Gå til innhold

Oppgradering

Lucifer 666

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du har mye videoredigering for deg, ville jeg ha satset på et nytt P4 system eller Athlon64, da disse cpu'ene er berdre egnet enn Athlon Xp.

P4 kan ihvertfall klokkes mye. Veit ikke helt med Amd64 ennå. Den er jo noe fersk.

Jeg for min del er veldig fornøyd med mitt Abit Nf-7S med Xp2500 som jeg kjører på 2315Mhz med Mist Frostbite kjøler, så en Xp2500 eller 2800 er gode alternativ til en noe biligere penge ;)

Endret av Eriond
Lenke til kommentar
kjøp en 2500+ heller.... tror ikke det noen ytelses forskjell på 2500+ og 3000+.

2500+ kan uanz klokeks lett til en 3200+ anbefaler på det sterkeste Abit NF7-S v2.0

Klokkes "lett" sier du? Må jeg ikke da ha en veldig god kjøling? Har denne Salman kjøleren. Vill denne passe CPU/HK?

Er det stor forskjell på de to hovedkortene (ditt og mitt)?

nei, desverre. den kjøleren der vill nok ikke pase til et AMD system, kun Intel. men man trenger ikke noe spes god kjøling for å klokke den opp til xp3200. jeg bruker en thermaltake volvano 11+ til 350,- og kjører den på laveste hastighet. nå er tempen min på min xp2500@3200 på 42 grader.

Min hw hvis du lurer:

Abit nf7

xp2500@3200

512 300mhz ddr-ram

Kjøleren som han linker til passer AMD. Linken er til en CNPS 7000A-Cu

Den kjøleren som ikke passer er en CNPS 7000-Cu.

På CNPS 7000A-Cu/CNPS 7000A-AlCu følger det med festeanordninger for Intel, Athlon XP, og Athlon64

På CNPS 7000-Cu/CNPS 7000-Al-Cu følger det med kun til intel.

Men vær sikker på at du har 7000A-Cu og ikke 7000-Cu.

Jeg har CNPS 7000A-Cu selv og det fulgte med festeanordninger.

Se forøvrig her.

Endret av gafflek
Lenke til kommentar
Ja, bra det da :)

Bare sjekk at du har de delene som skal til. På linken ser du hvilke deler som brukes til hva. Litt kjipt å sitte der uten den ene delen plutselig :p

Yepp. Monterte den nettopp i dag ny på min gamle P4 2Ghz. Har nok ikke rukket å surre vekk reservedelene enda nei :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...