der kanskje?

Lenke til kommentar

jeg fikk telenor kontant til jul for mange år siden... har ALDRI og da mener jg aldri hatt noe problemer i det hele tatt.... alt fungerer med glans...

og etter at jeg endret det til abn har jeg heller aldri hatt problemer... mms, mobilpost osv....

 

dessuten trenger man ikke jobbe der vett får å ha en postitiv innstilling til ting...

 

eks: hvis man er ufornøyd med f.eks rimi, da drar man ikke der å handler ikke sant.. da tar du heller en annen butikk.. blir på samme måte.. hvis du ikke er fornøyd med telenor så hold deg langt unna.. men du trenger ikke sitte å snakke om ting du ikke har greie på vettu:)

 

la heller folk skaffe seg sitt eget bilde av selskapet...

 

jeg la inn et innlegg om hello kundeservice... vi har ikke hørt deg kommentere det.. eller du syntes kanskje det er greit å betale 10 kr i min....

 

og du kommer sikkert til å kommentere m det at du ikke har hello og ik bryr deg.. men du trenger heller ikke bry deg om telenor da... :green:

Lenke til kommentar

men faktum er at jeg har ikke hello, og dermed jeg bryr meg ikke. Kall meg kynisk men jeg tenker på meg selv. Og en ting, jeg har aldri sagt at kvaliteten på varene til telenor er dårlige. Jeg begynte også mine tidlige mobildager med ring kontant, og hadde aldri noe problemer. Men det er prisene, og det forbanna monopolet deres som irriterer meg.

 

Butikk eksempelet ditt er helt greit, men saken her er at telenor har et bein i alle andre butikker også. Det er telenor som leier kapasitet til alt, foruten netcom, og de andre billig levrandørene som bruker netcom sitt nett.

 

Så skulle jeg vært fullkommen i mitt "telenor hat" så skulle jeg finni en leverandør som bruker netcom sitt nett. Jeg vet at chess har tilgang på netcom sitt nett også, men jeg føler at det blir bare litt i særeste laget.

 

Og angående "la folk skaffe seg sitt eget bilde", jeg tror de fleste med litt vett i nepa har klart gjennom alle saker i forbruker rapporten, tv2 hjelper deg etc, og danne seg et lite bilde. Til og med morra mi som er godt over 50 sitter og banner for at telenor fortsatt kan ta seg 150 kroner betalt i måndten bare for at du skal få ha fast telefon. Andre levrandører kan ikke levere billigere for de MÅ betale leie til telenor. Er ikke det at det er mye penger, er ikke noen sånn gnien gjerrigknark som sitter og snur på vær krone. Men monopol virksomhet hører ikke hjemme noen steder. Jobber selv under telenor på en måte jeg (bravida). Og jeg ser jo hvilke fordeler vi har av det.. Får masse jobber etc bare på grunn av det.

Men er mange firmaer som garantert kunne gjort jobben like bra, og kanskje billigere.

 

 

Men for all del, dette er ikke bare telenor, er masse andre firmaer som sliter. NGT hadde råtten kundeservice, men bruker det fordet. Hvorfor? Jo de leverer et bedre produkt enn konkurrentene sine.

Lenke til kommentar
Høres ut som du er sponsa av telenor mann. Telenor har rett og slett et attitude problem. Hvorfor i alle dager holder dem på som dem gjør selv når dem har fått konkurranse? Jo for dem lever på gode gamle televerket dagene sine. Da folk ikke hadde noe valg.

 

Nei, er ikke kjøpt og betalt av dem. Men har aldri hatt problemer med dem hverken som privat kunde, eller på vegne av Statoil Norge. Så da ser jeg ikke helt problematikken. Og når jeg får tilnærmet lik responstid på mine private samtaler som på firmasamtaler så er jeg mer enn nok fornøyd.

 

Når de i tillegg gjør det beste de kan for å få bygget ut dekningsområde for å sikre den delen som har med jobben å gjøre, så blir jeg enda mer fornøyd.

 

Dette med nedlastingssperre er vel forholdsvis oppskrytt synes jeg. En vanlig familie, uten barn som er medlemmer av f.eks dette forumet, vil ikke bruke en gb i måneden. Så det er en fin avtale for dem. Men prinsipielt så er jeg selv i mot det, og ville aldri bundet meg til en leverandør med det iogmed at mitt forbrukt er _noe_ høyere.

 

Og til dette med monopol...Du får nesten starte ett eget teleselskap og bygge ut infrastruktur og selge billigere..er desverre eneste hjelpen jeg kan gi. For monopolet er jo faktisk opphevet. Så det er fritt frem for de som ønsker å bygge ut nett hvis de får konsesjoner til dette.

 

Meeen, nå er vi milevis off-topic her, så jeg tror jeg avslutter her :)

Lenke til kommentar

vet det er offtopic her nå, men jeg må bare fortsette litt til. Som du nevner Statoil norge. Selfølgelig vil ikke telenor kødde med statoil norge.. Det sier seg nesten selv. Og jeg har tidligere her nevnt at telenor har bra bedrifts avtaler. Men nå snakker jeg "på vegne" av mannen i gata. Og da synes ikke jeg telenor duger, og for å holde det litt til topic også, dette inkluderer da kundeservicen også.

 

De gangene jeg har ringt, så har det tatt tid, lang tid.

 

Som du også sier, at monopolet er opphevet og andre kan bygge ut, men hvem i hælvete har råd til det? Telenor er statseid, du må ikke glemme det. Og staten det er vi. Og det sier seg selv at staten har mer penger, enn et lite fisle firma nånstans i utkants norge. Telenor har bra nett, ingen tvil om det. Telenor leverer gode produkter, men de tar seg betalt, alt for godt betalt.

 

Og angående nedlastningssperre, er enig med deg, er vanskelig for en vanlig familie og sprenge 20 gb, kanskje også 10. Men hvorfor i alle dager ha den der da i første omgang? Og med de sperrene så får du reduserte priser, men de reduserte prisene tilsvarer det det koster hos andre levrandører som IKKE har sperrer, og raskere linjer. (hvertfall i ngt sitt tilfelle)

 

Men er enig, er off topic her nå, så jeg runder av og sier at jeg er fornøyd med kundeservicen jeg hittil har fått hos chess.

 

Heheh, nå bør kanskje ikke jeg antyde at det høres ut som noen er kjøpt og betalt av telenor, for det høres kanskje tilsvarende ut med meg og chess :D

Men jeg er bare en fornøyd kunde.

Endret av Lord Hassan
Lenke til kommentar

du som har chess.... kanskje du burde få dem til å sette ned prisen på kundeservicen sin... det koster faktisk over ti kr i min å ringe dit.... så å ringe inn til telenor som koster 80øre i min... da er det jaggu bedre å vente litt enn å betale så myyyyyyee....... men dem gjør det vel sikkert får å tjene penger, noen plass må de jo tjene penger.... :green:

Lenke til kommentar
du som har chess.... kanskje du burde få dem til å sette ned prisen på kundeservicen sin... det koster faktisk over ti kr i min å ringe dit.... så å ringe inn til telenor som koster 80øre i min... da er det jaggu bedre å vente litt enn å betale så myyyyyyee....... men dem gjør det vel sikkert får å tjene penger, noen plass må de jo tjene penger.... :green:

Hvor i all verden har du hørt at det koster over 10 kr per min?

Lenke til kommentar
MissAngel Skrevet 06/01/2004 : 07:31

  du som har chess.... kanskje du burde få dem til å sette ned prisen på kundeservicen sin... det koster faktisk over ti kr i min å ringe dit.... så å ringe inn til telenor som koster 80øre i min... da er det jaggu bedre å vente litt enn å betale så myyyyyyee....... men dem gjør det vel sikkert får å tjene penger, noen plass må de jo tjene penger....

 

Dette er feil miss!

 

Med et Chess Connect/Queen abonnement koster det kr 2,99 pr min, med et Chess

King/Business abonnement koster det kr 1,99 pr min. Hvis du har en annen

operatør eller fast telefon, må du sjekke med den aktuelle operatøren hvordan

de priser spesialnummer (5 siffer).

Lenke til kommentar

Dette er feil miss!

 

Med et Chess Connect/Queen abonnement koster det kr 2,99 pr min, med et Chess

King/Business abonnement koster det kr 1,99 pr min. Hvis du har en annen

operatør eller fast telefon, må du sjekke med den aktuelle operatøren hvordan

de priser spesialnummer (5 siffer).

hvis du leser en gang til så ser du at jeg mener å ringe inn til CHESS KUNDESERVICE hvis jeg ikke tar helt feil nå så er det svine dyrt... :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har bare positive erfaringer med chess kundeservice.

Jeg bad også om priser for å ringe til kundeservice, og fikk oppgitt følgende:

 

06060 koster 2,99 kr pr min fra mobil. Prisen står også på nettsidene deres

Det koster 0,37 fra Tele2 fasttelefon til femsifret nummer

Endret av Gjesp
Lenke til kommentar

Dette er min erfaring med telenor mobil:

 

1998 (?) konfirmasjon, kjøper mobil og velger telenor

 

2003 går over til Djuice som jeg tror er akkurat det samme som Telenor. Setter samtidig opp VISA kortet til mobilen. Alt dette ble gjort av en venn som jobber på Spaceworld.

 

Konklusjon: Har hatt Telenor i nesten seks år, og har aldri trengt å ringe noen kundeservice. Har aldri hatt problemer med mobilen på noen måte, og har aldri hørt noe fra Telenor heller. For meg så er det "why fix something thats isn't broken" som slår inn her, for dersom jeg skal bytte til f.eks Netcom så vil det ta meg X andtall dager, Y antall brev, Z antall minutter f.eks i telefonen. Dersom jeg velger å ikke gjøre dette så koster det meg ingenting. Og om jeg må betale 10 øre mer for hver melding så er ikke dette noe å grine over.

 

Dette er noe jeg desverre må legge til:

Dette gjelder MEG... du trener ikke å skrive at du ringer 555 timer i døgnet og vil da tape mange millioner på å ha Telenor. Dette er min erfaring om min situasjon.

Lenke til kommentar

ja det er godt å høre du har hatt bra erfaringer ihvertfall..

det vil alltid være noe eller noen som må klage på alt og ingenting..sånn vil det alltid være tror jeg... men det som er synd er at hvis en person eller fler har opplevd en eller annen form for negativitet av et teleselskap så betyr ikke det at alle i hele verden gjør det.. men dessverre så fremstilles det på den måten...

 

om noen må betale 10 eller 50 øre mer eller mindre for å bruke tlf så gjør vel ikke det noe... men på noen som virker det som verdens ende...men noen vil jo alltid klage på det også...

 

man hører alltid om det som er negativt og svært sjeldent om det som er positivt... tenk på det folkens....

 

 

:green:

 

føler jeg er litt på blåbær tur ang emnet her men....

Lenke til kommentar
Jeg har bare positive erfaringer med chess kundeservice.

Jeg bad også om priser for å ringe til kundeservice, og fikk oppgitt følgende:

 

06060 koster 2,99 kr pr min fra mobil. Prisen står også på nettsidene deres

Det koster 0,37 fra Tele2 fasttelefon til femsifret nummer

Det koster 39 øre fra fasttelefon og 1,99 kroner fra mobiltelefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...