geekfreak Skrevet 25. mars 2020 Del Skrevet 25. mars 2020 Jeg har kjøpt meg 2stk Asus RT-AX92U AiMesh for å få et mer sømløst trådløst nettverk i huset. Jeg har ethernet uttak i alle rom jeg også ønsker wifi. Jeg har fiber 100/100 linje. Mitt ønske: På kontoret står Altibox routeren med en Asus AC1750 trådløs router. De to nye mesh enhetene ønskes plassert i stue og kjellerstue. Grunnet stor avstand mellom enhetene ønskes disse å kobles sammen med ethernet kabel for å få best wifi signaler. Spørsmål: 1) I hvilken port skal de nye Asus Mesh enhetene kobles (WAN eller LAN) for å få ønsket oppsett? 2) Skal begge Asus-enhetene settes opp som noder eller må en av disse settes opp som router? Jeg har gjort følgende oppkobling i kveld for å teste ut: 1) Koblet vekk eksisterende Asus AC1750 router 2) Altibox router - Kabel fra LAN port på Altibox router til Asus AiMesh RT-AX92U ROUTER WAN port (PÅ KONTOR) 3) Asus AiMesh RT-AX92U ROUTER - Kabel fra LAN port på Asus AiMesh RT-AX92U ROUTER til Asus AiMesh RT-AX92U NODE WAN port (I STUE) 4) I innstillinger har jeg på 5GHz-2 båndet gjort om til dedikert til "Ethernet blackhaul". Dette for å koble sammen Asus-enhetene med ethernet kabel. Med dette oppsettet har jeg sømløs wifi fra kontoret til stue. Jeg har egentlig ikke behov for wifi på kontor da jeg i hovedsak kun trenger kabel her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå