Krapylet Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 det som irriterer meg er att på helt supre veistrekninger setter en farten til 70. på fine sommerdager held dei fleste 70 på speedometeret(noko som tilsvarer ca 65km/t) men så fist det dei som skal vere sikker på å komme til himmelen som held ca 5-10km/t under(som tilsvarar 55-60).(dette er på strekker som fint kunne ha vore 90 fartsgrense) som igjenn gjer att dei(vi) som vil holde den faktiske fartsgrensa må køyre fordi. og alle veit att alle forbikøyringar er ein potensiel fare. Ta tak i dei som køyrer for sakte, er der en bil som held fartsgrensa køyrer eg ikkje forbi, men dersom han held seg under, er eg kjapp å køyre forbi, og då held eg kanskje litt større hastighet igjenn. Skal ærlig innrømme att eg likar å køyre fort, men dersom bilen framføre meg held fartsgrensa(sjølv om den er hol i haudet og burde ha vore mykje høgre) blir terskelen til å køyre forbi større.. og eg regnar med att eg ikkje er den einaste som er på denne måten Helsing ein som er irritert på dei som skal "sikre seg å komme til himmelen" Lenke til kommentar
chma Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 det som irriterer meg er att på helt supre veistrekninger setter en farten til 70. på fine sommerdager held dei fleste 70 på speedometeret(noko som tilsvarer ca 65km/t) men så fist det dei som skal vere sikker på å komme til himmelen som held ca 5-10km/t under(som tilsvarar 55-60).(dette er på strekker som fint kunne ha vore 90 fartsgrense) som igjenn gjer att dei(vi) som vil holde den faktiske fartsgrensa må køyre fordi. og alle veit att alle forbikøyringar er ein potensiel fare. Ta tak i dei som køyrer for sakte, er der en bil som held fartsgrensa køyrer eg ikkje forbi, men dersom han held seg under, er eg kjapp å køyre forbi, og då held eg kanskje litt større hastighet igjenn. Skal ærlig innrømme att eg likar å køyre fort, men dersom bilen framføre meg held fartsgrensa(sjølv om den er hol i haudet og burde ha vore mykje høgre) blir terskelen til å køyre forbi større.. og eg regnar med att eg ikkje er den einaste som er på denne måten Helsing ein som er irritert på dei som skal "sikre seg å komme til himmelen" Word! Lenke til kommentar
eab Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Dersom det er en aktsom forbikjøring skal politiet trekke fra 20-30% av farten dersom du blir målt! Men hva som er aktsomt når man har uniform og hvit/blå bil, kan vel diskuteres. Selv er jeg av oppfatningen at ingenting er aktsomt nok for lovens håndhevere.. Har fartsovertredelsen skjedd i umiddelbar tilknytning til en ellers aktsom forbikjøring vurderes forholdet noe mildere (fradrag med 20% - 30%). Departementet har imidlertid i sin praksis ikke vektlagt det som formildende når fartsoverskridelsen har vært vesentlig høyere enn det som er påkrevet for å foreta en ellers aktsom forbikjøring. Det samme gjelder dersom den motorvogn som blir forbikjørt har holdt høyere hastighet enn tillatt. masse "nyttig" info i politiets eget instruksverk enda mer offtopic: Liker spesielt denne lille saken (no more jaga bort fra tomme parkeringsplasser): 89.1.1.9 Skrensing, «burnout» m.v.Førerkortet bør inndras for minst 3 måneder i tilfelle hvor det har vært foretatt skrensing og andre former for hensynsløs kjøring eller bruk av motorvogn (for eksempel «burnout») på områder (torv, plasser mv.) hvor kjøringen/bruken har skapt fare for fotgjengere og andre trafikanter. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 89.1.1.9 Skrensing, «burnout» m.v.Førerkortet bør inndras for minst 3 måneder i tilfelle hvor det har vært foretatt skrensing og andre former for hensynsløs kjøring eller bruk av motorvogn (for eksempel «burnout») på områder (torv, plasser mv.) hvor kjøringen/bruken har skapt fare for fotgjengere og andre trafikanter. auda... Lenke til kommentar
chma Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 89.1.1.9 Skrensing, «burnout» m.v.Førerkortet bør inndras for minst 3 måneder i tilfelle hvor det har vært foretatt skrensing og andre former for hensynsløs kjøring eller bruk av motorvogn (for eksempel «burnout») på områder (torv, plasser mv.) hvor kjøringen/bruken har skapt fare for fotgjengere og andre trafikanter. auda... Men så lenge ikke andre trafikanter er til stede eller de andre trafikantene enten er med på det eller er 200m unna så har de ingen ting på deg Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 89.1.1.9 Skrensing, «burnout» m.v.Førerkortet bør inndras for minst 3 måneder i tilfelle hvor det har vært foretatt skrensing og andre former for hensynsløs kjøring eller bruk av motorvogn (for eksempel «burnout») på områder (torv, plasser mv.) hvor kjøringen/bruken har skapt fare for fotgjengere og andre trafikanter. auda... Men så lenge ikke andre trafikanter er til stede eller de andre trafikantene enten er med på det eller er 200m unna så har de ingen ting på deg Jojo, men allikevel. Bare jeg tenker meg om så kjenner jeg til flere som har blitt tatt for å svi litt unødvendig mye gummi Lenke til kommentar
chma Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) 89.1.1.9 Skrensing, «burnout» m.v.Førerkortet bør inndras for minst 3 måneder i tilfelle hvor det har vært foretatt skrensing og andre former for hensynsløs kjøring eller bruk av motorvogn (for eksempel «burnout») på områder (torv, plasser mv.) hvor kjøringen/bruken har skapt fare for fotgjengere og andre trafikanter. auda... Men så lenge ikke andre trafikanter er til stede eller de andre trafikantene enten er med på det eller er 200m unna så har de ingen ting på deg Jojo, men allikevel. Bare jeg tenker meg om så kjenner jeg til flere som har blitt tatt for å svi litt unødvendig mye gummi hehe, har funnet en liten mini stikkvei ut fra der hvor vi kjører hardt....ingen tror det er plass til en bil der... +planlagt sted bare oss locals vet om hvor vi kan dundre ned bilene og gjemme oss i skogen btw. fancy mønster... (og veldig avsporing...) Endret 31. januar 2004 av chma Lenke til kommentar
Wille Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Eg synes det er dumt med prikker fordi da blir det større sjangs for å miste lappen Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Eg synes det er dumt med prikker fordi da blir det større sjangs for å miste lappen Ikke hvis du kjører som et normalt menneske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg