lagersjef Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Har en Seagate 120GB disk. Kort fortalt så skulle jeg sette denne disken som master før en reinstalasjon, men istedet begrenset jeg den til 32GB. Forhastet meg litt ja.. I installasjonen ble da selvfølgelig bare 32GB funnet, noe jeg skjønte svært lite av, så jeg satt tilbake min gamle systemdisk for å sjekke Seagaten nærmere. Da viser det seg nå at filsystemet mulig har blitt skadet. Uansett, jeg kommer ikke inn på disken i hverken windows eller linux. Partition manager og p.magic, dos versjon, sier at disken fortsatt er ntfs, men windows sier den er upartisjonert. Det ligger mye viktig på denne disken. Noen som vet hvordan jeg kan redde disse filene? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Du må nok inn med noe programvare, type "resuce". På jobben bruker vi et program som heter GetDataBack (finnes i to versjoner, en for FAT(32) og en for NTFS) og det fungerer utmerket. Det koster riktig nok en del.. Det skal finnes en del gratis alternativer også, ta deg en tur på Google du. Lenke til kommentar
rwu Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) et must i freeware-kassa er PC Inspector File Recovery ( http://www.pcinspector.de/file_recovery/no/welcome.htm ) -har brukt den til å redde filer ut fra slettede partisjoner, ødelagte usb-lager, zip-disker, mm. Endret 30. desember 2003 av rwu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå