Gå til innhold

BH-5 chipper

JimRamse

Anbefalte innlegg

Ser rundt forbi på forumer at det er BH-5 chipper som er tingen å ha hvis man vil ha høye busser å alikevel kjøre lave latency. Ser man må ha høy volt på de, men det er ikke noe problem da jeg har volt moddet HK mitt.

Hva slags brikker er det som fremdeles bruker BH-5 chipper?

Kjører for tiden A-Data brikker som går som 530MHz CL.3 -4 -4 -7, men jeg kunne godt tenkt meg å klare denne hastigheten ved CL.2 -2 -2 -5. :devil:

Er der noen brikker man kan få dette til med? Kan kjøre volten opp til 3.3v hvis nødvendig.

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle de kingston brikkene som du finner her som står med 2-2-2-6-1 og har KHX i produsentens varenr skal være BH-5. Ingen 100% garranti for at det er det. Men på xtremesystems mener de at det skal være BH-5.

Produsentenes varenr står når du trykker deg inn på ramen.

Bestillte selv disse brikkene i håp om BH-5, men man er ikke sikkret BH-5 da.

Har sett folk som har klart 290MHz 2-2-2-6 og 3.6V med disse brikkene, de er BH-5 da :D

Edit: På noen av brikkene står det Non-ECC, kan noen forklare meg hva det er?

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Unbuffered, non-ECC DIMM

Med 8 til 16 RAM-brikker og uten feilkontroll.

Registered DIMM

Med 8 til 16 RAM-brikker, pluss en ekstra "register"-brikke hvor data kontrolleres, før den går inn i selve minnet.

"Registered" (registrerte) minnemoduler er dyrere enn "unregistrered", men fordelen ligger først og fremst i datakontroll, noe som er stor fordel ved adressering av store mengder data.

Sakset fra Hw`s Ram guide

Endret av Aeternus
Lenke til kommentar
Unbuffered, non-ECC DIMM

Med 8 til 16 RAM-brikker og uten feilkontroll.

Registered DIMM

Med 8 til 16 RAM-brikker, pluss en ekstra "register"-brikke hvor data kontrolleres, før den går inn i selve minnet.

"Registered" (registrerte) minnemoduler er dyrere enn "unregistrered", men fordelen ligger først og fremst i datakontroll, noe som er stor fordel ved adressering av store mengder data.

Sakset fra Hw`s Ram guide

ok, forstått, takk :)

Lenke til kommentar

Mener jeg leste at de ikke har noen partnere i Europa. Men har snakket med de, å de kunne fint sende til Norge. Mushkin sine brikker er garantert BH-5 chips

http://www.mushkin.com/epages/Mushkin.stor...uct/View/991097

Sugen på å bestille, men hvor mye tror dere det er å hente fra

250MHz Cl.3 -4 -4 -8

til

250MHz Cl.2 -2 -2 -6

På toppen av det hele, så er det jo ikke sikkert at man får de til å gå på denne hastigheten.

Lenke til kommentar

Strengt tatt blir stramme timings mindre og mindre viktig ved stadig høyere frekvenser, men for noen er jo kun det beste godt nok.

Jeg skulle likt å se en test av moderat slakke og moderat stramme timings ved 250Mhz, men jeg tror i utgangspunktet at forskjellen er ganske liten.

Lenke til kommentar
Mener jeg leste at de ikke har noen partnere i Europa. Men har snakket med de, å de kunne fint sende til Norge. Mushkin sine brikker er garantert BH-5 chips

http://www.mushkin.com/epages/Mushkin.stor...uct/View/991097

Sugen på å bestille, men hvor mye tror dere det er å hente fra

250MHz Cl.3 -4 -4 -8

til

250MHz Cl.2 -2 -2 -6

På toppen av det hele, så er det jo ikke sikkert at man får de til å gå på denne hastigheten.

Mushkin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...