Redaksjonen. Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 Test av MG ZS EV: Du store kineser, så mange rariteter Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 Gi den et år eller to med grovsliping og deretter finpussing så blir den nok en mye sterkere utfordrer. Det virker som rariteter som er billige å utbedre senker kjøpeviljen unødvendig mye. 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 To biler som ser lovende ut fra mine øyne er Mazda MX30 og Mini Electric. Dette er ikke toppmodeller eller biler som passer for alle, eller noe å kjøre land og strand rundt med. Men enkle, greie hverdagsbiler, der den ene er tydelig mer sportslig. Prisen på disse er vanligvis 260-280 tusen, men spenner fra 250-300. Jeg tenker man kan ha en slik bil relativt enkelt utstyrt siden de er i lavere prisklasser og ikke krever så mye utstyr. Alltid dumt å ha topputstyrte billigbiler, som skoda, peugeot osv. Får aldri igjen det man betaler for det. Disse to bilene er dømt nedenom og hjem av forskjellige grunner av mange jeg har sett. Og det har jo sine logiske årsaker. Rekkevidden blant annet, som vil bli rundt det samme som E-Golf facelift. Dette var den eneste bilen i motors vintertest som greide mindre enn 200 kilometer, ca 190-195 var det vel. Disse to lander akkurat rundt der. Men det er jo det som er så fint med mangfold, man kan plukke og velge akkurat det som passer en selv. Kjører man jevnlig 40-50 mil, kan nok en Kona være et godt valg (404 km i motors vintertest). De aller fleste av oss kjører ikke mer enn 15-20 mil per dag. Selv ligger jeg i området 8 og opp til 12 mil daglig. 4-5 ganger i året kjører jeg over 200 km og trenger litt mer størrelse på batteriet. Hoppet i rekkevidde fra de første bilene, som såvidt klarer 10 om vinteren, til neste gen som klarer 15-20 reelt, er helt enorm. Bruksområdene blir mangedoblet og det blir mye enklere å forholde seg til. Også lengre etapper mellom hver hurtiglading på langtur, typisk 2 timer kjøring, 30 minutter lading. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Sitat De har i noen år solgt modellen MG ZS, som nå er lansert som elbil her i landet. Designet er tydelig endel år gammelt. Fra siden minner den veldig om gode gamle Hyundai iX35. Lenke til kommentar
toreholmen Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Bare en liten teknisk detalj til journalisten. 105kw har vel aldri vært 204hk? Eller er det meg? 5 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Kan vi adressere elefanten i rommet? Det er testet en kinakopi av en Mazda CX-3 med erkebritisk MG-logo. Hvorfor får ikke denne åpenbare og skamløse kopieringen noen oppmerksomhet i media? Vi ler jo av alle de andre tullekopiene de lager i Kina. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Har hatt lytt bil før, aldri igjen. Er ikke verdt det. Blir helt sliten i hue og kvalitetsfølelsen blir fraværende. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 2. april 2020 Del Skrevet 2. april 2020 ABS for regenerering er då null problem? Tesla regenererer mindre dess seinare hjula går rundt (naturlegvis). Går dei seint nok rullar hjula i praksis fritt. Det er akkurat det same som ABS gjer. Når hjula sluttar å gå rundt, slepp bremsene automatisk litt. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. april 2020 Del Skrevet 2. april 2020 Finnes ett triks for å starte forvarming av bilen. Men det er utrolig tungvindt.. ? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå