Gå til innhold

Dell 3220dgf

-Q6MO3JCX

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg kjøpte denne skjermen i forrige uke. Har ikke så mye peiling på skjermer, men ønsket meg en 27 tommer eller større 1440-skjerm som er egnet til både lettere gaming (pubg og dota stort sett) og til hobby-bilderedigering.

Slik jeg har forstått det så har VA-panel som Dell har en fordel når det kommer til kontrast, men er en del dårligere enn IPS når det kommer til innsynsvinkler og fargegjengivelse. Etter å ha sett litt frem og tilbake på tester (rtings.com) av denne skjermen og LG sin 27GL850 (IPS) som virker å være populær for tiden, kom jeg frem til at Dell nok vil passe bra for meg. For fargegjengivelse ser det ut som om den er ganske nær LG med over 81% av Adobe RGB. Stort sett i de tilfellene hvor korrekt fargegjengivelse er viktig sitter jeg rett foran skjermen, så innsynsvinkel opplever jeg heller ikke som et problem.

Var litt redd for at den skulle oppleves som for stor, men det har ikke vært et problem så langt. Litt uvant å med buet display, men regner med at jeg vender meg til det også. 

For gaming synes jeg den har fungert veldig bra. Har ikke hatt noen problemer med å få den til å fungere med G-sync (har gtx 1070).

Håper dette kan være til hjelp.

Endret av jooostein
Lenke til kommentar

Godt innspill over her :) 

Dell pleier å ha god kvalitet på skjermene sine, og sRGB (som denne skjermen vil bli brukt til er bra).

En ting jeg vil advare om, siden dette er VA panel (uten g-sync overdrive) er at du antageligvis vil få noe smearing på høyere refresh rate. Men utenom det ser det jo ut som en monitor hvor man får mye for pengene, uten å ha prøvd skjermen selv :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...