VAWE Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Skal fylle inn skattemelding for første gang, og lurer på noe så banalt som hvordan jeg fyller den inn. Jeg må levere den elektronisk, og får den tilsendt som PDF. Er det meningen at jeg printer den ut, korrigerer postene, for så å scanne den inn og levere den? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Logg inn på Altinn og fyll ut der? Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 4 minutes ago, VAWE said: Skal fylle inn skattemelding for første gang, og lurer på noe så banalt som hvordan jeg fyller den inn. Jeg må levere den elektronisk, og får den tilsendt som PDF. Er det meningen at jeg printer den ut, korrigerer postene, for så å scanne den inn og levere den? Det kan du gjøre ja. Evt sjekke altinn og se om du har en elektronisk versjon der også Lenke til kommentar
VAWE Skrevet 31. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2020 Har en elektronisk for ENK, men så må jeg korrigere for meg som privatperson også - med inntekt fra ENK. Den ser jeg ikke ut til å kunne redigere på Altinn Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 VAWE skrev (10 timer siden): Er det meningen at jeg printer den ut, korrigerer postene, for så å scanne den inn og levere den? Det er meningen at du skal fylle ut skattemeldingen og levere via nettsiden. Dreier det seg om omsetning under 50000 i løpet av 2019? Lenke til kommentar
RAVKØM Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 (endret) Til meg så ligger det to skattemeldinger på altinn, en det står skattemelding 2019 på den andre står det til utfylling: RF 1030 skattemelding, den fyller du inn det som gjelder både deg og ENK. Hvis ENK er omfattende så må du fylle ut næringsoppgave 1 i tillegg, har du noe som skal avskrives så er det eget skjema for det. Endret 31. mars 2020 av RAVKØM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå