Thade Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hei, om noen kan fortelle meg hva dette betyr? Det står rundt linsen på et digital kamera. Skulle visst hva det medførte på godt og vondt. Det er et 4 Mpixel noname kamera. Asperichal Lens Zoom 8 - 24 mm/ F3.4-3.6 Lenke til kommentar
Sonymann Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Det betyr at objektivet har en brennvidde på 8-24 mm og største blender 3.4 i største vidvinkel og 3.6 i største tele. Men jeg vil anta at bildebrikken er mindre enn en 35mm-filmrute (siden du skriver at det er et noname 4 MP-kamera, kun noen få kameraer som har så stor brikk, og de koster alle over 40.000 kr), og da får du et utsnitt midt i objektivet, så den faktiske "brennvidden" blir gjerne 35-111mm. Dette kalles cropfaktoren, hvor mye større en filmrute er enn bildebrikken. Endret 30. desember 2003 av Sonymann Lenke til kommentar
Thade Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Det eneste eg vet i tillegg er at CCD brikken er denne : 4.1 megapixel Sony CCD-sensor Det er liksom alt som står om kamera. Dette er et kamera en kamerat av meg har lyst å kjøpe, det eg prøver å finne ut er om det er noe å satse på i det hele tatt. Navnet på kamera er Medion 5995. MD5995 Digitalkamera 4.1 megapixel Sony CCD-sensor 3x optisk zoom 2x digital zoom 128MB Compact flash minnekort 45mm LCD bildeskjerm Oppladbare batterier Batterilader Strøm adapter Bæreveske Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Det er ikke omtalt på DCViews så jeg har mine tvil... Mulige bakdeler med det er jo driver-støtten, kvaliteten på linsa og algoritmene som lagrer til jpg og mulig høy plastikk-faktor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå