Mr.Devil Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Vurderer å kjøpe meg IC7-G, men før jeg gjør det lurer jeg på noen få ting. 1. Støtter dette kortet prescott? 2. Vil kortet holde seg med tanke på teknologien om 6mnd? (vet at det forandres fort) 3. Er det et lurt kjøp? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 1. Nei, det støtter ikke prescott. Det eneste i Abit familien som gjør det er MAX3 og AI7. 2. Det er vanskelig å si, men mest sannsynlig ja 3. Tror jeg heller ville satsa på AI7 hvis du skal klokke, hvis ikke er IC7-G ett bra valg. Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 hw.no om AI7 En viktig egenskap for kjøpere av Intel-baserte hovedkort i dag, er om kortet støtter den kommende "Prescott"-prosessoren eller ikke. ABIT kan forsikre om at AI7 garantert vil støtte Prescott, og det samme vil IC7/-G fra og med versjon 1.1 og IS7/-E fra og med versjon 1.2. Det står ingenting om dette på abit sine sider. Gef Tror jeg heller ville satsa på AI7 hvis du skal klokke, hvis ikke er IC7-G ett bra valg. Når hw.no testet IC7-G så klokket jo de det bra opp, selv om de brukte en ES cpu, og ocshoot.no kom til 300fsb. Greit nok at de har en klokkevenlig 2.4ghz cpu da. Det e vell heller tvilsomt at jeg kommer opp i de summene, avisbudet som jeg er Men AI7 er jo et bra kort,må vurdere det. Noen andre som har noen forslag? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Altså, når hw.no bruker en ES CPU, som ikke du eller jeg har tilgang til, slipper de å stille på volt, både på CPU og ram. Da blir det litt anderledes enn det blir for en vanlig bruker, som må bruke volten som er tigjengelig. Pluss det er ikke alle IC7-G kort som klokker bra, noen bedre enn andre, er du uheldig stopper det på 250FSB. Men ettersom det jeg har sett, har ikke AI7 dette 250FSB problemet. De fleste som har dette kortet klarer rundt 300FSB. AI7 klarer å gi 3.2V på ramen, mens IC7-G ikke klarer mer enn 2.8V. Det må en vdimm mod til for å få høyere volt enn 2.8V på IC7-G. Om det står på abit sine sider eller ikke vet jeg ikke. Men det er "bevist" at både MAX3 og AI7 skal takle prescott, strømmen på de to korta er bygget for å takle prescott. Dermed er det sikkert at de vil støtte den, pluss at prescott kjører på samme socket som Northwood gjør. Andre hk, som f.eks ver 1,0 IC7-G, klarer ikke å gjennomføre nok strøm til en slik CPU. Men som det står, vil ver 1,1 av IC7/IC7-G støtte den. Endret 30. desember 2003 av Gef Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Så sant, så sant. Det med volten stiller jo saken i et helt annet lys. Lyst til å forklare litt mer om "beviset"(ikke det at jeg ikke stoler på deg ) Lenke til kommentar
Gef Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Så sant, så sant.Det med volten stiller jo saken i et helt annet lys. Lyst til å forklare litt mer om "beviset"(ikke det at jeg ikke stoler på deg ) Ett forslag til deg om du er i tvil om de støtter prescott eller ikke, kan være å maile Abit og spørre dem om IC7-G ver 1,1 støtter prescott, det samme med AI7. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Fant dette på overclockers: "the abit website says that the ai-7 has a new power design for prescott CPUs" http://www.ocforums.com/showthread.php?s=&threadid=250547 Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Ikke dumt, gjør kanskje det. Ser ut som det blir AI7 da. Takk for hjelpen Endret 30. desember 2003 av Mr.Devil Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 En ting til, når vi først er i minne kategorien. Er dette bra nok ram? Kan det klokkes langt med? Det er vell ikke noen problemer med den rammen og AI7? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Jeg vet ikke om den TwinMOS rammen er god til å klokke, men jeg bestillte ivertfall disse brikkene i går, som skal stå i mitt nye MAX3, med 2.6c'en min. Den kingston ramen skal visst være BH-5. Er den det, så er den UTROLIG god til å klokke med, bare du kan gi den nok volt, noe som AI7 klarer. Du kan også kjøre på stramme timings på det kingston minnet! Det kingston minnet som jeg har bestillt, vil være raskere enn den twinmos ramen som du linka til, fordi den kjører på strammere timings. Timingsene på kingston brikka er 2-2-2-6 på twinmos: 2.5-2-4-8 standard. Endret 30. desember 2003 av Gef Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Da har jeg bare et problem igjen, jeg har aldri vært helt stødig når det gjelder ram timings og sånt. E det fornuftig å kjøre 1:1 ratio(det sier jo seg selv), men på tester så kjører jo de på 5:4 og 3:2, eller er jeg helt vekke no? Edit: du kunne ikke gitt en lyd vis det er den rammen,BH-5, kunne du? Edit2: skriveleif Endret 30. desember 2003 av Mr.Devil Lenke til kommentar
Gef Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Da har jeg bare et problem igjen, jeg har aldri vært helt stødig når det gjelder ram timings og sånt. E det fornuftig å kjøre 1:1 ratio(det sier jo seg selv), men på tester så kjører jo de på 5:4 og 3:2, eller er jeg helt vekke no? Edit: du kunne ikke gitt en lyd vis det er den rammen,BH-5, kunne du? Edit2: skriveleif Grunnen til at de kjører på 3:2 o.l er fordi ramen ikke klarer å bli klokka mer på 1:1, da må de senke hastigheten på ramen (men ikke CPU) ved å stille på 3:2 f.eks slik at den ikke kjører synkront med CPU. Men en kingston PC3500 BH-5 brikke klarer 290MHz med 1:1, da med 3.6V på ramen, og 2-2-2-6. Joda, kan sende PM om det er BH-5 eller ikke Endret 30. desember 2003 av Gef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå