Gå til innhold

Direct Connect HUB

Azton

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Det er vel ikke nødvendig med særlig mye dokumentasjon, heller? Veldig enkel å få til å funke, ihvertfall... Jeg hadde engang en livecd som jeg hadde opendchub på... da kunne jeg bare putte inn cd'n, (ifconfig -a), kopiere over konfigfiler, starte opendchub, så var det ok.

Lenke til kommentar

Når man skal installere via ports i FreeBSD, er det alltid viktig å gjøre en cvsup, slik at ports-treet blir oppdatert. Til øssa: nå er det FreeBSD og ikke Debian trådstarter lurer på. Og når trådstarter har fått oppdatert ports-treet, kan han bare gå inn i riktig mappe og skrive make install clean, så blir opendchub kompilert og installert, og alle dependencies tatt hånd om automatisk. En del enklere enn apt-get, etter min mening.

Lenke til kommentar
Hvis man ikke ønsker å gjøre en cvs update kan man også oppdatere ports manuelt.

cd /usr/

rm -rf ports

wget ftp://ftp.uio.no/bsd/unix/FreeBSD/ports/ports/ports.tar.gz

tar-zxvf ports.tar.gz

Da er det naturligvis nødvendig at du har wget, annet program kan også brukes, eller den vanlige ftp klienten:)

5102691[/snapback]

Men å bruke cvsup er jo det enkleste, og det som er anbefalt. Og man laster kun ned det man trenger av oppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...