Taurean Skrevet 6. april 2020 Del Skrevet 6. april 2020 Da jeg først fikk meg datamaskin, tenkte jeg ikke mye over at den kanskje kom til å kortslutte en vakker dag. Har blitt mer bevisst på dette de siste 5 åra og har begynt å ta backup av bilder og andre personlige filer. Jeg brenner en del av det på cd'er og en minnebrikke. Tar en opprydding ca 1-2 ganger i året, eller med én gang hvis det er viktige filer. Hvordan gjør andre det? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 6. april 2020 Del Skrevet 6. april 2020 Kontinuerlig backup til skylagring, samt ukentlig backup til NAS satt opp med SHR. 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 6. april 2020 Del Skrevet 6. april 2020 Ukentlig - eller før om jeg har gjort noe spesielt. Tar backup til ekstern harddisk og til Google Disk. 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 6. april 2020 Del Skrevet 6. april 2020 Kanskje litt på siden av tråden, men like interessant er det jo hvordan i all verden man skal organisere all denne informasjonen og alle disse filene. Bare bilder er jo et mareritt i seg selv. Ingenting er organisert. Ville nok tatt flere uker å gå gjennom. I hvert fall dager. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 6. april 2020 Forfatter Del Skrevet 6. april 2020 DukeRichelieu skrev (6 timer siden): Kanskje litt på siden av tråden, men like interessant er det jo hvordan i all verden man skal organisere all denne informasjonen og alle disse filene. Bare bilder er jo et mareritt i seg selv. Ingenting er organisert. Ville nok tatt flere uker å gå gjennom. I hvert fall dager. Joda, det stemmer her også det. Jeg personlig har gjort det til en vane å bare lagre alt i en mappe, og jeg datérer den mappen fra datoen etter siste lagrede mappe, frem til datoen jeg lagrer den nye mappa. Dette gjør jeg igjen etter behov (lagringsplass fullt) eller 2-3 ganger i året. Har vurdert å sortere bildene etter hendelser, navn og andre kriterier .. men har tusenvis av bilder, så som du skriver, det vil ta forferdelig lang tid. Kanskje i en tid jeg begynner å få lyst til å lage fotoalbum og sånne ting, når jeg blir "eldre" ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå