Gå til innhold

25Mhz PC i 1980?

covah

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-06 12:54, Pop skrev:

Det står ikke 1980, men 80-årene. Noe som er en vesentlig forskjell, og kan dreie seg om hele 9 år senere enn 1980.

Read my lips, no new taxes!

-P-

Utdrag fra HW:Intel: 25MHz pr. dag 06/03-2002

I 1980 hadde man PC-er som kjørte på 25MHz. I dag øker man klokkefrekvensen med 25MHz hver eneste uke, og Intel har fortsatt meget god tro på Moores lov.

jeg kan ikke se at det står i 80årene noen steder jeg.....

Lenke til kommentar
On 2002-03-06 12:54, Pop skrev:

Det står ikke 1980, men 80-årene. Noe som er en vesentlig forskjell, og kan dreie seg om hele 9 år senere enn 1980.

Nei, det gjør det ikke. Det står 1980. Les artikkelen på nytt.

Lenke til kommentar

Ikke for å fornærme noen sin IQ, men det står jo tross alt

Quote:

I 80-årene hadde man datamaskiner som kjørte på 25MHz. I dag øker man klokkefrekvensen med 25MHz hver eneste uke, og Intel har fortsatt meget god tro på Moores lov.

altså, ikke 1980.

uansett, hvem vet? kanskje de hadde 25mhz i 1980 ?:-/

Tresprit

Lenke til kommentar
On 2002-03-06 13:15, Tresprit skrev:

Ikke for å fornærme noen sin IQ...

uansett, hvem vet? kanskje de hadde 25mhz i 1980 ?:-/

Se posten min ovenfor om at Hardware har rettet artikkelen.

Og nei, det fantes ingen PC'er i 1980 som kjørte på 25Mhz. Den første PC'en som kom i -80 eller -81 (husker ikke helt), kjørte på 4,77Mhz. Det er LANGT ifra 25Mhz.

Lenke til kommentar

Jeg så nettop på forsiden OG det står:

I 1980 hadde man PC-er som kjørte på 25MHz. I dag øker man klokkefrekvensen med 25MHz hver eneste uke, og Intel har fortsatt meget god tro på Moores lov.

Og hvorfor skal alle snakke om klokkefrekvens når det er faktisk ytelse som gjelder:)

Lenke til kommentar

Og hvorfor skal alle snakke om klokkefrekvens når det er faktisk ytelse som gjelder:)

Lenke til kommentar

Lenke til kommentar

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-06 13:38, talisar skrev:

Klokkefrekvensen har faktisk en god del å si når det kommer til ytelse....

Lenke til kommentar

Det er ikke lett å diskutere ytelese vs. MHz, når folk med store maskiner kun tenker MIPS, jeg er selv en MHz bruker, men ser en klar fordel med å se ting som MIPS.

Hvor mye cache og dill skal en CPU ha f.eks, alle vet at 1,1 celeron er tregere enn 1,1 P3, så der snakker vi om MIPS igjen...

Dette ble veldig uklart...

Lenke til kommentar

Quote:

Den første PC'en som kom i -80 eller -81 (husker ikke helt), kjørte på 4,77Mhz. Det er LANGT ifra 25Mhz.

I 1998 kastet jeg et skjeldent klenodie:

En av de første PC'ene som kom til Tromsø. Det var en 8088 8-bit-prosessor fra Intel (forgjengeren til 286'en) Den gikk på 4,77MHz og systembuss og ram gikk på samme hastighet. Den hadde 640kB ram, en enorm 10GB harddisk, 360kb floppy-stasjon, sort-gul skjerm. Den var oppgradert med mus og DOS 4.2 en gang senere. Synd jeg kastet den, det finnes ikke mange fungerende slike lengre, og den antikvartiske verdien er økende.

25MHz kom først rundt 1990. Jeg husker til og med at jeg siklet etter en 486 DX2 66MHz i 1994.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-06 19:00, Simen1 skrev:

Quote:

Den første PC'en som kom i -80 eller -81 (husker ikke helt), kjørte på 4,77Mhz. Det er LANGT ifra 25Mhz.

En av de første PC'ene som kom til Tromsø. Det var en 8088 8-bit-prosessor fra Intel (forgjengeren til 286'en) Den gikk på 4,77MHz og systembuss og ram gikk på samme hastighet. Den hadde 640kB ram, en enorm 10GB harddisk, 360kb floppy-stasjon, sort-gul skjerm. Den var oppgradert med mus og DOS 4.2 en gang senere. Synd jeg kastet den, det finnes ikke mange fungerende slike lengre, og den antikvartiske verdien er økende.

25MHz kom først rundt 1990. Jeg husker til og med at jeg siklet etter en 486 DX2 66MHz i 1994.

du mener vel 10 MB harddisk
Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-06 19:00, Simen1 skrev:

Quote:

du mener vel 10 MB harddisk?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...