Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Erfaringer med norsk pasientforening

Gjest 97b66...230

Anbefalte innlegg

Gjest 97b66...230

Hei.

Noen som har erfaring med norsk pasientforening?

Skal gi dem fullmakt for at de kan bistå meg i å vurdere mulig svikt.

Begynte bare å tenke på at da har de pluselig mulighet til å søke om sletting og retting av journal på mine vegne. Ikke at jeg tror at det er sannsynlig at de gjør det, men hadde kunne være veldig uheldig for meg om noe slikt skjedde.

Får jeg beskjed om det om de har søkt om retting eller sletting av noe i min journal på mine vegne?

Jeg kan jo trekke fullmakten om jeg ser at de gjør noe jeg ikke setter pris på, men må isåfall få vite om det.

Virket som en veldig hyggelig og kunnskapsrik dame på telefonen, så ingen grunn til å mistenke noe ut ifra det.

Anonymous poster hash: 97b66...230

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil direkte fraråde deg å gi blankofullmakt til privatpersoner og foreninger/interesseorganisasjoner, som du ikke med 100% sikkerhet kan si vil ivareta dine interesser. En "veldig hyggelig og kunnskapsrik dame på telefonen", gir ikke sikkerhet for noe som helst.
Norsk pasientforening er for så vidt en godt fungerende organisasjon som hjelper svært mange mennesker med problemer de vanligvis ikke får hjelp til andre plasser.

Du har også mulighet for å ta kontakt med pasient- og brukerombudet i ditt fylke som gir gratis juridisk bistand. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...