Monken Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Slik er det: Jeg skulle sett i en ny CPU vifte pga den gamle var for svak, men så viser det seg at vifta (Spark 7) ikke passer inn i dette HK'et pga du må ha en kjøleribbe først (pga koblingen som krever at du skrur skruer gjennom HK'et). Etter at jeg satte alt sammen igjen med den gamle vifta fikk jeg ikke frem noe skjermbilde! Etterpå merket jeg at CPU-vifta sto feil vei (vifta ser jo lik ut på begge sider, for *****! + jeg var trøtt *kremt*). Jeg sjekket CPUen etterpå for jeg antok at den var svidd/brunnet, men den ser helt fin ut ! Jeg stappet også i et gammelt grafikkort (G-force 2), men det skjedde det samme... Hardware: HK: MSI Max3 845PE CPU: Intell P4 2.5 RAM: 1024 mb Apacer PC3200 ( som bare yter PC2700 pga møkka HK) Kjøleribbe og CPU-vifte: Kjøleribben er det største jeg har sett! Viften er en vanlig 80mm skriv hvis det er noe annet dere ønsker å vite... Takker for alle svar Lenke til kommentar
chil Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 sølt med kjølepasta? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Sjekk at ikke andre deler har rørt på seg men s du holdt på (skjermkort, ram). Kan også prøve å resette cmos. Lenke til kommentar
Monken Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Nei jeg har ikke sølt med kjølepastaen.... men ossen resetter du cmos ? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Ta ut batteriet eler kansje du har en jumper på Hk. maskinen starter og går,det er kun at du ikke får skjermbilde?Sjekk om CPUen er like hel? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Det er en del som har hatt akkurat dette problemet på dette forumet og jeg sier det samme igjen (får snart krampe av det...) Da det skjedde med med så var det så enkelt at kjøle ribba satt litt sjeift på CPUn så flyttet jeg den ca. 0.5 mm til en annen kant og da funka det igjen Ta av kjøleren igjen (slå av maskina først ) og prøv å sett den på 100 prosent riktig. Er ikke sikkert at det er det samme problemet hos deg som det var hos meg, men det er verdt å prøve før du eventuelt sender den på service! Hvis du har AMD så kan du være glad for den tåler det ekstreme! Hadde koblet til en ny vifte en gang som antagligvis ikke ville starte, slo på maskina og skulle til å formatere, satt der en stund og ettervert så byndte den å gå så veldig tregt. Jeg slo den av et par minutter, slo den på igjen, så litt i BIOS for sikkerhets skyld og der sto tellern og vippet mellom 0 og 100 grader (hadde flippa totalt) og da tenkte jeg den er garantert ikke brukbar mer, men jo da den lever enda den Skal lure på hvor varm den egentlig var jeg... Vet om en som kjøpte seg en brukt AMD på ca 1000mHz, men så hadde han ikke kjøler og gadd heller ikke å kjøpe en så han brukte maskina like godt uten den lille luringen . Tellern var oppi 100 grader med en gang, men CPU kræsjet aldri og fungerte helt til han kjøpte seg ny PC Edit: Fjernet et par leifer, sikkert mange flere men... Endret 30. desember 2003 av P-in-P Lenke til kommentar
Monken Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 takker for alle svar men noen som har noe mer? ps. det ser ikke ut som om jeg gjorde noe av dette Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Klemskade?? http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=187487&hl= Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Å svi en pentium prosessor er nesten umuligt, eg har ikke klart å ødelegge en pentium prosessor enda. Men om du er sikker på at du har kontakt mellom cpu og kjøleren, blir kjøleren varme. Opplevde det med min gammle p3 1000 da eg måtte bytte kjøler, den orginale feste annordningen knakk. Fant ut at det ikke var kontakt mellom cpu og kjøleren, fikset det og alt funket som det skulle etter på. PS: Monken, det er ikke hovedkortet ditt som er møkk, på grunn av at du kun har pc 2700 hastighet. Det er på grunn av at du ikke har ett brikkesett som støtter dual ddr 400. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Å svi en pentium prosessor er nesten umuligt, eg har ikke klart å ødelegge en pentium prosessor enda.Men om du er sikker på at du har kontakt mellom cpu og kjøleren, blir kjøleren varme. Opplevde det med min gammle p3 1000 da eg måtte bytte kjøler, den orginale feste annordningen knakk. Fant ut at det ikke var kontakt mellom cpu og kjøleren, fikset det og alt funket som det skulle etter på. PS: Monken, det er ikke hovedkortet ditt som er møkk, på grunn av at du kun har pc 2700 hastighet. Det er på grunn av at du ikke har ett brikkesett som støtter dual ddr 400. Det er ikke rart at du ikke klarer å svi an pentiumen din siden pentium prosessore slår ned hastigheten hvis den blir for varm Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Jeg vil anbefale deg å begynne forfra igjen. Legg hovedkortet løst på et bord og kobl bare til det aller mest nødfvendige: Skjermkort, CPU, CPU kjøler, en minnebrikke, skjerm, tastatur og strømforsyning. For å få startet maskinen, så må du koble til ledningen fra kabinettet, eller kortslutte de to Power-ON pinnene. Som andre har nevnt, det kan hjelpe å resette bios (ta ut batteriet none minutter). Hvis maskinen virker nå, så kan du sette tilbake hovedkortet. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Det er ikke rart at du ikke klarer å svi an pentiumen din siden pentium prosessore slår ned hastigheten hvis den blir for varm Joda er klar at de klokker seg ned automatisk. Men takk for en gammel info alikevel. hehehehe. Lenke til kommentar
Monken Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Takker for alle svara Det ser ut som om det var HK som var ødelagt. Kjøpte et nytt HK og CPU (har nå en 2.8Ghz i PCen og en 2.5Ghz utenom). Ps. Noen som vet hva jeg kan få for en brukt 2.5Ghz? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå