Gå til innhold

Kabinetter og strømforsyning

Anbefalte innlegg

Hei

Hvis jeg skal kjøpe meg et ThermalTake kabinett, hvordan strømforsyning må jeg ha da? Er det bare å velge og vrake eller er det et bestemt merke eller? :dontgetit:

Skal bruke ca. 1000-1500kr på kabinett med strømforsyning... Noen anbefalinger?

Det bør være lett, mange vifteplasser, stilig design og helst et Miditower...

Hjelp...? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke valgt termaltake kabbis, det er no ferdig modda squit etter min mening... gå heller for et stilrent kabbis som feks. Lian Li Eller Lepont

Ang. PSU ja, som regel kan du bare velge og vrake... ville da anbefale denne:

350 fortron/source

Det vil bli "litt" dyrere en det du anntyder men ,men :p

Lykke til med valget av kabbis :D

Endret av Jerix
Lenke til kommentar
Ang. PSU ja, som regel kan du bare velge og vrake... [QUOTE]

Må du ikke kjøpe PSU etter hvilket hovedkort du har?
Jeg skal kjøpe ABIT IC7 MAX3.

Dessuten snakket jeg med kompissen min og han sa:" IKKE VELG CHIEFTECH, DET ER KJEMPEDÅRLIG!!!!" Han mener at det er dårlige vifteløsninger på det.

Lian li blir litt vel dyrt når det ikke er med PSU på noen av dem...

Andre forslag???
Lenke til kommentar

Avantech er et meget bra og rimelig kabinett. Hvis du kjøper det så vil jeg anbefale deg å kjøpe et nytt PSU som f.eks Chill Innovation's 350W PSU som du får på Netconnection, eller Fortron/Source FSP350 som du får på Microplex. Det har en god del muligheter for modding, og fine, servicevennlige løsninger. Det kan kanskje virke litt trangt, men det kompenseres for pga. at det er så enkelt å ta ut de forskjellige modulene samt at det er svært effektivt på plassbruken. Det er plass til 1x 120mm vifte i front, 1x 80mm som blåser rett på harddiskene fremme på høyresiden,* 1x 80mm som blåser rett på skjermkortet bak på venstresiden* og 2x 80mm som blåser ut rett bak CPU. I tillegg blåser da også PSU'en ut lufta på baksiden. Minuset med kabinettet er at du ikke får noe ferdigmoddet, hvis det da kan kalles et minus (fikk bare inntrykket av at ønsket var et ferdigmoddet kabinett, men jeg skumleste bare gjennom postene).

* Forutsett at du ser på kabinettet fra forsiden.

PS. Chieftec's kabinetter er kanskje litt vel tunge, men de er fortsatt svært servicevennlige og har meget gode vifteplasseringer. Du kan forresten få dem i aluminiums-versjoner som gjør dem mye lettere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...