Marvina Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Furuhelvetet i 2.etasje skal bort. Veggene er greit, det skal jeg klare Men gulvet er jeg usikker på. Det er et gulnet/mørknet lakkert tregulv/furugulv. Har også en ubehandlet furutrapp som går opp fra 1.etasje som går veldig fint i flukt med gulvet der oppe. Trappa skal males når vi er ferdige oppe.... Vi hadde egentlig tenkt å slipe tregulvet og lakke det etterpå. Men så leser jeg flere steder at lakkert tregulv fint kan males! For det første vil det se fint ut der trappa kommer opp tenker jeg, for det andre slipper vi eventuelt alt støvet med sliping osv (har gjort det på et rom der oppe tidligere, men dette er mye større flate). Er det noen som vet om det slitasjemessig er noen stor forskjell på å male og å slipe/lakke gulvet? Trappa skal jo males uansett, det er jo trafikk der også. Ikke småbarn i huset og ikke et voldsomt trafikkert rom (en loftstue til tenåringer). Noen som har peiling? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. april 2020 Del Skrevet 9. april 2020 så lenge dere bruker gulvmaling så ser jeg ikke for meg det skal være noe nevneverdig forskjell i hvor mye lakk og maling tålet av slitasje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå