yoyoyo12345678 Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Filmen kan analyseres frem og tilbake, og jeg har fått med meg at Tolkien ikke brukte allegorier til virkeligheter, men dette er jo subjektivt. Skal vi diskutere religion og andre slike sammenhenger tror jeg muligens at tråden blir stengt. Vi kan heller dra igang en diskusjon på religion når og P&R forumet åpner igjen. Ellers vil jeg fremdeles si at historien er mest sentral, selv om selvsagt måten den blir fortalt på er utrolig viktig den også¨. Dette blir selvsagt subjektivt og kan vanskelig diskuteres. Lenke til kommentar
morfin Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Ingen som har tenkt på at det kan være en skildring av verden den dag i dag? Mordor=USA Sauron=Bush Ringen=Saddams raketter Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hehe, ja, Sauron satt sikkert i tårnet sitt å tenkte: "Huff, nå synes jeg den frie verden vokser seg faretruende mektig, og det er en trussel mot mine orcers frihet og levemåte, vi må beskytte vårt demokrati før det er for sent" Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Ingen som har tenkt på at det kan være en skildring av verden den dag i dag? Mordor=USA Sauron=Bush Ringen=Saddams raketter jau, åsså må frodo (les saddam's generaler) ødelegge ringen før Bush finner den! Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Ingen som har tenkt på at det kan være en skildring av verden den dag i dag? Mordor=USA Sauron=Bush Ringen=Saddams raketter Du fattet det! Men Bush har egentlig ikke så mye bruk for Saddam's raketter. Han har noen titalls tusen stridshoder fra før av, han. Ringen kan være nøkkelen til å skyte opp alle stridshodene. Håper Ian McKellen vinner en oscar Joda, det hadde vært gøy om Atter en Konge for en gangs skyld hadde fått en haug andre Oscar enn bare de visuelle. Synes spesielt RotK fortjener mer. Nå har jeg bare sett filmen to ganger, så noe studering hadde jeg gjort, men jeg synes faktisk ikke at noen av skuespiller-prestasjonene i RotK var så gode at Oscar-tanken dukket opp i hodet mitt. Jeg synes dessuten Bernard Hill gjorde en bedre jobb enn Ian. Alle hobbitene er jeg kjempefornøyd med. Jeg synes skuespillet i hele Ringenes Herre er bra, selv om jeg var litt skuffet over Legolas i hele trilogien, men han er flink til så fersk å være. Endret 4. januar 2004 av sanoj_20 Lenke til kommentar
PT Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Ingen som har tenkt på at det kan være en skildring av verden den dag i dag? Mordor=USA Sauron=Bush Ringen=Saddams raketter Det ville vært en smule merkelig siden det er _veldig_ lenge siden boken ble ferdig... Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Ingen som har tenkt på at det kan være en skildring av verden den dag i dag? Mordor=USA Sauron=Bush Ringen=Saddams raketter Det ville vært en smule merkelig siden det er _veldig_ lenge siden boken ble ferdig... Hindrer det ham i å sammenligne dem med vår verden? Nei. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Ingen som har tenkt på at det kan være en skildring av verden den dag i dag? Mordor=USA Sauron=Bush Ringen=Saddams raketter Du fattet det! Men Bush har egentlig ikke så mye bruk for Saddam's raketter. Han har noen titalls tusen stridshoder fra før av, han. Ringen kan være nøkkelen til å skyte opp alle stridshodene. han trenger dem jo ikke, men det er fint å finne dem for å rettferdigjøre krigen vi trenger virkelig P&R forum ass Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 umulig å kalle ringenes herre for en flopp. det er den desidert mest suksessrike trilogien i filmens historie. det er ikke uten grunn heller , Peter Jackson lagede virkelig et mesterstykke som det ikke finnes noe lignende til!!!! Lenke til kommentar
yoyoyo12345678 Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Flopp er nok feil term. Men jeg kan vel heller kalle det "makkverk". eller noe annet som illusterer min irritasjon over at en slik film blir laget. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Trist for deg at du ikke likte dem da... Lenke til kommentar
yoyoyo12345678 Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Ja jeg vet...!! Men klarer ikke å engasjere meg i slike eventyr av andre dimensjoner, Star Wars, lotr o.a Akkurat som rødvin, øl (på ungdomsskolen) og kaffe lissom, man skulle ønske at man likte det, men man gjør det fa'en ikke. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 liker ikke det jeg heller, men LoTR liker jeg Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Det er jo laterlig å dra inn nåtids ting i Lotr da, det er latterlig å dra inn ting fra den tia den ble skrivi heller. Tolkien skreiv den for at det skulle være Mythologi. (Spess silmarilion) Mythologier har har vel ikke så mye til felles til nå tid, mere enkeltheter til eldre tid. Mulig Tolkien dro in erfaringer fra 1WW da, han var jo i frontlinjene der. Flaks han ikke dæva egentlig. Jeg elsker fantasi ting, det er dig å bare drøme seg ut av denne verden mange ganger. Liker hovedsakelig fantasi fra eldre tider, men framtids stuf går det også. Hvis jeg skal lese nåtids "virkelighets" bøker liker jeg de som har samme skrivestil som Ingvar Ambjørnsen sine bøker. Når du leser LOTR skal man ikke sitte å sammenlikne det med nåtids ting, eller andre virkelige hendelser. Men så samenlikner jeg aldri slik da, ikke i noen bøker. Leser bøkene for historiens skyld jeg, ikke for å forstå hva Forfateren mener med alt, eller om han her bygd den ut fra Jesus greier. Lenke til kommentar
da9boy Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 hei rh eller( lotr) er ein av dei beste filmane eg nokon gong har sett...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå