Gå til innhold

Fra barnehagelærer til elektriker?

Gjest 700fc...499

Anbefalte innlegg

Gjest 700fc...499

Fra jeg var 19 til jeg var 23 år jobbet jeg som vikar i barnehage, da jeg ikke klarte å bestemme meg for hvilken vei jeg skulle ta videre. Jeg valgte derfor å søke på barnehagelærerutdanning da det er en trygg vei å gå, og får jobbet som vikar på si. Jeg merker likevel nå, når jeg har ett år igjen, at jeg er lei. Jeg er lei av at man er så sliten når man kommer hjem, men jeg kjeder meg også enormt på jobben. Det føles litt ut som jeg er ferdig med det yrket Jeg har noen venner som er elektrikere, og de trives med dette og som anbefaler meg å gå den veien. Jeg er bare usikker om jeg tørr og ønsker å begynne på noe nytt når jeg er så gammel. Når jeg er ferdig med barnehagelærerutdanningen er jeg 26 år, og det sitter langt inne å si fra seg lønna for å gå til lærlingelønn, spesielt ettersom jeg ønsker å kjøpe hus. Er det noen som har vært i samme situasjon?

Anonymous poster hash: 700fc...499

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

26 år 36 år og 46 år er ikke gammelt for å skifte yrkesvei og endre eller ta høyskole m.m. 

26 år er i hvertfall ikke gammel, du beregnes jo fortsatt som ungdom i mange situasjoner. 

Det er vanskelig å si hva som er rett yrkesvei. Det en syntes er kjedelig kan for en annen være topp. Så når andre skryter av trivsel i sitt arbeid, betyr ikke det at du vil gjøre det samme. 

Husk at det også er forskjell på interesser, hobby og jobb. Noen erfarer at man trives med visse ting som kun hobby. Man må også se om det er arbeidet generelt som man har mistet eller fått interessen for, eller om det er konkret knyttet til noe på et sted, som kan være annerledes om man bytter sted.