JimRamse Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Ser rundt forbi på forumer at det er BH-5 chipper som er tingen å ha hvis man vil ha høye busser å alikevel kjøre lave latency. Ser man må ha høy volt på de, men det er ikke noe problem da jeg har volt moddet HK mitt. Hva slags brikker er det som fremdeles bruker BH-5 chipper? Kjører for tiden A-Data brikker som går som 530MHz CL.3 -4 -4 -7, men jeg kunne godt tenkt meg å klare denne hastigheten ved CL.2 -2 -2 -5. Er der noen brikker man kan få dette til med? Kan kjøre volten opp til 3.3v hvis nødvendig. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Gef Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Alle de kingston brikkene som du finner her som står med 2-2-2-6-1 og har KHX i produsentens varenr skal være BH-5. Ingen 100% garranti for at det er det. Men på xtremesystems mener de at det skal være BH-5. Produsentenes varenr står når du trykker deg inn på ramen. Bestillte selv disse brikkene i håp om BH-5, men man er ikke sikkret BH-5 da. Har sett folk som har klart 290MHz 2-2-2-6 og 3.6V med disse brikkene, de er BH-5 da Edit: På noen av brikkene står det Non-ECC, kan noen forklare meg hva det er? Endret 30. desember 2003 av Gef Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Unbuffered, non-ECC DIMM Med 8 til 16 RAM-brikker og uten feilkontroll. Registered DIMM Med 8 til 16 RAM-brikker, pluss en ekstra "register"-brikke hvor data kontrolleres, før den går inn i selve minnet. "Registered" (registrerte) minnemoduler er dyrere enn "unregistrered", men fordelen ligger først og fremst i datakontroll, noe som er stor fordel ved adressering av store mengder data. Sakset fra Hw`s Ram guide Endret 30. desember 2003 av Aeternus Lenke til kommentar
Gef Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Unbuffered, non-ECC DIMMMed 8 til 16 RAM-brikker og uten feilkontroll. Registered DIMM Med 8 til 16 RAM-brikker, pluss en ekstra "register"-brikke hvor data kontrolleres, før den går inn i selve minnet. "Registered" (registrerte) minnemoduler er dyrere enn "unregistrered", men fordelen ligger først og fremst i datakontroll, noe som er stor fordel ved adressering av store mengder data. Sakset fra Hw`s Ram guide ok, forstått, takk Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Twinmos kjørte jo også BH5 brikker før, men vet ikke om det er mulig å få tak på de enda, tror de er utgått. Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Noen som vet om noen utsalgssteder for Mushkin i Europa? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Mener jeg leste at de ikke har noen partnere i Europa. Men har snakket med de, å de kunne fint sende til Norge. Mushkin sine brikker er garantert BH-5 chips http://www.mushkin.com/epages/Mushkin.stor...uct/View/991097 Sugen på å bestille, men hvor mye tror dere det er å hente fra 250MHz Cl.3 -4 -4 -8 til 250MHz Cl.2 -2 -2 -6 På toppen av det hele, så er det jo ikke sikkert at man får de til å gå på denne hastigheten. Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Strengt tatt blir stramme timings mindre og mindre viktig ved stadig høyere frekvenser, men for noen er jo kun det beste godt nok. Jeg skulle likt å se en test av moderat slakke og moderat stramme timings ved 250Mhz, men jeg tror i utgangspunktet at forskjellen er ganske liten. Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Mener jeg leste at de ikke har noen partnere i Europa. Men har snakket med de, å de kunne fint sende til Norge. Mushkin sine brikker er garantert BH-5 chips http://www.mushkin.com/epages/Mushkin.stor...uct/View/991097 Sugen på å bestille, men hvor mye tror dere det er å hente fra 250MHz Cl.3 -4 -4 -8 til 250MHz Cl.2 -2 -2 -6 På toppen av det hele, så er det jo ikke sikkert at man får de til å gå på denne hastigheten. Mushkin Lenke til kommentar
magnuslundstein Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Var ikke de kingston brikkene på hardwarebutikken veldig billige? 1395.- for 512 mb pc4000 ram virket som et røverkjøp... Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg har to av disse brikkene som jeg bestilte for ca. et halvt år siden. De var BH-5 brikker Men jeg skal ikke garantere noe som helst, siden de helt sikkert har fått inn nye partier. Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 De Har Mushkin hos www.overclockers.se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå