slimboy Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Fikk et PowerColor Radeon 9600 256MB DDR her om dagen. Tenkte det skulle bli gøy, da det skulle være arvtager til mitt Geforce 4200 TI, som jeg er meget fornøyd med. Vel fikk klemt det på plass, og startet det opp, og kjørt noen tester, men fikk ikke akkurat noe bra resultater. Så jeg lastet ned Radclocker, og ga det litt ekstra, vel jeg kom vel litt over 12000 i 3Dmark 2001, men fy F så varmt. Leser at Radeon kortene ikke gir så mye varme, men å utstyre et middels bra skjermkort med bare kjøleribbe, er ikke det litt optimistisk? Har noen andre noen erfaringer med tilsvarende kort, resultater, klokking, varme etc? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hvor leste du at de ikke hadde høy varmeutvikling? Trodde det var helt motsatt jeg :\ Blås i den overklokkingen, så slipper du problemer. Egentlig kan du blåse i 3dmark2001 også, og bare spille istedenfor. :> Lenke til kommentar
sparks Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Egentlig kan du blåse i 3dmark2001 også, og bare spille istedenfor. ENDELIG EN SOM HAR SKJØNT DET ! *dances* Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Så jeg lastet ned Radclocker, og ga det litt ekstra, vel jeg kom vel litt over 12000 i 3Dmark 2001, men fy F så varmt. Leser at Radeon kortene ikke gir så mye varme, men å utstyre et middels bra skjermkort med bare kjøleribbe, er ikke det litt optimistisk? Hvordan vet du at det ble så varmt? Hvis du ikke får artifacts så er det jo ikke for varmt og da har du egentlig ingenting å klage over...(Egentlig så kan man jo bare klage hvis du får artifacts ved standard hastighet) 9600-serien utvikler en god del mindre varme enn de andre Radeon kortene og veldig mye mindre i forhold til de gamle Fx-kortene (de nye er ikke så ille). Den klarer seg jo fint med bare den kjøleribba gjør den ikke? Ingenting er bedre enn ett stabilt og støysvakt system sier nå jeg, og det er jo nettopp det denne ribba gjør. Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg vet det var varmt, da jeg var så smart å kjenne på kjøleribba, og det var godt over kroppstemp. Ellers er det ikke så farlig med et støysvakt system, da min Jet vifte ikke bare ligner på en Jet motor, den bråker også som en, men den kjøler bra. Men sånn ellers, skal dette kortet gi bedre ytelse enn et GF4 4200 TI eller er D samme greia Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Det er normalt at ribba er godt over kroppstemperatur. Jeg brenner meg omtrent på min hver gang jeg tar på den.' edit: Har 9700 pro Endret 30. desember 2003 av shivac Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg vet det var varmt, da jeg var så smart å kjenne på kjøleribba, og det var godt over kroppstemp. Ellers er det ikke så farlig med et støysvakt system, da min Jet vifte ikke bare ligner på en Jet motor, den bråker også som en, men den kjøler bra. Men sånn ellers, skal dette kortet gi bedre ytelse enn et GF4 4200 TI eller er D samme greia Det blir vel nesten lik ytelse på det og ditt ti4200. Men i dx9 vil det nye kortet ditt være mye bedere da det støtter dx9 fult ut. Masse tester på tomshardware.com Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Takker for tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå