Gå til innhold

Skjermkort i 500 kr klassen

eiriksen

Anbefalte innlegg

Siden du bare skal spille battlefield: Les gjerne battlefield-benchmarken i Aceshardware's 2003 Gamers' Hardware Upgrade Guide

PS. du sier ikke noe om hvilket system du skal ha kortet til.. Det kan jo godt hende det er systemet som er flaskehalsen. (Radeon 9700 oppnår nesten samme FPS som et Geforce2 Ti200 på et Athlon 1400-system)

[Edit] Har nå lest i profilen din og sett at du har en Athlon 1400 i systemet... Det betyr at du aldri vil oppnå mer enn de ca 42 FPS'ene som CPU'en din begrenser ytelsen til. Uansett skjermkort.

Jeg vil heller fåreslå en oppgradering av både CPU, hovedkort, minne og skjermkort sammen. Å bare kjøpe nytt skjermkort vil ikke noen innvirkning på BattleField 1942, og vil derfor være å kaste penger ut av vinduet.

Det vil jo yte bedre enn det gamle skjermkortet mitt, for det matcher ikke minstekrevene på 32 mb. Så i mitt nåværende system er skjermkortet flaskehalsen, så en mini-oppgradering vil hjelpe. Alt jeg ønsker er at det ikke vil lagge, vil nok kjøre det på default innstillinger som er der fra før av. Om det er 30 eller 100 fps bryr ikke meg. Dette er som sagt en midlertidig oppgradering og nå vil jeg vite om. Jeg vil matche minstekravene, ellers så går det greit. Er nemlig ingen spillfanatiker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eiriksen: Du vil merke stor forskjell i spill når du oppgrader til 9200 med 4x så mye minne, du vil også få DX8.1 som gjør at spillet blir bedre grafisk. Men hold deg unna 9200se.

:yes: Takk, da går jeg for 9200, tror ikke jeg vil klage på 42 FPS i Battlefield. Simen1, takk for ganske mye info, men jeg har ikke råd til et helt nytt system for øyebliket.

Lenke til kommentar

Ok, men et siste lille spørsmål: Hvorfor ikke et demobrukt Geforce4 Ti4200 til ca 500kr i stedet for et Radeon 9200? Det yter jo utrolig mye bedre. (Det er jo kjekt med ekstra ytelse for samme prissiden du vil få nytte av det i andre spill eller til å putte i ny-PC'n din neste gang du oppgraderer. Evt. kan du slå på 4x FSAA for å få bedre bildekvalitet på samme oppløsning og de samme 42 FPS)

Lenke til kommentar
Ok, men et siste lille spørsmål: Hvorfor ikke et demobrukt Geforce4 Ti4200 til ca 500kr i stedet for et Radeon 9200? Det yter jo utrolig mye bedre. (Det er jo kjekt med ekstra ytelse for samme prissiden du vil få nytte av det i andre spill eller til å putte i ny-PC'n din neste gang du oppgraderer. Evt. kan du slå på 4x FSAA for å få bedre bildekvalitet på samme oppløsning og de samme 42 FPS)

:yes:

Lenke til kommentar
Å bare kjøpe nytt skjermkort vil ikke noen innvirkning på BattleField 1942, og vil derfor være å kaste penger ut av vinduet.

Har du endra mening ;)

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

Skulle gjerne kjøpt det, men ta en litt nøyere titt på dette

Lenke til kommentar
Å bare kjøpe nytt skjermkort vil ikke noen innvirkning på BattleField 1942, og vil derfor være å kaste penger ut av vinduet.

Har du endra mening ;)

Jepp. Han ville jo kjøpe skjermkort uansett (siden han er under minstekravet til spillet nå). Dermed var det om å gjøre å anbefale det beste kortet i hans prisklasse. Ergo: Styre unna 9200SE, 9200, FX5200 og satse på et demobrukt Geforce4 Ti4200.

Det er lov å endre mening ;) Jeg hjelper jo tross alt til på trådstarterens premisser.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne kjøpt det, men ta en litt nøyere titt på dette

820kr :wow: Det var da svindyrt for et demobrukt sånt et. PS-data hadde ingen, men jeg klarte å spore opp noen til deg her, her, her, og her. (alle i prisklassen 450-600kr)

Håper du finner en likanes deal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...