magiga Skrevet 4. april 2020 Del Skrevet 4. april 2020 Danmark trosser krisen: Bevilger millioner til ny nattogsatsing mellom Sverige, Danmark og Tyskland Lenke til kommentar
tjavel Skrevet 4. april 2020 Del Skrevet 4. april 2020 Hvis prisen er bra og en sparer en hotellnatt så hvorfor ikke? Perfekt for en budsjettreiser/gjerrigknark som meg selv ihvertfall. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 4. april 2020 Del Skrevet 4. april 2020 (endret) Enten på tog eller ved destinasjon må det være mulighet for frokost og dusj. Først da kan nattoget være et fullverdig alternativ til å overnatte på hotell. Når reise og hotell integreres får du et produkt hverken fly eller hotell kan konkurrere mot. Endret 4. april 2020 av Slettet+9817234 Stavefeil Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 4. april 2020 Del Skrevet 4. april 2020 Kult konsept. Så får vi håpe at våre folkevalgte klarer å heve blikket over suppeskålen med olje som står foran dem og bevilger noen skikkelige summer til oppgradering og utbygging av jernbanen. Jernbane er er fantastisk fremkomstmiddel når det fungerer. 3 Lenke til kommentar
chrisbt Skrevet 4. april 2020 Del Skrevet 4. april 2020 24 minutes ago, The Very End said: Kult konsept. Så får vi håpe at våre folkevalgte klarer å heve blikket over suppeskålen med olje som står foran dem og bevilger noen skikkelige summer til oppgradering og utbygging av jernbanen. Jernbane er er fantastisk fremkomstmiddel når det fungerer. Eller gi mer støtte til en infrastruktur basert på Personal Rapid Transit, hvor man kan reise uten overgangner og når man vil. Grunnen til at jeg avskyr kollektivtransport som pesten er uforyutsigbar ventetid (særlig ved overgang mellom ruter) og for øyeblikket stor smittefare. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 4. april 2020 Del Skrevet 4. april 2020 39 minutes ago, The Very End said: Jernbane er er fantastisk fremkomstmiddel <fra sentrum til sentrum> når det fungerer. Min tilføyelse 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. april 2020 Del Skrevet 5. april 2020 (endret) Kl 19.40-06.00. Reisen burde legges litt senere fordi det er vanskeligere å få sove på et tog enn på et hotell/hjemme. F.eks 20.40-07.00. Da har man ennå et par timer på seg fra Köln sentrum til et eller annet møtested kl 09.00 og er antagelig mer uthvilt enn om man ankom Köln kl 06.00. Jeg synes også de er litt lite ambisiøse på tid. Det burde være mulig å oppnå vesentlig høyere gjennomsnittshastighet. Så vidt jeg klarer å estimere distansen er ambisjonen på rundt 100 km/t i snitt. Stockholm-Køben-Köln 10 timer Stockholm-Malmø-Berlin 10 timer Oslo-Køben-Köln 10 timer Oslo-Malmø-Berlin 10 timer Da hadde vi snakket skikkelig utfordring for flytrafikken! Det krever nok en del store oppgraderinger av jernbanenettet, som f.eks senketunell Rødby-Puttgarden, så det skjer nok ikke før tidligst 2030. Endret 5. april 2020 av Simen1 Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 5. april 2020 Del Skrevet 5. april 2020 Dette støttes fullt! Så lenge prisene blir rimelige og hastigheten på skinnene blir gode, så kan dette lett konkurrere med flytrafikken. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå