Gå til innhold

S-ata disker

T5

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke drivere til diskene mine til å fungere..

har kjøpt 2 stk Samsung 80 GB

setter i kontaktene, starter maskin, booter fra xp-cd, trykker F6 for å laste inn drivere.. alt går bra helt til jeg skal kopiere de inn.. Da kommer denne feilmelding:

File si3112r.sys causaed an unexpected error ( 4096) at line 2108 in d:\xpsp1\base\boot\setup\oe\mdisk.c.

Hva er galt?

Har prøvd m drivere både fra cd som kom m hk og drivere som jeg lastet ned på Asus.com

hjelp meg.

Asus A7N8X-E Deluxe

Barton 2500 / 3200

2 X 256 Geil D-DDR

2 X Samsung S-ata

Sapphire Ati Raedon 9600 pro - 128mb

Endret av T5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sette opp biosen for serial ata kontrolleren.

For Promise trykk ctrl+f i oppstarten ,for Intel (innebygde kontroller i southbridge)

trykk ctrl+i i oppstarten ..Med intel gjelder dette bare hvis du setter raid på i bios.

Du må også enable serialata i bios (iallefall på MSI kort)

Eller les manulen om serial ata som fulgte med hovedkortet.

Endret av Trinity
Lenke til kommentar

Har ikke svar - men jeg har akkurat samme problemet, og det er med et abit nf7-s v2.0

Prøvde til og med å installere en "ehemm" versjon av XP med RU for å se om det var min trauste cd som ikke forstod pointet og var udatert, men det var det ikke. Etter å ha prøvd å få sata disken som systemdisk måtte jeg gi opp tilslutt. Disken funker fint i windows, men altså dukker denne f. feilmeldingen opp hvis jeg skal prøve og reinstallere og legge den som systemdisk.

Prøvde en spansk en med å ghoste over til disken, men det var ikke helt vellykket heller. Så jeg skal nok følge denne tråden og se om det kommer en fungerenes løsning.

EDIT : Jeg har selfølgelig prøvd både medfølgende driverdiskett (HK), samt lastet ned nye fra HK leverandør uten at det funket.

Endret av Taxman
Lenke til kommentar

Hadde et lignende problem med mitt Abit KD7-G, det eg måtte gjøre var faktisk å ikke putte inn diskenten før den ba om det. Når den ber om driverene trykk "ok" så ber den om at du legger inn disketten. Ikke trykk inn disketten på forhånd :D (et merkelig problem).

Dere som har S-ATA må og huske at det er KUN Via & Intel sine som er boot bare + noen promise. Vis dere har andre chipset på S-ATA så vis dere i det hele tatt før innstalert blir Windowsen mildt sagt ustabil.

mvh

FirstC

Lenke til kommentar

nå får jeg windows til å copiere drivere, men senere i innstallering av win, så får jeg feil om at han ikke finner drivere...

Fy f....

Jeg hater alt dette problemet-....

Lenke til kommentar

Jeg fant også ut at jeg hatet problemene, så jeg gikk bort i fra hele konseptet om å bruke sata som systemdisk, og bruker den heller som vanlig 2. disk. Ingen problemer til nå. Men stå på - og finner du en løsning send den inn så kan jeg snylte på din ståpåvilje :p

Lenke til kommentar

Du har sikkert prøvd dette før men for å være 100% sikker:

På mitt A7N8X deluxe Har det kommet en bios(tror det var 1007) med oppdatering for s-ata kontrolleren. Sjekk om det har kommet for ditt kort.

Har du flere disker tilkoblet?

Hvis du har det, prøv å napp ut alle bortsett fra den ene s-ata disken(dette funket for meg)

Denne disken skal stå på s-ata channel 1

Filene som skal være på disketten mener jeg er:

Si3112r.inf

Si3112r.mpd

Si3112r.sys

SIISUPP.vxd

TxtSetup.oem

Prøv også å sett opp disken din til å være 1st boot device eller noe i den duren

Jeg hadde også mye trøbbel men det ordnet seg til slutt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...