ilpostino Skrevet 28. mars 2020 Del Skrevet 28. mars 2020 Jeg har skaffe til veiet to kortlesere fra Canal Digital som jeg har tenkt til å installere hos mine foreldre. Tv'ene er nevnt på Canal Digital sine sider så de støttes men må man ringe Canal Digital for å koble sammen programkortet og kortleseren før man tar det i bruk? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2020 Bar egentlig det jeg fryktet. Begge er fra Finn.no og det ene er tredjepart så spørs hvordan det går når jeg ringer Canal Digital. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 28. mars 2020 Del Skrevet 28. mars 2020 Man må ikke koble de sammen før de tas i bruk, men de må være åpne for pairing (Det skjer nå du setter det inn første gangen). - Jeg kjøpte en dekoder for et par år siden, og da ringte jeg bare CD og sa jeg hadde kjøpt den brukt så slettet de den gamle pairingen og åpnet den for pairing. - Et kort kan paires til flere dekodere/kortlesere. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2020 Snakket med de nå og hun jeg snakket med sa de hadde blitt brukt til Canal Digital kabel og at de kortholderne ikke var kompatible med abonnement til Canal Digital satelitt. Synes det høres veldig snodig ut. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 28. mars 2020 Del Skrevet 28. mars 2020 Jeg ser de de selger originalt er forskjellige, men disse her påstår jo at de de har går til begge deler; https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=89733657 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2020 (endret) Jeg ringte tilbake til CD og snakket med en annen kundebehandler som langt på vei sa det samme som den første; de fant ikke serienummeret på kortet i sine systemer og kunne følgelig ikke knytte det til abonnementet / programkortet til mamma og pappa. Begge jeg snakket med hos CD Var svenske og jeg regner med de satt i et callsenter i et Sverige. Begge kortene er kjøpt på Finn og jeg var usikker på om tredjeparts kortet kunne brukes så jeg var ikke så overrasket over at hun første ikke fant det. Det andre, som tross alt er fra Canal Digital, ble jeg ganske overrasket over at de ikke fant i deres systemere. Endret 28. mars 2020 av ilpostino Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 28. mars 2020 Del Skrevet 28. mars 2020 Har flere kortlesere og kort, alt går om hverandre hipp som happ. Aldri vært behov for å gjøre noen ting. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2020 (endret) Det er 4 år siden jeg holdt på med dette sist så jeg spør om jeg noe som kanskje er åpenbart: skal chippen på programkortet vende ut mot forsiden av kortleseren med etikken jeg har tatt bilde av over eller mot baksiden? (Skal teste på tv #2 etterpå). Endret 28. mars 2020 av ilpostino Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 29. mars 2020 Del Skrevet 29. mars 2020 Mener foran på kortet skal vende mot foran på CAMen. - Min ser helt lik ut som den til høyre og jeg har brukt den til satelitt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. mars 2020 Del Skrevet 29. mars 2020 Min erfaring er at Canal Digtials CAM for parabol og Telenors CAM for kabel ikke går om hverandre. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2020 Slettet-fsaSP0zV skrev (7 minutter siden): Min erfaring er at Canal Digtials CAM for parabol og Telenors CAM for kabel ikke går om hverandre. Det er vel egentlig det jeg innså i går så har lagt ut de jeg skaffet meg på Finn igjen. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 19 hours ago, ilpostino said: Det er vel egentlig det jeg innså i går så har lagt ut de jeg skaffet meg på Finn igjen. Hm. Normalt sett tror jeg det skal være de samme. Hvilket år er CAM-ene fra? Tanke her kan være at dette er såpass gamle CAM-er at de ikke støtter pairing, mens kortene krever det. Da hjelper det ikke at de er pairet mot hverandre. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2020 NULL skrev (37 minutter siden): Hm. Normalt sett tror jeg det skal være de samme. Hvilket år er CAM-ene fra? Tanke her kan være at dette er såpass gamle CAM-er at de ikke støtter pairing, mens kortene krever det. Da hjelper det ikke at de er pairet mot hverandre. Jeg er usikker på årgangen. Jeg kjøpte de på Finn av en som hadde gått over til Get for cirka to år siden og hadde Canal digital før. Ettersom vedkommende har Get tar jeg for gitt vedkommende har hatt kabel og at det er noen forskjeller i kortholderne som er nevnt over her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå