Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Amotor: Førerkortet ryker ved åtte prikker.


allyse

Anbefalte innlegg

Det kan være en positiv greie med prikbelasting hvis nå UP&CO kunne se seg tjent med å foreta andre kontroller enn de som går på fart.

 

Vikeplikt er nevnt , har aldri sett en kontroll som går på det , hvor en betjent observerer trafikken og varsel teamkameratene om de som bryter trafikale regler.

 

Eller bruk av blinklys, feltskifte i rundkjøringer, stoppe for fotgjengere etc. Eller stoppe syklister uten lys etc.

 

Jeg mener det er litt feil å satse alle midler på fart, som det virker på meg at de gjør nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er fint med prikkbelastning, det bidrar med mye mer tryggere trafikk. Faren min mistet lappen fordi han kjørte 16 km/t for fort, så hvis det var prikkbelastning så hadde han bare fått to prikker. Prikkbelastning gjør også "folk" redde for å kjøre for fort.

 

So Drive Safe

Lenke til kommentar
So Drive Safe

Jøss.. et medlem i amotor.no som oppfordrer til ansvarlig kjøring? Nå har jeg aldri sett på maken..

Jeg er selv ingen englebarn i trafikken, og jeg er heller ikke noe særlig aktiv å kjøre i trafikken heller. Ja jeg oppfordrer folk, til å kjøre ansvarlig på trafikken idag, så har du noe imot?

Jeg oppfordrer folk til å kjøre ansvarlig fordi det er mer ofte at folk kolliderer.

Lenke til kommentar
Ja jeg oppfordrer folk, til å kjøre ansvarlig på trafikken idag, så har du noe imot?

Absolutt ikke. Jeg syns det er skrekkelig at en såpass profilert nettside som amotor.no (tilsynelatende) bare kan skilte med ett "høyerestående" medlem som oppfordrer til dette. Ellers virker det om de andre gir blanke, så lenge de kan fise rundt i 200km/t.

 

Det er tross alt en del unge mennesker som leser disse sidene, og får de de samme inntrykkene av holdningene deres som meg, blir det nok et par ekstra fartsdemoner ute på veiene.

Lenke til kommentar

Det med bot for å snakke i mobil, er bare tull, der har staten gått litt langt. Det er vår frihet hva vi skal gjøre mens vi kjører, så lenge vi kjører greit, kansje i fremtiden får du bot for at du har synget i en bil, eller klødd deg, eller å ha snakket o.l. Det er helt sykt at folk skal gi deg bot for det du har rett til.

 

Jeg synes norges stat er noen gribber, det er dyre bomkjøringer overalt, staten er rik, hvofor skulle de ha ekstra penger, for pynt? Staten har bare snakket om at de skulle bygge ut veiene i flere år nå, så derfor har de satt opp flere og flere bomkjøringer, men jeg har ikke sett forandringer, har du?

Lenke til kommentar
Det med bot for å snakke i mobil, er bare tull, der har staten gått litt langt. Det er vår frihet hva vi skal gjøre mens vi kjører, så lenge vi kjører greit, kansje i fremtiden får du bot for at du har synget i en bil, eller klødd deg, eller å ha snakket o.l. Det er helt sykt at folk skal gi deg bot for det du har rett til.

 

Jeg synes norges stat er noen gribber, det er dyre bomkjøringer overalt, staten er rik, hvofor skulle de ha ekstra penger, for pynt? Staten har bare snakket om at de skulle bygge ut veiene i flere år nå, så derfor har de satt opp flere og flere bomkjøringer, men jeg har ikke sett forandringer, har du?

Én hånd på rattet, én til mobilen, og.. hva til girspaken, blinklyset, vindusviskeren?

Lenke til kommentar
Én hånd på rattet, én til mobilen, og.. hva til girspaken, blinklyset, vindusviskeren?

Forskere har funnet ut at det er pratingen, ikke det å holde i mobilen, som er "farlig". Dessuten må man ha en stygg ledning hengende fra telefonen (dersom den sitter i en holder på dashbordet) og til øret. Denne har en lei tendens til å være iveien når man skal gire, noe som fører til at man må ta øynene vekk fra veien for å unngå å rive ut ørepluggen.

 

Mener forøvrig å ha lest at førere som prater i mobilen kjører mer defensivt, fordi de vet at de prater i mobil og derfor må være mer konsentrert.

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig prikkbelastning er el geniale jeg..nå kan ikke idioter i trafikken betale seg ut av trøbbel lenger.

 

Men, alle dere som driver å maser om at dere aldri har problemer når dere kjører i 120 km/t osv..dere vet at fartsgrenser er grenser satt slik at det ikke blir mye problemer DEN GANG DET GÅR GALT. Dvs at hvis en annen bilist gjør en feil, og du kjører i 90, så klarer du deg. Men kjører du i 120, så krasjer både du og han.

 

Hadde vært gøy å overleve, og så vite at en har drept 3 andre pga en kjørte for fort.

Lenke til kommentar

Godt å se at det nå blir vanskeligere for vaneforbrytere å betale seg ut av sitt eget uføre.

Som man reder ligger man...

Kanskje det nå blir litt større sjanse for at folk får fred for fartsgale idioter i blodtrimma bil.

Har nok av dem rundt her...

Drittlei av å se hvordan enkelte kan oppføre seg i trafikken, uten tanke for annet enn seg selv og det å flyte kjerra opp i godt over 100 i bebygde områder med 50 grense.

 

-Og til han som nevnte noe om en Cosworth og det å kjøre fra purken;

Har du vurdert muligheten for at du skulle miste kontrollen i høy fart og smadre inn i en motgående bil og drepe andre?

 

Makan til umoden kommentar!

Etter intelligensnivået på den kommentaren å dømme er du ennå ikke ferdig med bleiestadiet...

Lenke til kommentar

Mener prikkbelastning er en meget god ide, samt bra utvei til mer "kontrollert" trafikk i dagens samfunn, der unge menn / ungdommer leker "gærne" ved å råkjøre o.l.

 

Dette med prikker har jo vært i Sverige lenge nå, og faktisk viser undersøkelser at det er mindre ulykker og mer ansvarlige sjåfører etter at dette ble satt i gang :yes:

 

Nå som dette fører til litt tryggere trafikk, trenger vi vel kun å vente på bedre veier og flere baner for unge "råkjørere" :thumbup:

Lenke til kommentar

Men kan noen si meg hvorfor man skal ha prikk for alle fartsforseleser? Tenker da ikke på tettbebygde strøk, men feks. E18, 3 tiden på natta, ingen biler på veien uten om en jeg kjenner og sivil purk. Ooops 103 i 80 sona, det var 2 prikker det gitt og 3800 sure kroner. Sier ikke fri fart, men tenk deg å priorietere dette på tom motorvei foran å passe på dem som løper rundt i byen og slår ned tilfeldige og bedrive bare ******. Nei, syns det brukes altfor mye penger på å få ned farten, forskjellige fartsgrenser på hovedveiene(som e18 & e6 i oslo) avhenige av tid på døgnet, kunne fint hatt 100 om natta og 80 på dagen. Tror dette kunne funket greit.

Lenke til kommentar
Ooops 103 i 80 sona, det var 2 prikker det gitt og 3800 sure kroner.

Nei, så leit. Uff, uff og stakkars små. Mitt hjerte blør for Eder.

 

Nei, vent.. det var ikke det jeg skulle si. Ah, nå husker jeg det: BWUA-HA-HA-HA! <- Hånlig og spottende latter.

 

Kanskje "kompisen din" ikke ligger 23km over fartsgrensen neste gang han kjører bil, da? Kanskje han har lært en liten peng? :)

Lenke til kommentar
Ooops 103 i 80 sona, det var 2 prikker det gitt og 3800 sure kroner.

Nei, så leit. Uff, uff og stakkars små. Mitt hjerte blør for Eder.

 

Nei, vent.. det var ikke det jeg skulle si. Ah, nå husker jeg det: BWUA-HA-HA-HA! <- Hånlig og spottende latter.

 

Kanskje "kompisen din" ikke ligger 23km over fartsgrensen neste gang han kjører bil, da? Kanskje han har lært en liten peng? :)

Pointet mitt her er, 6 felter, midt på natta, ingen biler på veien. Den som dra klarer å komme med ett eneste godt argument for å holde 80 fortjener en eller annen nobelpris...

 

Men jeg er for prikk settingen som den er idag i lavere enn 60 sone, der SKAL man kjøre sakte. Men syns faktisk man skulle hatt forskjellige grenser avhenig av tid på døgnet for feks. e6 og e18 ut/gjennom oslo hvor faktisk veiene tåler dette. Kunne fint vært 100, du kan fint ta alle lange svinger feks. e18 mot slependen i mye mer enn 100 :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...