Delvis Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Magma...Magma...forbinder noe med dem, men husker ikke helt hva. Når var de pop og hadde de en kjent hit? Tviler på de har single hits men Magma er gruppa til en av verdens beste trommeslagere: Christian Vander Var lett å finne en side om dem Magma Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Etter mer gjennomhøring av gamle kassetter har jeg/vi (begynner å bli en gjeng nå...) funnet disse som vi mener har mye samme grep som Mike Oldfield: James Barclay Harvest, Roxy Music og Alan Parsjons Project Edit Glemte å takke for link til Magma! Vi har ennå ikke helt klart å plassere dem, selv om vi alle mener å huske dem. Var ikke de litt tyngre, kanskje litt mer rock, enn Mike Oldfield...? Endret 31. desember 2003 av baldviking Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Magmas plater hadde også ofte helsides tracks som bygde seg opp fra helt rolig og så ble mer og mer intenst. De kan bli temmelig voldsomme av og til jo Det er vanskelig å beskrive stilen som er ganske særegen. Enslags bisarr futuristisk spacerock med preg av middelalder o.l Tenkte også litt på Roxy.. men kanskje mer på Brian Enos saker etter roxy, som "Taking tiger mountain by strategy" og "Before and after science". King Crimson også ( Lark tongues in aspics) Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Et band som ikke er nevnt og som jeg sliter fælt med å få tak i opptak av er Far East Family Band Hadde en kassett som jeg var så dum å låne bort til en fyr som parkerte bilen ulåst i Storgata i Oslo. Minner om Mike i den metodiske og litt langsomme oppbygningen av melodier med relativt enkel struktur men med en suggererende effekt, og instrumentbruken. Skillet går på det etniske opphavet - der mike bruker engelsk/irsk/skotske trad linjer bruker FEFB en østlig "flummar"skala ( minner litt om Gong, men mer strukturert (mindre eksperimetelt i forhold til elektronika og strengere i formen) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Ja de har jeg ikke vært borti men har bare hørt positive omtaler om dem Ikke problem å få tak i. Du kan velge og vrake hos GEMM Lenke til kommentar
stine__ Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) Fattern har lp'er og cd'er av alle gruppene dere har nevnt her, og det er dødsmye bra Hvis trådstarteren liker tangerine dream, sigur ros, brian eno, vangelis og lignende, så er mike oldfield midt i blinken (selv om mike oldfield ikke er så elektronisk) Men uansett hva du liker, så er du bare helt nødt til å like "tubelar bells". Den må høres mange ganger, men blir bare bedre og bedre. Jeg har hørt den minst en gang i uka i 2 år. Litt kult at han spiller alle instrumentene selv også. Skal du skaffe deg den, så kjøp den aller første.....det har kommet en oppfølger, pluss noe symfoniske greier også. Men den første er best etter min smak. Et tips til dere som har like sær smak som meg....må bare anbefale et par ting her.....Sigur ros (drømmemusikk), og så må jeg nevne Pierre Morlenes Gong...Time is the key.....den er bare helt overkul (etter å ha hørt den mange ganger, riktignok ) Endret 1. januar 2004 av stine__ Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Du er heldig som har en sånn pappa, og oppdaget hva kavalitetsmusikk er Takk for tipset om Sigur ros, lastet ned et par smakebiter og det var jo rektig bra. Det har vært noen gode Islandske band, Pursaflokkur feks og Swanfridur. Og så Bjørk da selvsagt, debut er jo kjempe... Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Four Tet er jo ultimat chillemusikk da Skal dere ha uelektronisk musikk, som er så totalt chill at det er skummelt, prøv å last ned litt av g love and special sauce.. Ligger et par her: http://home.online.no/~hmarrabl/Upload/ (sjekk ut nyrippacdr.html, for å se noen grrreat bands&cds!) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Skal dere ha uelektronisk musikk, som er så totalt chill at det er skummelt, prøv å last ned litt av g love and special sauce.. Jeg synes at Sigur Rós passer til den beskrivelsen... Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Jeg liker Muse, og kan anbefale Mike Oldfield, har ikke hørt så mye, men det er bra. Dog, musikken selv er noe helt annet en Muse. Anbefaler "Turtle Island" av Mike Oldfield. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 "Stakkars" Toolshed...det synes mer og mer klart at Mike Oldfield er masse forskjellig alt etter hvem av oss du spør, fra eksperimenterende til listepop. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 "Stakkars" Toolshed...det synes mer og mer klart at Mike Oldfield er masse forskjellig alt etter hvem av oss du spør, fra eksperimenterende til listepop. Ja, men på en måte er (eller var) det nettopp det. Tubular bells var som en symfonisk smeltedigel med ingredienser av de fleste stilarter innen pop/rock musikken. Enslags 'konklusjon' så langt liksom. De kjente fusionistene sto for mye av det samme den gang ( midt på 70 tallet) Tiden etter har jo heller ikke bragt nevneverdig nyskapning innen sjangrene.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå