HelleB Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 Min tidligere ektefelle og jeg inngikk for en tid tilbake et juridisk bindende forlik i tingretten (rettsmøte, ikke rettssak). Min ex skulle utbetale til meg innen 4 uker, men ingenting er mottatt. Hva er mine rettigheter i forhold til dette? Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 Du kan gå til tvangsinndrivelse: https://www.politiet.no/tjenester/namsmann-og-forliksrad/utleggsforretning/begjare-utleggsforretning/dom/ Lenke til kommentar
HelleB Skrevet 30. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2020 Tusen takk for svaret ditt! Får håpe jeg unngår den prosessen. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Videre fremgangsmåte avhenger av om dere inngikk et rettslig eller et utenrettslig forlik. Et rettsforlik er signert av dommeren i tillegg til partene, og kalles gjerne rettsforlik i overskriften. Et rettsforlik kan sendes direkte til namsmannen som beskrevet over, det er et alminnelig tvangsgrunnlag. Et utenrettslig forlik kan være et særlig tvangsgrunnlag. Det vil si at du må varsle før du går til tvangsfullbyrdelse. Det gjør du ved å sende det som ofte kalles et § 4-18-varsel. Du finner maler på politiets nettsider under namsmann og forliksråd. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå