Avgangselev2020 Skrevet 26. mars 2020 Del Skrevet 26. mars 2020 (endret) Hei! Jeg er en avgangselev på videregående skole. I går fikk alle i Norge beskjed om at skriftlige eksamener avlyses. Jeg lurer derfor på hva dere tenker om opptakskravene til videre studier, tror dere karaktersnittet for opptak kommer til å øke? Eksamen er jo en ulempe for mange, men kanskje det også er en fordel? Hva tenker dere? For min del føler jeg at eksamen er en ulempe, og jeg er ubeskrivelig glad for at den er avlyst. Snittet mitt kommer til å gå opp betraktelig, men hva med resten av Norge? Kommer opptakssnittet til å bli kunstigere på de populære studier som medisin, odontologi, jus og psykologi? Hilsen en spent vg3-er Endret 26. mars 2020 av Avgangselev2020 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 26. mars 2020 Del Skrevet 26. mars 2020 Gode spørsmål, som jeg tror det kan være vanskelig å vite svaret på. Enda en faktor du kan legge til er alle som vil miste jobben sin, som nå kanskje vil søke utdanning til høsten for å sikre seg at de har noe å gjøre. Lenke til kommentar
ScandiFlick Skrevet 26. mars 2020 Del Skrevet 26. mars 2020 Nytt krav fra august er at du må være corona fri Lenke til kommentar
Nugatti123 Skrevet 27. mars 2020 Del Skrevet 27. mars 2020 Tenker det er lurt å alltid ha i tankene at snittet kan gå opp litt. Men selvfølgelig vanskelig å svare på. Lenke til kommentar
Avgangselev2020 Skrevet 27. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2020 (endret) Flere tanker? Spennende å høre hva avgangselever tenker om dette Endret 27. mars 2020 av Avgangselev2020 Lenke til kommentar
Avgangselev2020 Skrevet 27. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2020 Nugatti123 skrev (4 timer siden): Tenker det er lurt å alltid ha i tankene at snittet kan gå opp litt. Men selvfølgelig vanskelig å svare på. Sant. Lenke til kommentar
Avgangselev2020 Skrevet 27. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2020 afterall skrev (17 timer siden): Gode spørsmål, som jeg tror det kan være vanskelig å vite svaret på. Enda en faktor du kan legge til er alle som vil miste jobben sin, som nå kanskje vil søke utdanning til høsten for å sikre seg at de har noe å gjøre. Godt poeng. Lenke til kommentar
Avgangselev2020 Skrevet 27. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2020 ScandiFlick skrev (17 timer siden): Nytt krav fra august er at du må være corona fri Haha ja... Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 27. mars 2020 Del Skrevet 27. mars 2020 (endret) Du kan nok regne med at snittet på populære studier går opp ja. Men det vil vel i første rekke ramme de som gikk ut tidligere år, som konkurrerer mot avgangselever. Konkurransen blant avgangselevene vil jo være omtrent den samme, vil jeg tro. Endret 27. mars 2020 av Marcus Halberstram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå