Capitan Fracassa Skrevet 15. april 2020 Del Skrevet 15. april 2020 ex-jordbærplukkeren skrev (2 timer siden): en celle er levende dette kan vi vaere enige om, og tja jeg tror alt som er levende har en form for bevistthet, kanskje ikke paa samme nivaa som vi mennesker har men en lav sub-bevissthet som gjoer at den klarer a gjoere enkle tasks paa automatikken... Jeg trodde at hvis bevissthet skal til for å få noe til å skje, så skjer det ikke automatisk. Jeg får en sterk følelse av at du legger noe ganske annet i ordene enn det jeg er vant til. Ja, vi kan være enige om at en celle er levende, men derfra til å tillegge den bevissthet mener jeg er et sprang fra vitenskap til religion. Ikke noe galt i det, vi er jo på religions-delen av forumet, men jeg synes du mangler begrunnelse for mye av det du velger å tro på. Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 15. april 2020 Del Skrevet 15. april 2020 nå er jeg ingen virologist eller spesialister innen dette felt, så alt som jeg skrev må taes med noen bøtter salt. fordi det jeg skrev er mer filosofi enn vitenskap hahahaha ifølge virologist så kan ikke virus leve uten en host/celle https://en.wikipedia.org/wiki/Introduction_to_viruses min filosofi/ spørsmål til dere som mener virus er ikke levende: hvordan kan noe dø hvis den ikke er levende? 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 ex-jordbærplukkeren skrev (På 13.4.2020 den 21.49): jeg tror døden er en energi transformeringsfase, energi i deg blir konvertert til en annen form for energi. det spennende spørsmåler er hva skjer med bevissheten når man dør, blir den liggende sammen med kroppen når man dør eller blir jeg til ett med universett og kan se, vite alt? Bevissthet er elektriske impulser i hjernen som er direkte avhengig av og påvirker nettopp den fysiske massen som utgjør hjernen. Når hjernen dør, dør bevisstheten. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 ex-jordbærplukkeren skrev (På 14.4.2020 den 18.55): tror dere koronaviruset har bevisthet? den er hvertfall veldig intelligens for den lille størrelsen, jo mer jeg studerer viruset jo mer minner meg om at dette er en skriptet bot som bare attakker nesten som et ddos angrep, det er hvertfall en form for intelligens kodet inn i dens dna/rna slik at den fungerer som den gjør En sølepytt må også være veldig intelligent. Tenk bare på hvordan den klarer å fylle ut gropen under seg helt perfekt! Det må jo en enorm intelligens til for å kunne være såpass finjustert og fintilpasset at man fyller ut alle kriker og kroker der. Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 yup, alt vi observerer er en del av universet som newton beskrev i the mechanical universe https://history.aip.org/history/exhibits/cosmology/ideas/island.htm 1 Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 (endret) 1 hour ago, hekomo said: Bevissthet er elektriske impulser i hjernen som er direkte avhengig av og påvirker nettopp den fysiske massen som utgjør hjernen. Når hjernen dør, dør bevisstheten. hvis bevissthet er elektriske impulser saa vil den ikke bli borte dessverre fordi energi blir aldri borte ifoelge andre loven i thermodynamics https://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/thermo2.html Endret 17. april 2020 av ex-jordbærplukkeren 1 Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 ex-jordbærplukkeren skrev (På 15.4.2020 den 16.06): [...] hvordan kan noe dø hvis den ikke er levende? Det kan det jo selvfølgelig ikke! Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 ex-jordbærplukkeren skrev (18 minutter siden): hvis bevissthet er elektriske impulser saa vil den ikke bli borte dessverre fordi energi blir aldri borte ifoelge andre loven i thermodynamics https://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/thermo2.html Bevisstheten ER ikke energien, så at energien endrer form er fullstendig irrelevant. Bevisstheten blir borte. Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 derfor jeg skrev hvis 1 Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 trokke dette er rette sted aa diskutere slike ting hehehehe 1 Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 ex-jordbærplukkeren skrev (9 minutter siden): trokke dette er rette sted aa diskutere slike ting hehehehe Det er jo forsåvidt rette sted, men du får visst stort sett bare motstand her. Jeg synes tankene dine ligner veldig på helt standard new-age, hvor du til en viss grad trekker inn vitenskap, men bruker den totalt uvitenskapelig. Personlig synes jeg slike new-age-tanker er vissvass. Jeg forstår at det kan være fint å tenke sånn, men det er ingen ting av det vi vet som tyder på at det er noe mer enn ren fantasi. 1 Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 (endret) folk leser bare det de selv vil lese og ikke det som ble skrevet, youre frozen Endret 17. april 2020 av ex-jordbærplukkeren 1 Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 (endret) 1 hour ago, theNiceOne said: Det er jo forsåvidt rette sted, men du får visst stort sett bare motstand her. Jeg synes tankene dine ligner veldig på helt standard new-age, hvor du til en viss grad trekker inn vitenskap, men bruker den totalt uvitenskapelig. Personlig synes jeg slike new-age-tanker er vissvass. Jeg forstår at det kan være fint å tenke sånn, men det er ingen ting av det vi vet som tyder på at det er noe mer enn ren fantasi. hvis du ser noen poster tilbake sa var de en som mente bevissthet er elektrisk/ energi og han er imot min mening han andre mente bevistthet er ikke elektrisk energi, han er ogsaa uenig med meg, det morsomme med disse folkene er at disse 2 ogsaa er uenige med hverandre med sine utsagt men velger aa gaa paa meg. det virker som om det er viktigere aa vaere medlem av gjengen som er imot meg enn aa ha en sunn og fornuftig diskusjon jeg blir flau paa vegne av dere, ellers er jeg ikke redd for gjenger (fordi jeg kan karate) foelger ikke etter noen, eller etteraper noen selv vet jeg ikke hva bevissthet er men jeg er super interessert i aa finne ut og laere, derfor deltok jeg i denne diskusjonen men det viser seg at folk bare mener at bevisthet er det og det men mangler total grunnleggende kunnskaper for a foere en sunn diskusjon, men som sagt dette er ikke rette stedet desverre fordi kommunitien her i filosofi delen er altfor toxic Endret 17. april 2020 av ex-jordbærplukkeren 1 Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 ex-jordbærplukkeren skrev (1 time siden): hvis du ser noen poster tilbake sa var de en som mente bevissthet er elektrisk/ energi og han er imot min mening han andre mente bevistthet er ikke elektrisk energi, han er ogsaa uenig med meg, Jeg tror ikke at du har forstått innleggene til de andre ordentlig. Det er vel ingen vitenskapelig tvil om at bevissthet er elektriske impulser/energi i hjernen vår, og koblingen mellom hjernecellene som aktiveres av de såkalte synapsene. Det betyr ikke at du kan sette likhetstegn mellom bevisstheten og energien i hjernen, og heller ikke at når energien forsvinner ut av hjernen ved din død, så følger bevisstheten med. Alle koblingene brytes jo raskt ned, og dermed brytes din bevissthet ned til ingenting også. ex-jordbærplukkeren skrev (1 time siden): det morsomme med disse folkene er at disse 2 ogsaa er uenige med hverandre med sine utsagt men velger aa gaa paa meg. det virker som om det er viktigere aa vaere medlem av gjengen som er imot meg enn aa ha en sunn og fornuftig diskusjon jeg blir flau paa vegne av dere, ellers er jeg ikke redd for gjenger (fordi jeg kan karate) foelger ikke etter noen, eller etteraper noen Jeg synes dette var en svært så kreativ og subjektiv tolkning av argumentene til motstanderne dine, og jeg kan ikke se at du har grunnlag for denne kreative tolkningen i innleggene her i tråden. Denne tolkningen har nok først og fremst oppstått i din egen fantasi. ex-jordbærplukkeren skrev (1 time siden): selv vet jeg ikke hva bevissthet er men jeg er super interessert i aa finne ut og laere, derfor deltok jeg i denne diskusjonen men det viser seg at folk bare mener at bevisthet er det og det men mangler total grunnleggende kunnskaper for a foere en sunn diskusjon, men som sagt dette er ikke rette stedet desverre fordi kommunitien her i filosofi delen er altfor toxic Jeg kan være enig i at noen innlegg kan være vel skarpe, men du bidrar ikke akkurat til et godt diskusjonsklima selv, med disse tåpelige påstandene om at det er viktigere for oss å være medlem av gjengen enn å ha sunn fornuft, og at vi mangler totalt grunnleggende kunnskaper. Men hvis du faktisk ønsker å finne ut hva bevissthet er, og ikke bare er interessert i en new-age-fantasi-tolkning av bevissthet, men den vitenskapelige, så prøv gjerne litt hardere å skille mellom vitenskap og fantasi. 1 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 Har noen nevnt dette med fyrstikker til nå? Flammen du tenner er resultatet av en kjemisk reaksjon, men det betyr jo ikke at flammen drar noe sted når fyrstikker slukkes. Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 (endret) afterall, kjenner dessverre ikke til dette med fyrstikker men det virker interessant og minner mye om det samme som leornard susskin mente om sorte huller, at informasjoner som gaar inn i ett sort hull ikke blir borte som mange trodde back in the days theniceone, min metode for resonnering er enn blanding av gammel mystikk og vitenskap, det er samme metode som fibonacci bruker, at man tar fortiden plusser den med naatiden (1+2=3 metoden) saa vil man finne ut hva neste utfallet blir, i dette eksemplet er nummer 3 utfallet Endret 17. april 2020 av ex-jordbærplukkeren 1 Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 3 hours ago, Elgen-Hansi said: Det kan det jo selvfølgelig ikke! jeg ventet 2 dager paa din comback paa spoersmaalet mitt og dette er det jeg faar? seriost man bruk den tiden du trenger, og kom tilbake bedre enn dette jeg er koronafast jeg har good tid. 1 Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 ex-jordbærplukkeren skrev (På 15.4.2020 den 16.06): nå er jeg ingen virologist eller spesialister innen dette felt, så alt som jeg skrev må taes med noen bøtter salt. fordi det jeg skrev er mer filosofi enn vitenskap hahahaha ifølge virologist så kan ikke virus leve uten en host/celle https://en.wikipedia.org/wiki/Introduction_to_viruses min filosofi/ spørsmål til dere som mener virus er ikke levende: hvordan kan noe dø hvis den ikke er levende? ex-jordbærplukkeren skrev (55 minutter siden): jeg ventet 2 dager paa din comback paa spoersmaalet mitt og dette er det jeg faar? seriost man bruk den tiden du trenger, og kom tilbake bedre enn dette jeg er koronafast jeg har good tid. Eneste spørsmålet jeg ser i det siterte innlegget er jo "hvordan kan noe dø, hvis det ikke er levende?". Og det besvarte jeg jo. Er det ikke levende så kan det heller ikke dø. Tydeliggjør gjerne hva det er du savner "comeback" på, om det er noe jeg overser Lenke til kommentar
afterall Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 ex-jordbærplukkeren skrev (3 timer siden): afterall, kjenner dessverre ikke til dette med fyrstikker men det virker interessant og minner mye om det samme som leornard susskin mente om sorte huller, at informasjoner som gaar inn i ett sort hull ikke blir borte som mange trodde back in the days theniceone, min metode for resonnering er enn blanding av gammel mystikk og vitenskap, det er samme metode som fibonacci bruker, at man tar fortiden plusser den med naatiden (1+2=3 metoden) saa vil man finne ut hva neste utfallet blir, i dette eksemplet er nummer 3 utfallet Det var selvfølgelig ment som en analogi til bevissthet. Når kroppen dør drar bevisstheten like mye et annet sted som en flamme drar noe sted når den slukker. Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 (endret) afterall - yup, flammen nådde maks entropy og ble bort ifra øyene våres mens i virkeligheten ble flammen bare konvertert til andre former. google bruker milliarder på forskning av ai, machine learning osv, de eide t.o.m boston dynamics der de bygde robotter men det er ingen som forstår hva bevissthet er fordi disse ai robottene er ikke conscious og gjør ikke ting av selv, all input er gjort av mennesker på forhånd. ellers morsom å lese alle innspillene om bevissthet fra "gjengen". vitenskap er kul den, men man må aldri stole blindt på vitenskap alene, best å kombinere vitenskap med noe mer slik at verifisering av infomasjoner blir mer presis. man må ikke glemme at vitenskap er årsaken til at det finnes folk som fortsatt tror på at jorden er flat den dag idag i 2020 fordi noen tror fortsatt på utdatert vitenskap. Endret 17. april 2020 av ex-jordbærplukkeren 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå