andesam Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Noen ganger når jeg spiller f.eks. max payne 2 og nfsu så skrur spillet seg av, og dataen restarter seg til og med av og til. Kan det være noe galt med driveren? Har omega driver (basert på catalyst 3.9). Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 At daten skur seg av kan tyde på at det er noe som blir for varmt. Prøv og klokk ned kortet ditt litte granne. Selv om jeg ikke tror det har noe med den og gjøre....likvell hva er tempen på cpu? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 cpu tempen lå på ca 40 grader etter at jeg hadde spilt nfsu. Men problemet kom etter at jeg hadde installert et spill, eller jeg vet ikke helt om det var det som gjorde det. Er ikke helt sikker på når det starta, men max payne 2 har alltid vært litt rart...det skrur seg av helt uten forvarsel. Kan det være det at skjermkortet er for varmt? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Kan godt hende det blir for varmt jah Prøv og sett en ekstra vifte mot kortet så det får litt mere kjøling. Eller ha kabbinet'et av en gang for og se om det har noe med varmen ja. Fungerer det da så er det pgu av det. Prøv også med en annen driver f eks Catalyst 3,1. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 har to vifter foran og to bak, pluss en som blåser rett på skjermkortet. så jeg syntes det er litt rart at skjermkortet er for varmt. Har prøvd med catalyst 3.10 også... Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 KOmmer det ikke opp en feilmelding når du starter opp maskinen igjen? Windows recovered from a serious error.. eller noe... se på details og skriv hva som sto der her i forumet.. så kan vi hjelpe deg lettere.. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Det kommer av og til opp en feilmeldin når max payne 2 klikker: Exception: Invalid read from an r_memoryfile("") Closing... Men det kommer ikke noen feilmelding etter at windows har restarte (etter en krasj i et spill). Men det rare er at det virker som krasj type varierer fra gang til gang, noen ganger restarter dataen seg, og noen ganger ikke... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Kan høres ut som minnet er problemet, kjør memtest... Du har vel den nyeste patchen til spillene? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Kan høres ut som minnet er problemet, kjør memtest...Du har vel den nyeste patchen til spillene? Har ikke funnet noen drivere til spillene... Noen som har noen direkte linker? Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Har hatt akkurat de samme problemene selvmed mit Hercules 9800pro da jeg brukte 3,9 driverne Det er en driverfeil for når jeg skiftet til 3.10 så forsvant alle feilene Prøv med de nye 3.10 fra ATI last ned her hviss du bruker win xp men husk å avinstallere alle gamle drivere før du innstallerer nye! Ellers blir det rot! Jeg brukte cat-uninstaller ved driverskifte som du kan laste ned på www.ati.com (fant ikke direktlinken men det er der ett eller annet sted) Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 står agp apter size på 128mb i bios... du kan jo også prøve og justere agp til x4 og fastskriv av i smartgart. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 står agp apter size på 128mb i bios... Men dagens graffik kort med mye ram på selve skjermkortene, holder det med å ha den på 64MB. Det var før vi fikk skjermkort med mye ram at den var mere nødvendig, husk minnet på skjermkortene er raskere enn det interneminnet(systemminnet) PS: God nyttår til alle. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 står agp apter size på 128mb i bios... Men dagens graffik kort med mye ram på selve skjermkortene, holder det med å ha den på 64MB. Det var før vi fikk skjermkort med mye ram at den var mere nødvendig, husk minnet på skjermkortene er raskere enn det interneminnet(systemminnet) PS: God nyttår til alle. ja,du har rett Kjetil Lura.. mente 64mb ram,men skrev 128.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå