Virrum Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Skulle/skal kjøpe meg digitalkamera for første gang, og har en stund sett litt rundt på diverse kamera uten helt å bestemme meg for hvilket jeg vil ha. Vurderte en stund Ixus 400 eller Exilim Ex-z4, men fant etter hvert ut at jeg egentlig ikke ville bruke så mye penger på det. Så plutselig en dag fant jeg et bra tilbud på QV-R40, og etter å ha lest en del tester osv, falt valget på det. Det hele gikk veldig fort, og jeg lurer på om jeg har gjort et riktig valg. Er ikke akkurat noen ekspert på fotografering, så det jeg er ute etter er et enkelt og raskt kamera som tar greie bilder uten for mye "fiksfakseri", og som lommeboka tåler. Mvh Vegard Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg gjorde samme valg som deg etter å ha lest diverse tester en ukes tid QV-R40 som har 4 mpixel er i metall 3x optisk zoom inkludert lader til 2695 kr må jo være billig. Tester er jo ikke alltid å stole på men dette kameraet har fått veldig mye positiv omtale,så nå venter jeg spent på posten så jeg får prøvd det. Lenke til kommentar
Engen Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Heisann, Har eid et QV-R40 nå et par uker, og er meget fornøyd. Det er RASKT, solid, stilig, brukervennlig og tar bra bilder - og ikke minst.....jeg føler jeg har fått veldig mye for pengene. I tillegg er det positivt at kameraet tar vanlige AA batterier - kjekt når du har glemt laderen. Det at kameraet har 21 forhåndsinnstillte moduser for forskjellige motiv er også greit for folk uten den helt store fotograferingskunnskapen. Jeg anbefaler kameraet på det varmeste. Godt nyttår!! Lenke til kommentar
coban Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 enig. veldig bra kamera. Lenke til kommentar
Virrum Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Tusen takk for svarene!! Veldig beroligende å lese. Var akkurat det jeg ville høre! BTW hvis noen er i tvil betalte jeg 2695,- + frakt for det hos PS data. Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Falt for dette jeg også! Et veldig bra kamera, man får mye for pengene her! Kjøpte det på elkjøp for 3000 kr,- Vurderer å bytte det i sony dsc-p72 eller 92... Siden det har lyd og AA batterier! Syns det er kjedelig uten lyd jeg! Bildekvaliteten er ikke dårlig nei! Men blir litt strekk bilder av mennesker som går. merker det når jeg tar bilder ut av vindu.. Har ikke prøvd barne funsjonen ut vindu.. Det så fort mørkt. Edit: Skal bytte det idag! Er en prikk på alle bildene jeg tar!! Vet ikke hvilket jeg bytter det til da, samme eller penger kanskje. Endret 8. januar 2004 av Christer1 Lenke til kommentar
total Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Kan ikke annet enn å anbefale dette kameraet på det sterkeste. Lå på ca. 2600 på PSDATA, men har vel nettop steget litt i pris.. Jeg anbefaler også å plukke med et minnekort på 128 mb. Var veldig i tvil om jeg skulle velge SD eller MMC, og landet på Apacer MMC (selv om jeg har hørt det er et utdøende format og litt treigere enn SD.) Har likevel ingenting å utsette på MMC, virker raskt på QV-R40, og prisen lå på litt over 300 kr. (Husk å formatere kortet før bruk for å tilpasse det til kameraet) Et par ekstra oppladbare Ni-MH AA batterier er heller ikke å dumt å kjøpe med. Lurt å kjøpe kraftige batterier på over 2000 mAh. Prøvde noen "billig" AA-batterier fra IKEA og det gikk ikke mer en 5 min. før de var utladet, så oppladbare er å foretrekke - også som nødløsning... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå