Gå til innhold

Stille skjermkort til barebone

Jobberistaten

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en Soltek Qbic EQ3401 barebone. Var meget fornøyd med støynivået helt til jeg satte i mitt "gamle" Sapphire Radeon 9500 kort. La ikke merke til denne støyen før da den gamle pc'en hadde flere andre støykilder som bråkte mer (samt den stod på gulvet)...

Finnes det stille kjøleløsninger til radeon 9500 som jeg kan bytte til uten å gjøre for store modifikasjoner på kabinettet og uten å ofre PCI slotten ? (Jeg skal ikke OC) Noen som har erfaring med Revoltec VGA 1 eller Vantec Iceberq. Hva er lydnivået på disse ?

Alternativet er å bytte ut kortet. Noen som har anbefalinger på et stille skjermkort til barebone systemer ? Det vil si at det er begrenset med plass til kjølere som f.eks VGA silencer eller Zalman ZM80A. Det er et must at kortet har DVI og støtter dual screen, 3d ytelse er mindre viktig.... Prisklasse 1000-2000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på akkuratt det samme! Om du har mulighet for det så kan du jo gjøre oss begge en tjeneste.. ta å måle med en linjal eller noe, og måle om det er plass til et Ultimate ed. kort fra radeon.

http://www.sapphiretech.com/vga/9800proult.asp

http://www.sapphiretech.com/broschure/ult-dimension.pdf <-- og her er spefikasjonene på zalman sin vga-heatsink som brukes. (52mm fra topp til bunn) dvs. det må være ca. 20mm plass ut mot kabinettet og 32mm. plass ut mot PCI slotn om du ikke vil miste den.

Hvis ikke så vet jeg ikke om andre støyløse bra skjermkort som vil passe, jeg vet vanlig Radeon9800 pro/XT passer fint. Men det hjelper oss nå ikke noe, ettersom disse støyer mye. Det var en som nevnte at Radeon9600 pro er vifteløs (tror det var en hardware.no admin som sa det "blacktower") Men det har jeg aldri hørt om, det må isåfall være Radeon9600 m/ zalman sin vga-cooler, som er det samme som alle andre Ultimate ed. kommer med.

Ganske synd igrunn, jeg hadde og tenkt å kjøpe Soltek sin barebone, og slenge i lydløst skjermkort, hardisk, cpu vifte samt chipsetvifte. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...