Gå til innhold

Hvor kald kan man egentlig bli?

mars001

Anbefalte innlegg

Skuespilleren Angelina Jolie kjemper for sin sønn Madox (3) etter at innehaveren av adopsjonsbyrået innrømmer å ha kjøpt barn i Kambodsja.

Det er gjennom «Operation Broken Hearts» at Seattle International Adoptions Inc. er blitt etterforsket i lang tid. Rett før jul tilsto lederen Lynn Devin (52) å ha betalt lutfattige mødre opptil 100 dollar for barna. Det er 675 kroner.

I tillegg har foreldre blitt bedt om å betale penger direkte til barnehjemmene.

Adopsjoner fra Kambodsja har vært i amerikanske myndigheters søkelys en stund. I rettsdokumentene heter det at et foreldrepar som hentet et barn i 1998, ble svært overrasket da de møtte både barnets foreldre og søsken. Dagen etter ble de like overrasket da adopsjonsbyrået skrev ut papirer på at barnet var foreldreløst.

En annen amerikansk kvinne har forklart at hun ble bedt om å betale 100 dollar til en «nanny». Denne kvinnen viste seg senere å være barnets biologiske mor.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=207683

Jolie viste vel kanskje ikke om dette, men de som drev det firmaet må være helt totalt kalde personer.

Og de som var å hentet barn og møtte familien og plutselig var det et foreldreløst barn, altså, de må ha skjønt hva som foregikk, burde vært bura inne!

Slike ting syns jeg er fryktelig, stakkars folk! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes ditt innlegg burde vært litt mer balansert; jeg støtter deg selvsagt i at en slik situasjon er uholdbar og jeg ser at det strider mot amerikansk lov og da må selvsagt rettssytemet angripe saken på en korrekt måte. Og jeg støtter selvsagt alt dette, ikke misoppfatt meg. Likevel hevder jeg at situasjonen ikke er så enkel som du fremsetter det:

Jolie viste vel kanskje ikke om dette, men de som drev det firmaet må være helt totalt kalde personer.

Og de som var å hentet barn og møtte familien og plutselig var det et foreldreløst barn, altså, de må ha skjønt hva som foregikk, burde vært bura inne!

Slike ting syns jeg er fryktelig, stakkars folk!

Jeg syntes også dette er fryktelig, men se på intensjonene til de som drev dette firmaet. Du opplsyer at de betalte 100 $ per barn. Det høres ikke mye ut for oss, men vi må huske på at det prissnivået i Kambosja er på et helt annet nivå. Jeg så en annonse hos eiendomsmegleren forleden og da var det mulig å kjøpe et hus i Bangladesh for 750 kroner, for så å gi dette huset til en bangladesisk familie. Såvidt jeg vet er prisnivået omtrent det samme i disse to landene og vi kan altså se at en familie kan få seg ett nytt hus for å selge barnet sitt samtidig som de faktisk sikrer et av sine barns framtid og trolig et mye bedre liv (hva nå ett godt liv er; men i hvertfall bedre materiellt).

Jeg er enig i at dette er sleazy business, men det er ikke så enkelt hvis du tenker gjennom det to-tre ganger.

Lenke til kommentar
Jeg syntes også dette er fryktelig, men se på intensjonene til de som drev dette firmaet. Du opplsyer at de betalte 100 $ per barn. Det høres ikke mye ut for oss, men vi må huske på at det prissnivået i Kambosja er på et helt annet nivå. Jeg så en annonse hos eiendomsmegleren forleden og da var det mulig å kjøpe et hus i Bangladesh for 750 kroner, for så å gi dette huset til en bangladesisk familie. Såvidt jeg vet er prisnivået omtrent det samme i disse to landene og vi kan altså se at en familie kan få seg ett nytt hus for å selge barnet sitt samtidig som de faktisk sikrer et av sine barns framtid og trolig et mye bedre liv (hva nå ett godt liv er; men i hvertfall bedre materiellt).

Jeg er enig i at dette er sleazy business, men det er ikke så enkelt hvis du tenker gjennom det to-tre ganger.

Skjønner at vi ikke tenker likt :)

Jeg ville aldri solgt mitt barn bare prisen var god nok.

Samme hvor mye jeg tenker over det villle det aldri falle meg inn å syns dette er greit, de utnytter en fra før forferdelig situasjon.

Kom ikke å fortell meg at den mor som gir fra seg barnet sitt ikke sliter med dette resten av livet.

Lenke til kommentar

*Syk verden*

kansje Jolie kan adoptere hele familien (egentlig en dårlig løsning for det forhindrer ikke at noe sånnt skjer igjen). Uansett bør hun bringe barnet tilbake til sin biologiske mor, noe som sikkert er veldig hardt for hun. Men hun er jo sånn FN ambassadør så hun bør jo gå foran med et godt forbilde og gjøre det hun kan for å hindre dette problemet...

Jeg kan aldri forestille meg å selge mine barn uansett pris (nei, jeg har ikke barn). Men situasjonen er en helt annen for familier som gjerne ikke har hus og holder på å sulte i hjel.

og så.. er ikke dette noe som hadde godt under den stengte P&R delen av OT forumet, som ikke skulle diskuteres noen andre steder?

Lenke til kommentar
og så.. er ikke dette noe som hadde godt under den stengte P&R delen av OT forumet, som ikke skulle diskuteres noen andre steder?

*does the Jedi mindtrick in order to confuse adawen*

"This thread is not the political digression you are looking for. The politics is elsewhere. We better move on to find the threads that violate the rules."

Lenke til kommentar

*does the Jedi mindtrick in order to confuse adawen*

"This thread is not the political digression you are looking for. The politics is elsewhere. We better move on to find the threads that violate the rules."

Me is using my little force to try to help the Doogie doctor confusing mrs. Adawen

Lenke til kommentar

Skjønner at vi ikke tenker likt :)

Jeg ville aldri solgt mitt barn bare prisen var god nok.

Samme hvor mye jeg tenker over det villle det aldri falle meg inn å syns dette er greit, de utnytter en fra før forferdelig situasjon.

Kom ikke å fortell meg at den mor som gir fra seg barnet sitt ikke sliter med dette resten av livet.

Vel hadde du levd under de forhold som disse lever under så er det ikke sikkert du hadde tenkt så mye annerledes, det er vel få eller ingen som gjør dette for pengenes skyld. De fleste gjør det vel for barnets skyld da de vet at dette barnet vil få det 1000 ganger bedre dit det kommer og vill ha en mulighet for å leve opp få seg jobb og utdannelse, altså et liv.

At det derimot er en del kyniske personer som utnytter disse fattige menneskene er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
-273,15°C

tenkte på det samme :p

men til saken: Jolie burde gi barnet tilbake til sine bioligiske foreldre, sørge for at barnet for en god oppvekst og kjempe for at sånt skal bli forbudt! Min mening nå iallefall..

Edit: skriveleif

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Fett, tråden ble ikke stengt.

Da kan jo jeg bidra med å informere om de kambodiske sommerfugljentene og Gary Glitter, kanskje?

Eller kanskje ikke.

Men kort: Det er verre skjebner, i et lutfattig land, enn å bli adoptert bort.

EDIT: Gah, feilstaving.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...