eiriksen Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Siden du bare skal spille battlefield: Les gjerne battlefield-benchmarken i Aceshardware's 2003 Gamers' Hardware Upgrade Guide PS. du sier ikke noe om hvilket system du skal ha kortet til.. Det kan jo godt hende det er systemet som er flaskehalsen. (Radeon 9700 oppnår nesten samme FPS som et Geforce2 Ti200 på et Athlon 1400-system) [Edit] Har nå lest i profilen din og sett at du har en Athlon 1400 i systemet... Det betyr at du aldri vil oppnå mer enn de ca 42 FPS'ene som CPU'en din begrenser ytelsen til. Uansett skjermkort. Jeg vil heller fåreslå en oppgradering av både CPU, hovedkort, minne og skjermkort sammen. Å bare kjøpe nytt skjermkort vil ikke noen innvirkning på BattleField 1942, og vil derfor være å kaste penger ut av vinduet. Det vil jo yte bedre enn det gamle skjermkortet mitt, for det matcher ikke minstekrevene på 32 mb. Så i mitt nåværende system er skjermkortet flaskehalsen, så en mini-oppgradering vil hjelpe. Alt jeg ønsker er at det ikke vil lagge, vil nok kjøre det på default innstillinger som er der fra før av. Om det er 30 eller 100 fps bryr ikke meg. Dette er som sagt en midlertidig oppgradering og nå vil jeg vite om. Jeg vil matche minstekravene, ellers så går det greit. Er nemlig ingen spillfanatiker. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 eiriksen: Du vil merke stor forskjell i spill når du oppgrader til 9200 med 4x så mye minne, du vil også få DX8.1 som gjør at spillet blir bedre grafisk. Men hold deg unna 9200se. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 eiriksen: Du vil merke stor forskjell i spill når du oppgrader til 9200 med 4x så mye minne, du vil også få DX8.1 som gjør at spillet blir bedre grafisk. Men hold deg unna 9200se. Takk, da går jeg for 9200, tror ikke jeg vil klage på 42 FPS i Battlefield. Simen1, takk for ganske mye info, men jeg har ikke råd til et helt nytt system for øyebliket. Lenke til kommentar
Vigji^ Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Du kan få kjøpt skjemkort på www.komplett.no . Jeg handlet en gang på demovarer. Det funker utmerket. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Ok, men et siste lille spørsmål: Hvorfor ikke et demobrukt Geforce4 Ti4200 til ca 500kr i stedet for et Radeon 9200? Det yter jo utrolig mye bedre. (Det er jo kjekt med ekstra ytelse for samme prissiden du vil få nytte av det i andre spill eller til å putte i ny-PC'n din neste gang du oppgraderer. Evt. kan du slå på 4x FSAA for å få bedre bildekvalitet på samme oppløsning og de samme 42 FPS) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Ok, men et siste lille spørsmål: Hvorfor ikke et demobrukt Geforce4 Ti4200 til ca 500kr i stedet for et Radeon 9200? Det yter jo utrolig mye bedre. (Det er jo kjekt med ekstra ytelse for samme prissiden du vil få nytte av det i andre spill eller til å putte i ny-PC'n din neste gang du oppgraderer. Evt. kan du slå på 4x FSAA for å få bedre bildekvalitet på samme oppløsning og de samme 42 FPS) Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 gforce 5200 får du for 500 sånn ca. Også er det møkka dårlig og da, hadde det jeg, (når jeg var altfor n00b), hadde et geforce4 ti 4200 64mb før, helt til jeg byttet til geforcefx 5200, byttet såklart tilbake..... Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Ok, men et siste lille spørsmål: Hvorfor ikke et demobrukt Geforce4 Ti4200 til ca 500kr i stedet for et Radeon 9200? Det yter jo utrolig mye bedre. (Det er jo kjekt med ekstra ytelse for samme prissiden du vil få nytte av det i andre spill eller til å putte i ny-PC'n din neste gang du oppgraderer. Evt. kan du slå på 4x FSAA for å få bedre bildekvalitet på samme oppløsning og de samme 42 FPS) Å bare kjøpe nytt skjermkort vil ikke noen innvirkning på BattleField 1942, og vil derfor være å kaste penger ut av vinduet. Har du endra mening Endret 30. desember 2003 av Falcon_ Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Ok, men et siste lille spørsmål: Hvorfor ikke et demobrukt Geforce4 Ti4200 til ca 500kr i stedet for et Radeon 9200? Det yter jo utrolig mye bedre. (Det er jo kjekt med ekstra ytelse for samme prissiden du vil få nytte av det i andre spill eller til å putte i ny-PC'n din neste gang du oppgraderer. Evt. kan du slå på 4x FSAA for å få bedre bildekvalitet på samme oppløsning og de samme 42 FPS) Skulle gjerne kjøpt det, men ta en litt nøyere titt på dette Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Ok, men et siste lille spørsmål: Hvorfor ikke et demobrukt Geforce4 Ti4200 til ca 500kr i stedet for et Radeon 9200? Det yter jo utrolig mye bedre. (Det er jo kjekt med ekstra ytelse for samme prissiden du vil få nytte av det i andre spill eller til å putte i ny-PC'n din neste gang du oppgraderer. Evt. kan du slå på 4x FSAA for å få bedre bildekvalitet på samme oppløsning og de samme 42 FPS) Å bare kjøpe nytt skjermkort vil ikke noen innvirkning på BattleField 1942, og vil derfor være å kaste penger ut av vinduet. Har du endra mening Jepp. Han ville jo kjøpe skjermkort uansett (siden han er under minstekravet til spillet nå). Dermed var det om å gjøre å anbefale det beste kortet i hans prisklasse. Ergo: Styre unna 9200SE, 9200, FX5200 og satse på et demobrukt Geforce4 Ti4200. Det er lov å endre mening Jeg hjelper jo tross alt til på trådstarterens premisser. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Det er lov å endre mening Jeg hjelper jo tross alt til på trådstarterens premisser. Og det er jeg takknemlig for Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Ok, men et siste lille spørsmål: Hvorfor ikke et demobrukt Geforce4 Ti4200 til ca 500kr i stedet for et Radeon 9200? Det yter jo utrolig mye bedre. (Det er jo kjekt med ekstra ytelse for samme prissiden du vil få nytte av det i andre spill eller til å putte i ny-PC'n din neste gang du oppgraderer. Evt. kan du slå på 4x FSAA for å få bedre bildekvalitet på samme oppløsning og de samme 42 FPS) Skulle gjerne kjøpt det, men ta en litt nøyere titt på dette 820kr Det var da svindyrt for et demobrukt sånt et. PS-data hadde ingen, men jeg klarte å spore opp noen til deg her, her, her, og her. (alle i prisklassen 450-600kr) Håper du finner en likanes deal. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Dette ja... http://bruktmarked.hardware.no/marked/?db=...query=retrieval Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Vet ikke hvor begeistret jeg er for å kjøpe på sånt bruktmarked, har aldri gjort det før Men kan jo alltids undersøke litt. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Helt garantert valg da!!: Sats på det brukte MSI GF4 Ti4200 128 MB kortet. Det har jeg hatt selv, og er et fordømt bra kort!!! Til 450,- er det et røverkjøp....!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå