Gå til innhold

Gaming-PC til ca. 11.000

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg har per i dag en MSI GP63 8RE, men ønsker å benytte meg av angreretten på denne, og få den refundert til Elkjøp. Da får jeg 8000, og kommer til å ha ca. 14.000 å bruke på ny laptop etterpå. Jeg ønsker fortrinnsvis å kjøpe PC-en på Elkjøp, men kan også godta andre steder. Det handler bare om hvor raskt og enkelt det skal skje.

Link til PC-en: https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/10386/msi-gp63-8re-651ne-leopard-15-6-barbar-gaming-pc-sort - Jeg kjøpte en demo-versjon til 8000.

Grunnen til at jeg returnerer PC-en er mest fordi jeg opplevde den feilen jeg ikke trodde jeg kom til å oppleve, nemlig at skjermkortet krasjer, gjerne ved for høy belastning. Dette var det opplyst om i feedbacks på PC-en hos Elkjøp. Samtidig har jeg opplevd at det hakker bittelitt i CS (Jeg kjører alt på ultra, og krever at PC-en skal kunne takle det). Hakkingen skjer ikke hele tiden, men i noen få perioder på ca. 1-2 sekund. Jeg ser også at CPU-bruken peaker 100% i de tilfellene.

Så nå vil jeg være litt fornuftigere og kjøpe noe som faktisk fungerer.

Jeg har tenkt på noen alternativer, og har landet på at denne her kan fungere veldig bra, selv om det er litt over det jeg ønsker å bruke, som er ca. 11.000. Det kan jeg uansett strekke meg til.
https://www.elkjop.no/product/outlet/data-demovarer/63857/acer-nitro-5-15-6-barbar-gaming-pc-sort - Jeg har tenkt å kjøpe demo-versjonen til ca. 13.000, som da havner greit innenfor budsjettet.

Det som er viktig er at PC-en har kapasitet til å takle CSGO på ultra-settings, uten at det medfører problemer. Gjerne det siste innen hardware. PC-en blir for det meste brukt til gaming, det må være en laptop.

En annen ting som er viktig er hastigheten på harddisken. Det går greit å ha en snurredisk i tillegg til SSD for brukerfilene, men det er også OK hvis PC-en bare har en 256 - 512 GB SSD uten mulighet til å ha en SATA-port i tillegg. Jeg har uansett NAS og andre løsninger for brukerfilene mine.

Maskinen trenger nødvendigvis ikke overklokkes om den klarer å dra CSGO på ultra uten problemer, men jeg har ingenting imot i å overklokke heller.

Jeg har hatt inntrykk av at Intel er det beste, men godtar også forslag til AMD, dersom det oppfyller kravene mine ellers.

Jeg trenger ikke numerisk tastatur, og vil ha minst 3 USB-porter. HDMI-utgang er greit å ha. Thunderbolt er vel noe av det siste, og er også greit å ha. Greit å ha RJ45, men ikke et krav. Fint med 144Hz skjerm.

Høyttalerne trenger ikke være bra, jeg er døv uansett.

Batteriet bryr jeg meg lite om, kommer uansett til å ha den tilkoblet for det meste, og i de tilfellene den ikke er tilkoblet, gamer jeg sannsynligvis ikke uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...