Linepusle Skrevet 3. april 2020 Del Skrevet 3. april 2020 (endret) I stedet for et vanlig fototreff i april, bruker vi resten av april til å dokumentere "Trondheim i koronaens tid". Temaet er åpent, og det er mulig å poste flere innlegg. Spesielt velkomment er bilder som dokumenterer den spesielle tiden vi er inne i i forbindelse med begrensningene vi er underlagt for å hindre smittespredningen av covid-19. Men siden dette også er tiden der våren ankommer for fullt, er det naturlig at vi gleder hverandre med vårtegn som en kilde til glede og oppmuntring! Dette kan bli en spennende og morsom utfordring. Ha en god fotomåned! Og husk: Hold hodet kaldt, hjertet varmt og hendene rene. Endret 4. april 2020 av Linepusle Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 7. april 2020 Del Skrevet 7. april 2020 Var en tur innom jobben på mandag og da la jeg til ekstra tid til fotografering både på veien til og fra. Det var flott vær og jeg holdt på å "smelte" bort da temperaturen steg brått ? Fant masse hestehov som fortsatt var dekket med snø på veien nedover breidablikk og stien ned mot marienborg. Det ble også en liten tur rundt St Olavs Hospital der jeg jobber. Alle innganger er sperret av med skilting om besøksforbud og vakter som passer på. Man kan kjenne og føle på stemningen og situasjonen. 1 2 4 5 6 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 15. april 2020 Del Skrevet 15. april 2020 Det går tregt for meg. Gruer meg litt for å ta bussen til byen bare for å fotografere og her på Heimdal ser det meste ut som vanlig, men jeg skal prøve å få til noe. Blir inspirert av dine fine bilder krøllx, spesielt de fra sykehuset. Har bare et bilde ennå som muligens kan passe for temaet (et skilt som et barn har laget), så jeg poster det og noen bilder jeg tok på en skitur i måndags. Når vi startet var det bare litt snø og en del sol, men når vi var lengst bort fra bilen ble det full snøstorm. Litt skummelt faktisk for på få minutter var skisporen helt borte og det var veldig dårlig sikt, men heldigvis var det noen små stolper vi klarte å følge tilbake til parkeringen. 1. 2. 3. 4. 5. 6. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 15. april 2020 Del Skrevet 15. april 2020 Hadde noen ærender, så jeg tok med kameraet til Heimdal sentrum. Det er som sagt få tegn på Korona her, men et par bilder ble det av tomme tog og busser (bare en eneste passasjer). Legger ved et urelatert bilde som jeg også tok idag. 1. 2. 3. Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 Hei alle. Svært lenge siden. Holder på med en variant av Korona-Trondheim selv, så deler noen av bildene derfra. Satser på at det blir mulig å komme seg ut på felles fotovandring igjen ila året :) Alt vel Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 19. april 2020 Forfatter Del Skrevet 19. april 2020 (endret) Veldig varierte april-inntrykk så langt - mye fint her. Vi har jo hatt et varierende vær også, må vi kunne si, og det viser bildene godt! Det er en spesiell tid. Godt å se at vi utnytter dagene til annet enn å sitte inne, selv om det bøtter ned ute. Det blir jo fine bilder av både tåke, snøvær og regn også. Stemningsfullt. Her kommer litt vinter og vår og mine inntrykk: 1. 2. Seriestart om litt? Nei, tror ikke det. 3. Billig drivstoff 4. Kø med avstand 5. Stengt Big bite. 6. Tomt lørdag formiddag. 7. Tom metrobuss 8. Ny vekst 9. Gammel vekst. 10. Venter på take-away. 11. Hanging out 12. Olderskog Endret 19. april 2020 av Linepusle Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 (endret) Mye fint og og kreativt fra dere alle! Gleder meg til å se mer. Hadde en halv time til å fotografere i byen og fikk tatt tre kjappe bilder + to som er tatt her på Heimdal. Håpentligvis får jeg litt mer tid i byen noen dag før April er over. 1. Tomme lekeplasser. 2. 3. Sosial distansering? ? 4. Nesten tomt på torget midt på dagen en lørdag. 5. Er usikker på om dette er koronatiltak, men kanskje. Endret 23. april 2020 av HelenaN Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 så mange flotte bilder! og så forskjellige i motiv og stemning ? liker veldig godt stemningene i bildene dine Nelson09! også dine HelenaN fra snøstormen i svart/hvitt. noen morsomme motiv er hanging out til Linepusle (ny trend i koronatiden) og sosial distansering til HelenaN noen flere bilder fra meg: 7 8 9 10 - alternativ skiløype istedenfor i bymarka 11 - et lys i mørket Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 24. april 2020 Forfatter Del Skrevet 24. april 2020 Virkelig mange fine stemninger her. Helena har fanget koronaens distansering og isolering på veldig bra vis. Krøllx har tatt detaljer og gjort dem spennende. Lekre blomsterdetaljer, både farger og former, og til slutt et lys i mørket! Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 29. april 2020 Del Skrevet 29. april 2020 Mange fine bilder fra dere igjen. Noen favoritter: krøllx sitt første set: Nr 5 (god timing med kvinnen) og 6 (liker at du fikk med speilingen av sjåføren). Linepusle: Nr. 5, 7 (spesiel og litt dyster stemning), 8 (herlige farger), 10 og 12 (pent og kreativt). krøllx set 2: Nr 9 (flott og tidløst), 10 og 11. Nelson09: Mange tøffe og stemningsfulle bilder. Noen Korona-bilder: 1. Distansering. 2. Samboern hadde noen ærender nært St. Olav, så jeg hadde ca 40min. for fotografering og gikk en tur der. Dette ble nok litt for likt ditt bilde krøllx. Unnskyld. 3. 4. Og så noen fra herlige skiturer i Selbu-trakten. 5. 6. 7. 8. 9. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå