DonaldDuck91 Skrevet 6. april 2020 Del Skrevet 6. april 2020 trenger nye bildekk til min bil, men er ikke så god på å se om de er bra eller ikke. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=173700729 Ser disse dekkene bra ut? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. april 2020 Del Skrevet 6. april 2020 Mønsteret er godkjent, men du bør måle først hvis du skal kjøpe de. Du må også sjekke datokoden. Lenke til kommentar
liehen Skrevet 7. april 2020 Del Skrevet 7. april 2020 Ville sjekket hvilket dekkmerke det er, mistenker at det er noe jallagreier... Synes ikke nødvendigvis prisen var så lav heller, med tanke på dimensjon og muligens billigdekk. Som allerede nevnt bør du også få vite når de er produsert. Det står på siden av dekket, uke og årstall, f.eks. 2219 = uke 22 2019. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. april 2020 Del Skrevet 7. april 2020 (endret) Merket er Michelin Energy så det burde være kurant. Datoen ser jeg ikke. Var en del riper og merker i felgene så tror ikke jeg ville gitt full pris. Endret 7. april 2020 av sedsberg Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 7. april 2020 Del Skrevet 7. april 2020 Du vet ikke om de er grisekjørt med og om de dermed er skeive, da må du betale en formue i oppretting, hvis dét i det hele tatt er mulig. Ikke kjøp brukte dekk, min erfaring er at det bare er lureri. Lenke til kommentar
mna Skrevet 7. april 2020 Del Skrevet 7. april 2020 3 hours ago, sedsberg said: Merket er Michelin Energy så det burde være kurant. Datoen ser jeg ikke. Var en del riper og merker i felgene så tror ikke jeg ville gitt full pris. Oppe til høyre i bildet er en avlang boble med tall. Ser ut som der står 2110 der. om det stemmer er produksjonsdato uke 21 år 10. Om der stemmer ville jeg styrt unna Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. april 2020 Del Skrevet 7. april 2020 (endret) 3 hours ago, sedsberg said: Merket er Michelin Energy så det burde være kurant. Datoen ser jeg ikke. Jeg synes jeg kan se 3110 i feltet for dato. Da er de produsert i uke 31 i 2010, og er 10 år gamle. Ville gitt max 1000 dersom de ellers er hele og pene, og rette uten kast. Hvilken bil skal du ha de på? Edit: Slått av mna. Vi er enige om året, at dekkene er 10 år gamle. Endret 7. april 2020 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. april 2020 Del Skrevet 7. april 2020 Jeg la merke til det selv, men bildet er såpass dårlig at jeg ikke klarer å si 100% om det står 2110, eller om det faktisk er det som er datomerkinga. Er derfor jeg skrev at man må sjekke datomerkinga når man ser på dem. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. april 2020 Del Skrevet 7. april 2020 Dekkene er våte for å skjule at de er grålige 1 Lenke til kommentar
liehen Skrevet 8. april 2020 Del Skrevet 8. april 2020 Jeg synes også det står 3110 på datomerkingen, da er de modne for dynga i så fall. Nye dekk får du for ca 3.500,- + felger, men disse dekkene er jo brukt to sesonger også. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. april 2020 Del Skrevet 8. april 2020 Eg ville nok også styrt unna. Finn ikkje eksakt pris på tilsvarande nye dekk i same dimensjon, men andre Michelin energysaver dekk som ikkje er så store kostar ca 800 kr per dekk. Til sammen 3200 kr, då får du ikkje med (stygge) felgar men eg reknar med at du sikkert har dårlege sommardekk på felg frå før slik at du kan bruke oppigjen felgen? Ein seier ofte at dekk er ferskvare, dette stemmer ikkje heilt men det stemmer godt nok for 10 år gamle dekk som du ikkje kjenner til verken korleis dei har blitt køyrd på eller korleis dei har blitt oppbevart. Mønsterdybda er ein ting, men dekket skal helst ikkje være for uttørka heller med tanke på trafikksikkerheit. Ville ikkje vurdert brukte dekk til anna enn situasjonar der du treng å trille ein bil som du berre brukar om sommaren gjennom ein EU-kontroll på vinteren og derfor treng nokre billige vinterdekk for å bli godkjent. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 8. april 2020 Del Skrevet 8. april 2020 Dette virker som et veldig dyrt "tilbud". Kunne kanskje gått med på 1000kr totalt for disse kantkjørte felgene. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. april 2020 Del Skrevet 8. april 2020 Kjøpte kun brukte dekk til mine 3 forrige biler. Sparte en hel masse på det. Men slike salgsannonser bruker å være litt overpriset. Jeg laget heller Ønskes Kjøpt annonser så ble jeg kontakta av folk som hadde dekk liggende etter en kræsja bil eller noen som akkurat har kjøpt en bil og bytta ut felgene med noen nye. Folk selger de da ofte grisebillig bare for å få de ut av garagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå