oceanica Skrevet 26. mars 2020 Del Skrevet 26. mars 2020 Hei jeg har akkurat kjøpt meg en pc : Komplett Premium a175, og den har denne vannkjøler: CM Masterliquid ML120L Komplett Edition. Der står den er : 3.generasjons AMD Ryzen™ -prosessorer er bygd ved hjelp av verdens mest avanserte 7 nm produksjonsteknologi. Paret med Wraith-kjølere leverer AMD Ryzen™-prosessorer spillvinnende ytelse samtidig som de holder anlegget ditt forbausende kjølig og stillegående. Vell dette er absolutt ikke tilfelle, den bråker som bare det og det er så gale jeg klarer ikke å konsentrere meg når jeg skal gjøre lekser på pc'n eller jobbe med autodesk maya eller photoshop på pc'n. Må jeg returnere pc'n for å få en mer stillegående kjøler eller går det ann å tweake noe på instillingene eller noe annet for å gjøre den mer stillegående? Hilsen meget frustrert ny pc eiger. DxDiag.txt Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 26. mars 2020 Del Skrevet 26. mars 2020 (endret) Tror nok det beste er å bytte kjøler. Wraith kjøleren som du nevner er hva som følger med CPUen, men komplett har montert en annen kjøler. Endret 26. mars 2020 av Quakecry Lenke til kommentar
oceanica Skrevet 26. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2020 ok, takk for svar Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 26. mars 2020 Del Skrevet 26. mars 2020 2 minutes ago, oceanica said: ok, takk for svar Montere ny kjøler derimot, det er ikke særlig vanskelig. Bedre det enn å sende hele PCen tilbake. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 26. mars 2020 Del Skrevet 26. mars 2020 Kan sikkert redusere viftehastigheten (øke temp target osv) og øke rev up/down time i bios. Lenke til kommentar
oceanica Skrevet 26. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2020 hvordan reduserer jeg viftehastigheten i bios? Lenke til kommentar
oceanica Skrevet 26. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2020 er det en spess kjøler du vil anbefale til pc'n? har ikke peiling på sånt Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 26. mars 2020 Del Skrevet 26. mars 2020 (endret) Du kan høre med komplett om de kan sende deg en annen vifte, for det er antageligvis den som bråker. Jeg har samme kjøler bare i 240mm og jeg byttet ut viftene ganske kjapt. Det kom en irriterende skranglelyd av viftene når de lå på en viss rpm som holdte på å gjøre meg gal ? Endret 26. mars 2020 av TheKims Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 26. mars 2020 Del Skrevet 26. mars 2020 12 minutes ago, oceanica said: er det en spess kjøler du vil anbefale til pc'n? har ikke peiling på sånt Fulgte det en annen kjøler med PCen din? Lenke til kommentar
oceanica Skrevet 26. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2020 nei bare den som kom med pc'n =/ Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 26. mars 2020 Del Skrevet 26. mars 2020 5 minutes ago, oceanica said: nei bare den som kom med pc'n =/ Ah okei. Vell, desverre inkluderer komplett ofte kjølere som ikke er særlig bra med de ferdigbygde PCene sine. Lenke til kommentar
oceanica Skrevet 26. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2020 ok, jeg skal ta kontakt med dem imorgen går vertfall ikke ann å leve med denne duringen i lengden ? takk for svar Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 27. mars 2020 Del Skrevet 27. mars 2020 Har hatt én Cooler Master vannkjøler og erfaringen var ikke særlig god. Viftene ga ulyder etter kort tid og ble byttet ut. Pumpen streiket etter ~2 1/2 år. Har hatt flere Corsair modeller som har vært i drift lenger uten nevneverdige problemer. Trenger ikke være viften(e) som bråker. Kan like gjerne være vannpumpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå