Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan noen hjelpe meg å opprette virtuell com port i Win95 ??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei prøver fortvilet å reinstallere et internt modem i en 5 år gml AST Maskin med Win95.

Fant et installerings program for dette modemet (miroMWAWE33.6)på Windriver men ikke f om jeg klrer å få det til å virke.

Når maskinen søker etter modemet etter int søker den i Com1/2 og printerport.I oversikten finnes ikke flere porter.Er det noen som har peil?

Lenke til kommentar

Fortvilelsen er påtagelig ser jeg - hvis noen henger over deg:

1: ta det med knusende ro.

2: de må straks hente en 6-pack favoritt pils til deg.

3: rense registret for alle forekomster av gamle nettverks-drivere, og ta en clean install av modemet.

Lenke til kommentar

hei

har prøvd å avinstallere og reinstallere uten resultat.

Kan jeg bruke restore kitet som fulgte med denne antikviteten uten at andre data blir skadet på harddisk og Tram ja frustrasjonen øker for hver dag

Er glad jeg har Win 2000 selv.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-06 20:45, tjuddi skrev:

hei

Kan jeg bruke restore kitet som fulgte med denne antikviteten uten at andre data blir skadet på harddisk og Tram ja frustrasjonen øker for hver dag

Er glad jeg har Win 2000 selv.

Det ville jeg vært meget forsiktig med da de ofte er image av et eller annet slag som medfører formatering av disken.

Det skulle tatt seg nydelig ut med fullstendig tap av data med vital betydning :grin:

Yoda

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-06 20:45, tjuddi skrev:

...er nettopp dèt - holder kanskje ikke ( hadde samme problemet her ) - ofte legger dårlig avinstallerings-programmer rester av ubrukelige drivere igjen, og blokkerer vellykket installasjon - gjelder spesielt for modem/ nettverk.

Det finnes programmer for dette, 'Reg.clean', men jeg er usikker på om du må bruke produsentens eget, og evt. hvilken kommando som gjelder hvis du bruker 3dje-parts.

Da jeg hadde problemet med mitt Eicon-kort, fikk jeg support fra TeleS, men det 'var egentlig ikke lovlig' - likevel, etter noen manuelle slettinger og programmet rensket registret.

Kanskje noen her kjenner til dette bedre ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...