Azton Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hei! Topic sier vel det meste. Jeg trenger en Direct Connect HUB til FreeBSD. Jeg har prøvd OpenDC hub, og verlihub, men ingen av dem vill kompileres . Noen som har en på lager? Lenke til kommentar
bkak Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Kompilerer du fra ports? Er ports oppdatert med cvsup? Ports pleier ikke å være broken på 4.x (stable)... Lenke til kommentar
dvj Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) . Endret 30. desember 2003 av dvj Lenke til kommentar
Azton Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Ja, prøvde å kompilere fra ports. Men fikk error :/ Nei har ikke oppdatert ports med cvsup. Ingen som har noen alternativer til OpenDChub? Lenke til kommentar
bkak Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Du bør oppdatere ports, hvis ikke funker ingenting. Sjekk handbook. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 www.freebsddiary.org/ports.php Lenke til kommentar
Azton Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Ok, skal prøve å oppdatere ports da.. Takk for svar Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hvis du bruker Debian kan du bare skrve: apt-get install opendchub så har du den. Bare å kjøre opendchub-filen så er den oppe Er derimot nesten ingen dokumentasjon til denne hubben og vanskelig å få svar på ting du lurer på. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Det er vel ikke nødvendig med særlig mye dokumentasjon, heller? Veldig enkel å få til å funke, ihvertfall... Jeg hadde engang en livecd som jeg hadde opendchub på... da kunne jeg bare putte inn cd'n, (ifconfig -a), kopiere over konfigfiler, starte opendchub, så var det ok. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Når man skal installere via ports i FreeBSD, er det alltid viktig å gjøre en cvsup, slik at ports-treet blir oppdatert. Til øssa: nå er det FreeBSD og ikke Debian trådstarter lurer på. Og når trådstarter har fått oppdatert ports-treet, kan han bare gå inn i riktig mappe og skrive make install clean, så blir opendchub kompilert og installert, og alle dependencies tatt hånd om automatisk. En del enklere enn apt-get, etter min mening. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hvis man ikke ønsker å gjøre en cvs update kan man også oppdatere ports manuelt. cd /usr/ rm -rf ports wget ftp://ftp.uio.no/bsd/unix/FreeBSD/ports/ports/ports.tar.gz tar-zxvf ports.tar.gz Da er det naturligvis nødvendig at du har wget, annet program kan også brukes, eller den vanlige ftp klienten:) Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hvis man ikke ønsker å gjøre en cvs update kan man også oppdatere ports manuelt. cd /usr/ rm -rf ports wget ftp://ftp.uio.no/bsd/unix/FreeBSD/ports/ports/ports.tar.gz tar-zxvf ports.tar.gz Da er det naturligvis nødvendig at du har wget, annet program kan også brukes, eller den vanlige ftp klienten:) 5102691[/snapback] Men å bruke cvsup er jo det enkleste, og det som er anbefalt. Og man laster kun ned det man trenger av oppdateringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå