Kurt Lekanger Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Norske entusiaster er i verdenstoppen på Folding@Home: – Vi måtte leie egne lokaler for å få plass til alt utstyret 2 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Lite blast from the past det der, lenge siden jeg var innom den tråden. Utrolig kult at Hardware.no er helt i toppen på verdensbasis! Fortsatt det gode arbeidet ? 3 Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Arbeidet til @War er ekstremt fascinerende å følge med på. Stor virtuell tommel opp fra meg! ? 3 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Er ikke nå som alle skoler er stengt at alle skole pcer blir satt opp til dette? samt pcer som står rundt på tomme kontoret rundt om? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 (endret) Slik jeg har forstått det er CPU og APU maskiner veldig ineffektive sammenlignet med GPU til denne typen jobb. Er det verdt strømmen mon tro? edit: mener da selvsagt rene CPU/APU maskiner, altså uten dedikert GPU. Endret 24. mars 2020 av Sampson Lenke til kommentar
War Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 (endret) Med 16 cores kan man, med rett flagg folde "store jobber" , men utover det så vil poeng pr dag være på 10.000 - 40.000 som da gjenspeiler nytten mot ett skjermkort, for eks pascal 1070 på 750.000 1.000.000 poeng. Så ja , arbeidsoppgaver til cpuer finnes, så man kan dra nytte av en laptop osv, men husk at alle de små til sammen er større en de største. Effekten man bruker vil nærmeste panelovn justere seg ned mot, så det vil ikke være store utgiften. Endret 24. mars 2020 av War 1 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Folk oppretter spleis til allt mulig, så hvorfor ikke dette tipper det hadde rullet inn noen kroner Stor insatts av HW.no og War 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 selv ser jeg ikke poenget hva er vitsen å kaste bort 64 stk 2080 TI (til en verdi 12 000 kr x 64 = 786 000 kr) blir jo som å selge huset til å drive med mining. Tviler på selv om man er c++ utvikler er det lite å hente penger i slik, men for nvidia er det stor fordel vertfall. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Enig, mining driver vi ikke med ^^ 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Du ser vel heller ikke vitsen med veldedighet generelt, med andre ord? 4 Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 LMH1 skrev (1 time siden): selv ser jeg ikke poenget hva er vitsen å kaste bort 64 stk 2080 TI (til en verdi 12 000 kr x 64 = 786 000 kr) blir jo som å selge huset til å drive med mining. Tviler på selv om man er c++ utvikler er det lite å hente penger i slik, men for nvidia er det stor fordel vertfall. Ikke meningen å rakke ned på din rett til å uttale deg. Men vil oppklare en sentral selvmotsigelse og derav en missforståelse ved din uttalelse. For vår del representerer F@H en mulighet til å bidra med resurser til forskning i regi av Stanford som er NON-PROFIT, som igjen betyr at det er kun utgifter, ingen inntekter. Ergo blir det helt feil å sammenlikne dette med å selge huset for å kjøpe en mining rigg. De som driver med mining har ett ønske om profitt. Og flere vil med rette si at det retter seg mot genet for grådighet. F@H handler om gleden av å gi uten å få noe tilbake, foruten følelsen av å ha bidratt med noe ekstra til det store fellesskapet ❤️ Så kall meg gjerne gal, men det funker for meg ? Det er ikke alt vi kan eller skal forstå osv, men det er ikke dermed sagt at det ikke er rett av den grunn. 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Er bare å hoste opp noen pakker for OpenSUSE så skal jeg bidra. Ikke med så mye, bare 16 AMD kjerner mens jeg er på jobb og mens jeg sover. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 (endret) -Night- skrev (6 timer siden): Er ikke nå som alle skoler er stengt at alle skole pcer blir satt opp til dette? samt pcer som står rundt på tomme kontoret rundt om? Og påføre kommunene noen hinsides strømutgifter? Oppå dette kommer faktumet med at de fleste grunnskoler har utrustet elevene med Chromebook. Som nå er hjemme med eleven som nå får fjernundervisning. Endret 24. mars 2020 av Slettet+9817234 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 25. mars 2020 Del Skrevet 25. mars 2020 1 hour ago, JØI said: Og påføre kommunene noen hinsides strømutgifter? Oppå dette kommer faktumet med at de fleste grunnskoler har utrustet elevene med Chromebook. Som nå er hjemme med eleven som nå får fjernundervisning. Under TG bruker de rundt 1.2-1.5mw ink scene. de pcene som står rundt om i kommunalebygg står nok på nå de også samt de bruker langt midnre strøm en de på TG. Strømregnignen er vell ikke det som er viktig nå? NTNU har vell også en og annen super computer stående. det er en nasjonal dugnad trossalt Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. mars 2020 Del Skrevet 25. mars 2020 Trenger ikke investere noe for å bidra Min HTPC er overdimensjonert til bruken og kjører folding på 80% kapsitet uten at det påvirker min bruk som HTPC (Ryzen 3600 + 960) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 25. mars 2020 Del Skrevet 25. mars 2020 Kan man ikke folde direkte i nettleseren nå? Mener at jeg har lest det en plass..? Hvis ikke, finnes det et program som kan installeres på en iMac? Jeg drev bittelitt med folding på min gamle PS3 i sin tid. Den har blitt tatt frem igjen. Hva trenger jeg for å folde i fra PS3 igjen? Husker ikke dette lengre, da dette begynner å bli snart 10-11 år siden.. ^^ Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 25. mars 2020 Del Skrevet 25. mars 2020 Jeg prøver å bidra med min 16 core Threadripper-PC, men det virker som CPU-delen aldri får noen oppgaver. Er det tomt for disse "store jobbene" eller det dette mystiske "rette flagget" som må settes noe sted? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. mars 2020 Del Skrevet 25. mars 2020 RuneWi skrev (12 minutter siden): Jeg prøver å bidra med min 16 core Threadripper-PC, men det virker som CPU-delen aldri får noen oppgaver. Er det tomt for disse "store jobbene" eller det dette mystiske "rette flagget" som må settes noe sted? Mye dødtid nå da de har fått mange nye som folder og de har ikke kapasitet til å gi ut til alle De jobber med saken Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 25. mars 2020 Del Skrevet 25. mars 2020 (endret) iStereo skrev (1 time siden): Kan man ikke folde direkte i nettleseren nå? Mener at jeg har lest det en plass..? Folding@home is alive and well but our NaCl Web client has been shutdown permanently as of June, 2019 http://nacl.foldingathome.org/ Endret 25. mars 2020 av Sn1ken Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 25. mars 2020 Del Skrevet 25. mars 2020 27 minutes ago, Dubious said: Mye dødtid nå da de har fått mange nye som folder og de har ikke kapasitet til å gi ut til alle De jobber med saken Ja, det må jo føre til mye dødtid for maskinparken til de faste bidragsyterene også? Håper de får det på stell snart. Det har jo vært problemer en stund nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå