Gå til innhold

25Mhz PC i 1980?

covah

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-06 13:37, talisar skrev:

Jeg så nettop på forsiden OG det står:

I 1980 hadde man PC-er som kjørte på 25MHz. I dag øker man klokkefrekvensen med 25MHz hver eneste uke, og Intel har fortsatt meget god tro på Moores lov.

Og hvorfor skal alle snakke om klokkefrekvens når det er faktisk ytelse som gjelder:)

Quote:

I 1980 hadde man PC-er som kjørte på 25MHz. I dag øker man klokkefrekvensen med 25MHz hver eneste uke, og Intel har fortsatt meget god tro på Moores lov.

Og hvorfor skal alle snakke om klokkefrekvens når det er faktisk ytelse som gjelder:)

Quote:

Quote:

Hvordan fikk du til det da?? :lol:

Bill Gates, tidlig 80 tall: "INGEN PC kommer noen gang til å trenge mer enn 64kb RAM." :smile:

Lenke til kommentar
Bill Gates, tidlig 80 tall: "INGEN PC kommer noen gang  til å trenge mer enn 64kb RAM." :smile:

Nå var det da 640 kb han sa... og jeg skjønner han godt. I 1980 var 640 kb VELDIG mye, og kosta enda mer. Det var svært få (om ingen) som kunne forutse IT-revolusjonen som har skjedd de 2 siste 10-årene.

Husker Tusse (den første datamaskinen i Norge). Den hadde en halv k minne, og forskerene skrøt av at den kunne dekke hele norges datamaskin etterspørsel til langt utpå 2000 tallet :smile:

[ Denne Melding var redigert av: covah på 2002-03-07 00:34 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...